SO-festen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Inga förändringar av klasser i SM

Problemen med tidsschemat under Bikeweek är inte borglömda utan man kommer jobba på det.

800 olika deltagare i SO under 2003!!!

NSB kommer bli SO's uttalade toppklass med prioritering i marknadsföring och super pole på söndagen.

Mediabevakningen kommer förändras, dock ser det inte ut att bli SVT. Det var nära men funkade inte.

Grappa smakar inte gott.

Bilder finns på SH och BP.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Åsa #96 skrev:
All info är "classified" för er som inte pallrade er dit :hej

men jag som va där men va tvungen att dra hem innan festen, får jag inte heller veta nått? vem kräktes mm? :öl vem gjorde bort sig? :arsele .. :fatta! ?

På mötet innan festen sades en del nytt men inget att jubla över.
Jyllandsring är utbyggd, finnaran får subventioneringar i NSB-SO, 125R är inte med på Våler, NSB reglementet ska kollas mycket hårdare nästa sommar, gulflaggs bestraffningar diskuterades, ordning i depån tjafsades det om, ............. ja nu får nånn annan fylla på eller så....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
R2 skrev:
men jag som va där men va tvungen att dra hem innan festen, får jag inte heller veta nått? vem kräktes mm? :öl vem gjorde bort sig? :arsele .. :fatta! ?

............

Enligt ryktet förgrep sig någon på min fot under de mörkaste timmarna av kvällen efter att först ha lurat i mig äcklig sprit, rykten florerade om att Madde fick ge sig lite tidigt, Sleazy såg i kors men hittade iaf till baren.... men några skandaler var det inte prat på.

'Alla' checkade väl ut 2 minuter i tolv på Ramada vilket ju vittnar om en riktigt bra fest.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jalle skrev:
Kan vi få lite skvaller?

Fakta?

Nyheter? Vad händer 2004?
Enligt säkra källor så har Chrille släppt hårdrocken till förmån för dansband :va

No moore räng

Bifogat

• SO-festen Karlskoga 2003-10-25 094.jpg
    SO-festen Karlskoga 2003-10-25 094.jpg
    37.8 KB · Visningar: 117

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Enligt säkra källor så har Chrille släppt hårdrocken till förmån för dansband :va

No moore räng

Äsch då. Artiga killar tackar inte nej när charmanta, trevliga damer bjuder upp till dans. Sen slingrar man sej, artigt, ifrån den obligatoriska andra dansen så att man inte svettas ur promillen.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Björn gick omkring med en Grappa i byxfickan som han enträget bad alla damer att klämma på...

Grappan bar han väl i handen. Vad det skulle klämmas på vill vi inte veta ...

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Äsch då. Artiga killar tackar inte nej när charmanta, trevliga damer bjuder upp till dans. Sen slingrar man sej, artigt, ifrån den obligatoriska andra dansen så att man inte svettas ur promillen.....

Dansband kommer faktiskt ganska långt ner på "synda mot hårdrocksetikens"
lista. Detta eftersom det i mångt och mycket sammansmälter med fylla, slagsmål, hånglande med andras kärringar, etc. Lite som EM. I alla fall när man är i värmland.

Värre är då de händer jag ser på bilder från SO-festen och som gör det sk Hårdrockstecknet [TM]. Verkar som om detta tecken missbrukas kraftigt av annars technolyssnande individer med för mycket innanför västen och jag kan känna en viss ilska gentemot Chrille eftersom han inte syns på någon av dessa bilder, ivrigt svingande för att schlö ner dessa missbrukare.

Hårdrockstecknet [TM] används alltså på en hårdrockskonsert eller för att hälsa på en hårdrocksbroder, inte för att man efter 3 öl för mycket känner sig lite wild, tuff and crazy och vill se cool ut på bild.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jalle for metal president. :crash
Jalle skrev:
lista. Detta eftersom det i mångt och mycket sammansmälter med fylla, slagsmål, hånglande med andras kärringar, etc. Lite som EM. I alla fall när man är i värmland.

Värre är då de händer jag ser på bilder från SO-festen och som gör det sk Hårdrockstecknet [TM]. Verkar som om detta tecken missbrukas kraftigt av annars technolyssnande individer med för mycket innanför västen och jag kan känna en viss ilska gentemot Chrille eftersom han inte syns på någon av dessa bilder, ivrigt svingande för att schlö ner dessa missbrukare.

Hårdrockstecknet [TM] används alltså på en hårdrockskonsert eller för att hälsa på en hårdrocksbroder, inte för att man efter 3 öl för mycket känner sig lite wild, tuff and crazy och vill se cool ut på bild.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:

Ville ju bara testa och se hur det kändes att göra som dom hårda grabbarna ju :rock Det tar ju sin tid att bli så där hård så att man grejjar att lyssna på Twisted Sister och Kiss :3freak

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
ZoulFly skrev:
Ville ju bara testa och se hur det kändes att göra som dom hårda grabbarna ju :rock Det tar ju sin tid att bli så där hård så att man grejjar att lyssna på Twisted Sister och Kiss :3freak
´

"Jag ville bara testa" är en vanlig förklaring vi får höra på Metalinstitutionen när vi utreder liknande händelser.

Att bara vilja testa tyder på att gemene man ser alldeles för lätt på detta heliga tecken och att det allt som oftast missbrukas av personer som för en kväll vill vara lite tuffa, precis som du själv säger. De absolut värsta exemplen på dessa individer finner vi i människor som på sin höjd har "Best Of AC/DC" hemma och som tar med tummen i sitt Hårdrockstecken [TM], alltså gör ett "surf"-tecken.
Usch!

Heder och pluspoäng ändå till dig Zoulfly, som träder fram innan patrullen från "Death To False Metal" anländer till dig kl 05.26 en regnig tisdagsmorgon och som inte lämnar dig förrän du kan texten till Deep Purples Highway Star utantill, iförd MINST 13-radiga nitarmand.

MEN när du sedan på ett väldigt inlindat sätt försöker håna ikoner som Twisted Sisters och KISS genom att förtäckt mena att de skulle vara lite mjuka, ställer du till det för dig igen. Detta uttalande gör att du automatiskt kommer att få flytta in i Oscars del av depån nästa år, där långa, stora guldkedjor och konstiga handtecken finns i överflöd.

För att slippa ytterligare obehag och ännu värre bestraffningar i framtiden ber vi på Metalinstutitionen att du i fortsättningen begränsar ditt alkoholintag så att du har full kontroll över dina kroppsrörelser och inte förvandlas till en wannabehårdrockare, utan inser dina begränsningar som technotomte.

DEATH TO FALSE METAL!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man kan urskilja en viss segrigering av följande:

Hårdrockare: får dansa tryckare till Britt-Ingvars, men bara om dom är skitfulla och inte kommer ihåg att dom gjort det, då har det ju aldrig hänt, dessutom säkerställer dom att slippa den andra dansen eftersom honan i spelet inte vill ta i fanskapet igen, svårt att få bort pizzarester, snus och finkeldoft ifrån klänningen.

Hipp hoppare: bör betrakta depåtystnad som om den gäller 24 timmar per dygn, dessutom får dom absolut inte missbruka hårdrocks teman såsom metallfingrar, headbanging, stagediving samt att slåss utanför den lokala korvkiosken kl 03.00.

Summering lyder att det är enklare att vara hårdrockare, att som individ ens antyda att rapp & synth klassas som musik bör bestraffas genom en rejäl rallarsving.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:
´

"Jag ville bara testa" är en vanlig förklaring vi får höra på Metalinstitutionen när vi utreder liknande händelser.

Att bara vilja testa tyder på att gemene man ser alldeles för lätt på detta heliga tecken och att det allt som oftast missbrukas av personer som för en kväll vill vara lite tuffa, precis som du själv säger. De absolut värsta exemplen på dessa individer finner vi i människor som på sin höjd har "Best Of AC/DC" hemma och som tar med tummen i sitt Hårdrockstecken [TM], alltså gör ett "surf"-tecken.
Usch!

Heder och pluspoäng ändå till dig Zoulfly, som träder fram innan patrullen från "Death To False Metal" anländer till dig kl 05.26 en regnig tisdagsmorgon och som inte lämnar dig förrän du kan texten till Deep Purples Highway Star utantill, iförd MINST 13-radiga nitarmand.

MEN när du sedan på ett väldigt inlindat sätt försöker håna ikoner som Twisted Sisters och KISS genom att förtäckt mena att de skulle vara lite mjuka, ställer du till det för dig igen. Detta uttalande gör att du automatiskt kommer att få flytta in i Oscars del av depån nästa år, där långa, stora guldkedjor och konstiga handtecken finns i överflöd.

För att slippa ytterligare obehag och ännu värre bestraffningar i framtiden ber vi på Metalinstutitionen att du i fortsättningen begränsar ditt alkoholintag så att du har full kontroll över dina kroppsrörelser och inte förvandlas till en wannabehårdrockare, utan inser dina begränsningar som technotomte.

DEATH TO FALSE METAL!

Nja, nu har nog herrn fått det här lite om bakfoten. Det du kallar för inlindning beror bara på att du har missuppfattat min mening med smileyn. Den var tänkt att illustrera en fullständigt manglad människas trötthet efter att ha bevistat konserter med TwistedSiss och KISS. Du vet ju själv vilket enormt tryck det är på deras konserter och hur fullständigt slut man är efteråt. Jag citerar en gammal rubrik från en tidig Motorhead-recension: "Hur kan man recensera Jeriko murars fall???" Men kanske grundar sig din misstänksamhet på en alltmer bräcklig övertygelse om att rosa tights kanske inte är det det hårdaste som går att uppbringa på en rockscen...vad vet jag :confused:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eeehh, jag e hårdast...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
ZoulFly skrev:
Men kanske grundar sig din misstänksamhet på en alltmer bräcklig övertygelse om att rosa tights kanske inte är det det hårdaste som går att uppbringa på en rockscen...vad vet jag :confused:

Hahahaha :banana :tummenupp
Undrar hur det skulle se ut i depån om det dök upp män i rosa tights?
Susanne Lanefeldt vann ju sveriges gunst med hjälp av ett par ;)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...