SO-festen.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
ZoulFly skrev:
Nja, nu har nog herrn fått det här lite om bakfoten. Det du kallar för inlindning beror bara på att du har missuppfattat min mening med smileyn. Den var tänkt att illustrera en fullständigt manglad människas trötthet efter att ha bevistat konserter med TwistedSiss och KISS. Du vet ju själv vilket enormt tryck det är på deras konserter och hur fullständigt slut man är efteråt. Jag citerar en gammal rubrik från en tidig Motorhead-recension: "Hur kan man recensera Jeriko murars fall???" Men kanske grundar sig din misstänksamhet på en alltmer bräcklig övertygelse om att rosa tights kanske inte är det det hårdaste som går att uppbringa på en rockscen...vad vet jag :confused:

Fy f*n, försök inte, den smileyn visste var den tog. Skäms!

Och så kommer OffSynth och blandar in Susanne Lanefeldt också.
Herrejävvlar!

Nä, ikväll blir det lite drakblod vid altaret, rabbla lite ramsor, sticka "Zoulfly" och "Offkeff" -dockorna fulla med nålar samt lite baklängesspelande på en gammal Venomskiva.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:
Fy f*n, försök inte, den smileyn visste var den tog. Skäms!

Och så kommer OffSynth och blandar in Susanne Lanefeldt också.
Herrejävvlar!

Nä, ikväll blir det lite drakblod vid altaret, rabbla lite ramsor, sticka "Zoulfly" och "Offkeff" -dockorna fulla med nålar samt lite baklängesspelande på en gammal Venomskiva.

Äh, häng med på synthparty i stället :FU

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jalle, är det din fru du har sex med på din avatar? Ser iaf ut som hon, och det är ju din lördagskvälls-outfit du har på dig...

Glömde jag säga ¨Ord till din mamma¨....!? :arsele

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Skulle även vara intressant att höra Jalle eller pudeln förklara varför Ulf på ICA har en Maiden-tshirt på sig...

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
oscar skrev:
Om det han sjunger för Lillbabs är hårdrock så visst....

Att det ska vara så svårt.....att jag ALLTID ska behöva lägga tid på att utbilda småglin......varför kan ni inte fatta? Jag ska ge dig en chans eftersom du är född efter 1980 och ge dig lite utbildning.

Häng av dig guldkedjorna, säg till mamma att du vill vara ensam på rummet en stund, ta en klunk av ditt nyvärmda glas med O´Boy och LÄS NOGA:

Äkta hårdrockare:

Blir man väldigt tidigt i livet, oftast runt 12-13 års ålder då man får/köper sin första skiva. Man smeker med andakt skivfodralet och läser noga alla eftertexter till det raspande ljudet från skivpelaren. Här skaffar man sin favoritgrupp som man slaviskt hyllar och slåss för i argumentationer med andra hårdrockare.
(Hårdrockare får kritisera andra hårdrockares val av favoritgrupp för man vet att det är kritik baserad på kärklek till en gemensam genre.)
OBS! Detta hindra inte en hårdrockare att ha sin favoritgittarist, favorittrummis, etc. Det är tvärtom nästan ett måste. Är inte just det bandet man valt extremt skickliga musiker (som RUSH, Dream Theater) har man enskilda idoler också eftersom man inte kan byta favoritband, det valet hänger med hela livet.
Låter det komplicerat? Det är det.

Sedan kommer tiden då man åker land och rike kring för att bevittna sina stora idolers konserter och köpa halsdukar/t-shirt och posters, gärna genom bussresor med likasinnade.
Det man nu skapat genom alla dessa år är en enorm kunskapsbank, ett gediget kunnande, en stor kärlek till den enda sanna musiken.
Detta i sin tur skapar en viss aura som lyser runt den sanne hårdrockaren.
Oavsett arbete, klädsel, etc. känner en hårdrockare igen en annan hårdrockare direkt. Det är något magiskt och går inte riktigt att förklara. Man säger bara: "Hårdrock", gör tecknet och ler gemensamt.
En äkta hårdrockare har stor kunskap om di gamle, dvs Deep Purple, Whistesnake, Judas Priest, Budgie, Triumph, RUSH, Led Zeppelin, Black Sabbath, etc.

En äkta hårdrockare kan faktiskt lyssna på annan musik utan att skämmas, just för att han är en äkta hårdrockare. En äkta hårdrockare följer inga musikaliska trender, han är sin genre trogen intill döden.

Wannabe hårdrockare/Falsk hårdrockare:

Ses ofta i Motörhead, AC/DC eller tom Iron Maiden t-shirt.
Nästan aldrig en äkta turné T-shirt utan bara en t-shirt med gruppens namn/bild på bröstet, köpt i en skivaffär eller på Ginza.
Hemma i hyllan står "Best Of Motörhead" samt "Best OF AC/DC" tillsammans med ALL annan smörja eftersom han vid frågan från svärföräldrarna säger:
"Asså, hårdrock å så, jag lyssnar på ALL musik."
Frågar du vilken det bästa hårdrockslåten genom tiderna är säger han "Highway To Hell" eftersom det är den enda han känner till.
Detta fenomen kallas inom hårdrockskretsar för trend-tomte-beteende då det oftast ses på så kallade B-kändisar i TV som tycker hårdrock är INNE just nu.
Ulf från ICA-reklamen kan vara en sådan.......
En falsk hårdrockare är oftast extremt omusikalisk till skillnad från en äkta hårdrockare. En falsk hårdrockare kan tom sitta och digga till "Smoke On The Water" genom att slå händerna på knäna, i OTAKT...............

Kan jag nu slippa dina frågor i fortsättningen?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
...

En äkta hårdrockare kan faktiskt lyssna på annan musik utan att skämmas, just för att han är en äkta hårdrockare. En äkta hårdrockare följer inga musikaliska trender, han är sin genre trogen intill döden.

Damn right!

Jalle skrev:
...Wannabe hårdrockare/Falsk hårdrockare:

...?

Annat exempel på denna vederstyggelse är de horder av fjunisar som tog upp plats på KISS återförening iförda nyinköpta Kiss-tröjor. Dessa avslöjar man lätt genom att diskutera någon av 80-talsskivorna..

Var kom alla brudar ifrån på Kiss reunion?? Det vet väl varenda djävel att det inte springer runt en massa brudar på hårdrockskonsert? Några undantag för att bekräfta regeln men annars är det bara manfolk som gäller...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
suveränt, åter igen, Jalle for president... metalvetareextraordinär...

Blashkyrk

Worship satan
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
strom
Jalle skrev:
Att det ska vara så svårt....

...fatta att jag tog mig besväret att skaffa mig ett konto på detta forum bara för att berömma dig och ditt inlägg. Du har inte bara deltagit...du har även förstått.

"All men play on 10" för att citera ett par halvfjollor som man iaf kan festa till!

//Blash

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jalle skrev:
Att det ska vara så svårt.....att jag ALLTID ska behöva lägga tid på att utbilda småglin......varför kan ni inte fatta? Jag ska ge dig en chans eftersom du är född efter 1980 och ge dig lite utbildning.

---

Kan jag nu slippa dina frågor i fortsättningen?
:D Du är störd. Så ta mig fan!

:D :D :D

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:

Du är en sann ordkonstnär, Jalle :Bugar Och låt mig lyssna på min jävla techno i fred nu då :) Jag har nämligen fullt tillräckligt med meriter från mitt liv som hårdrockare, ett liv som till stora delar utspelades innan ni ens var födda, för att slippa billiga påhopp från fjunisar som tror att det var just DE som upptäckte hårdrocken :hördu

Last edited:

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
ZoulFly skrev:
Du är en sann ordkonstnär, Jalle :Bugar Och låt mig lyssna på min jävla techno i fred nu då :) Jag har nämligen fullt tillräckligt med meriter från mitt liv som hårdrockare, ett liv som till stora delar utspelades innan ni ens var födda, för att slippa billiga påhopp från fjunisar som tror att det var just DE som upptäckte hårdrocken :hördu

Ärrade gamla hårdrockare kommer aldrig att råka ut för några billiga påhopp från mig, endast hyllningar och ett mycket ödmjukt bemötande, inkl bugning. :Bugar
Jag har aldrig ens tänkt tanken att jag upptäckte hårdrocken - jag är bara ett ödmukt fan till denna underbara musik.

Technolyssnande individer som snackar om gamla hårdrocksmeriter och vanhelgar The Sign kommer däremot att ständigt råka ut för billiga påhopp så fort tillfälle ges.

Att i samma stycke behöva läsa ...........låt mig lyssna på mitt jävla techno i fred..... samt .............mitt liv som hårdrockare..........ger mig rysningar.

Nu får jag köra MINST 5 Judas Priest t-shirts i en mixer och injicera rätt i blodet för att komma i balans igen.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jalle skrev:
...vanhelgar The Sign kommer däremot att ständigt råka ut för billiga påhopp så fort tillfälle ges.

.

Jag visste det!!!! Jalle lyssnar på ¨Ace of base¨ o ÄLSKAR deras låt, ¨The sign¨!!!!!!!!!!!!!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Most people don't see how much work is really involved in this rap shit
I didn't know it
I didn't see it
I never saw it until i was actually in it
You really gotta be in it
To understand what its like
But you always gotta
People always gotta see your smile
You always gotta put on that fake
You know what i'm sayin
No matter what u just been through

:hördu

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:
Technolyssnande individer som snackar om gamla hårdrocksmeriter och vanhelgar The Sign kommer däremot att ständigt råka ut för billiga påhopp så fort tillfälle ges.

Att i samma stycke behöva läsa ...........låt mig lyssna på mitt jävla techno i fred..... samt .............mitt liv som hårdrockare..........ger mig rysningar.
QUOTE]

Aber...vad är det för fel med att försöka vara lite konsekvent??? Du skrev En äkta hårdrockare kan faktiskt lyssna på annan musik utan att skämmas men sen vill du i nästa inlägg vanära mig som nån slags fake för att jag gör lite sonderingar i den nya musiken??? Jag skakade hand med Lemmy ungefär när du fortfarande letade efter nappen och lyssnade på Bä bä vita lamm, jag köpte Led Zep on Tour-tröjor ungefär när du blev blöjfri och medan du hade grillparty med dina radhusgrannar så satt jag bordet bredvid bröderna Cavalera på Ginos inför kvällens spelning med Sepultura...ja, jag kan hålla på en stund men är inte säker på att det hjälper när inskränktheten helt plötsligt har lyfts upp till att gälla som dygd.

:FU
/Paul van Dyk

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Du skrev En äkta hårdrockare kan faktiskt lyssna på annan musik utan att skämmas

Här är nyckelordet musik. Techno faller inte under den kategorin njutningsmedel.

........ Sepultura....

Känner jag inte till. Är det hårdrock?

//Kvartersmästare i grillning på plan grill med kolbädd, 1999, 2000 och 2001.
:FU :arsele :banana :eek:

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...