SO -fredagsträning, bilder

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Torkel skrev:
Funkar åkstilen för en 10-faldig SM-vinnare så går det nog bra för Åsa också! :)
Nej, inte med automatik :mattias
Den 10-faldige sm-vinnaren håller sig på hjulen, vilket inte Åsa gjorde.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Peno skrev:
Hoppas du inte slog dig. Nu har du ju dessutom en astuff avatar att byta till
Har spenderat dagen på sjukhuset idag, i hopp om att få handen gipsad. Har lite svårt att hålla handen tillräckligt stilla och det gör attans ont emellanåt :( Blev röntgad igen och nu fanns ingen spricka (vilket dom konstaterad på Karlskoga sjukhus i fredagskväll) :va Fick en stödskena som förhoppningsvis skall hjälpa mig.
Och lite röda och blå piller såklart, ska vi ha fest?! :banana

Torkel skrev:
Funkar åkstilen för en 10-faldig SM-vinnare så går det nog bra för Åsa också!
Tack Torkel för att du tror på mig :pannkyss
Peno skrev:
Nej, inte med automatik :mattias
Den 10-faldige sm-vinnaren håller sig på hjulen, vilket inte Åsa gjorde.
Ärligt så provade jag faktiskt en ny åkstil med att hänga ut häcken mera. Detta för att jag helgen innan i hårnålen på Knudan skrapade i fotpinnen ganska så mkt.
Inser att jag nu måste träna på att rätta upp cykeln mera, tror nämligen inte att jag kan hänga ut mera med häcken utan att trilla av hojen. Och det gör ju ont, vilket jag ju fått erfara :lol
I'm learning it the hard way. As always. :död
 
Last edited:

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Åsa skrev:
Har spenderat dagen på sjukhuset idag, i hopp om att få handen gipsad. Har lite svårt att hålla handen tillräckligt stilla och det gör attans ont emellanåt :( Blev röntgad igen och nu fanns ingen spricka (vilket dom konstaterad på Karlskoga sjukhus i fredagskväll) :va Fick en stödskena som förhoppningsvis skall hjälpa mig.
Och lite röda och blå piller såklart, ska vi ha fest?! :banana


Tack Torkel för att du tror på mig :pannkyss

Ärligt så provade jag faktiskt en ny åkstil med att hänga ut häcken mera. Detta för att jag helgen innan i hårnålen på Knudan skrapade i fotpinnen ganska så mkt.
Inser att jag nu måste träna på att rätta upp cykeln mera, tror nämligen inte att jag kan hänga ut mera med häcken utan att trilla av hojen. Och det gör ju ont, vilket jag ju fått erfara :lol
I'm learning it the hard way. As always. :död

Ushianemej. Tur att du har så bra läkkött att sprickan läkte ihop så snabbt. Sköt om dig nu.
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
Dina nedlägg bevisar en sak.....att du fegar fanemig inte!
Det kommer gynna dina varvtider i fortsättningen.

Kör hårt Åsa!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
King Karaoke skrev:
Dina nedlägg bevisar en sak.....att du fegar fanemig inte!
Det kommer gynna dina varvtider i fortsättningen.

Kör hårt Åsa!

Tack Göran :tummenupp

ps! missade helt att du gillade Karaoke, kan ju bli ett inslag på ngn höstfest eller så, eller vad säger du? :)
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
Jaaaa, karaoke är aldrig fel!
Jag fick just tips om att helium-karaoke är en riktig höjdare.


Åsa skrev:
Tack Göran :tummenupp

ps! missade helt att du gillade Karaoke, kan ju bli ett inslag på ngn höstfest eller så, eller vad säger du? :)
 

RedFinn

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Finland
Hoj
zx6rr
Åsa skrev:
Ärligt så provade jag faktiskt en ny åkstil med att hänga ut häcken mera. Detta för att jag helgen innan i hårnålen på Knudan skrapade i fotpinnen ganska så mkt.

Om du tillåter en kommentar av en icke särskilt aktiv sporthoj.com:are och utlänning till på köpet?

I så fall skulle jag bara säga att det utöver vad Peno sade också har en överraskande stor effekt på vilken höjd man håller huvudet i relation till cyckeln, inte bara sidläget. Dvs då du har huvudet där spegeln skulle sitta, eller längre ut kanske, och skrapar fotpinnen genom nån lång kurva, prova sänka huvudet (och därmed överkroppen) jämfört med cykeln, så mycket du kan. Man kunde säga placera huvudet bredvid clip-on:en i stället för den imaginärä spegeln. Farten bibehålls men fotpinneskrapandet slutar. Hjälpte i alla fall mig, speciellt i långa, långsamma kurvor. Lyckas själv inte riktigt hålla en sån ställing om man samtidigt borde bromsa/gasa eller om man är skitskraj för att det går så fort i någon snabbare kurva.

Nackdelar är ju då en styv/trött nacke och mycket begränsad sikt framåt.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top