SO - Gelleråsen....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fick just SMS från Packalen, han har fjärde tid och står imorgon i första led.

Tjusigt! :rock

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man vill se alla tider så kika in på

http://www.scandinavianopen.com/so_2003/so_6/allt_finalen.htm

I Rookie 600 ser man att DonQ körde på 1.15.792 i sitt första kval. Snärtarn har femte tid med 1.12.139 precis efter Packalen med 1.12.050.
Vidare i Rookie600 har Palte 15:e tid med 1.14.227 och Jorpes ligger precis framför med 1.13.901

I Rookie 1000 Så har Chrille satt nytt PB med 1.13.247 och har 13:e starttid - han får lära sig starta också så kanske det blir kul igen och han kan hänga på ZoulFly som startar från 12:e rutan och körde på 1.12.660. B.jor.N startar från 18:e rutan och klämde i med 1.13.842. Xenomorf får kanske svårt att vinna från sin 6:e startposition och 1.12.037 då han är över sekunden efter Jörgen Lundberg som har pole för Camilo Adrian.

I NSBK så glassar EazyLiving runt på 1.11.684 och startar som 17:e gubbe.
Havnen på en R-7 har pole som vanligt med 1.07.997 precis för Miinin på 1.08.181.

I 600STD så startar gulsvarttrajja från 15:e position med nya PB:t 1.12.564. Quitte startar som 8:e med 1.10.581 och Funck ligger däremellan med 1.11.567 och 12:e plats.

Det var de flesta forumgubbarna tror jag.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man ser alltså att DonQ körde snabbare på kvalet än vad abstruse klarade av på BikeWeek och han har inte långt kvar till Herrljungas stolthets snabbaste tid på 1.15.736 från B-finalen på BikeWeek.
Försteföraren i team ZXR.just.nu har nog snart utsetts! :whip

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja, jag är nog kass. Sämst av alla. Man kanske skulle sluta helt?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:

Nu tappade du mig fullständigt. Jag hade två mål för i år:

1. Köra en tävling.

2. Köra en femtontid på Åsen.

Uppfyllde båda två.

Exakt vad syftar du på, eller pratar du om din egen uteblivna matlagning, bl a?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Nu tappade du mig fullständigt. Jag hade två mål för i år:

1. Köra en tävling.

2. Köra en femtontid på Åsen.

Uppfyllde båda två.

Exakt vad syftar du på, eller pratar du om din egen uteblivna matlagning, bl a?

Jag syftar bara på att det uppenbarligen går bra att snacka. Tog du åt dig?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Jag syftar bara på att det uppenbarligen går bra att snacka. Tog du åt dig?

Som du ser ovan, nej, jag har ingen anledning. Däremot undrar man ju vad du snackar om? Eller om du tjötar i vanlig ordning utan att syfta på något konkret.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Som du ser ovan, nej, jag har ingen anledning. Däremot undrar man ju vad du snackar om? Eller om du tjötar i vanlig ordning utan att syfta på något konkret.

Skönt att du aldrig tjötar utan att syfta på något konkret. :rolleyes:
Varför skrev du inte att du inte tänkte köra SO eftersom dina mål för säsongen var uppfyllda istället för att skylla på sjukdom som tydligen inte var kraftigare än att du jobbat som vanligt hela veckan? På banan lär du inte smitta många med dina harklingar och nysningar i hjälmen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Apstrutsen är ett öppet sår när det gäller motorcyklar. Jag vet varför. Han vill spendera millions of dollars på en grön SM-vinnarcykel, men kvinnan i hans liv vill åka jorden runt. En intressekonflikt, helt enkelt. Jag vet (och han också) vad som kommer att ge honom mest. Gör vad du måste, apstruts! Tänk på alla groupies du får! Att resa är kass. KÖÖÖP!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
Apstrutsen är ett öppet sår när det gäller motorcyklar. Jag vet varför. Han vill spendera millions of dollars på en grön SM-vinnarcykel, men kvinnan i hans liv vill åka jorden runt. En intressekonflikt, helt enkelt. Jag vet (och han också) vad som kommer att ge honom mest. Gör vad du måste, apstruts! Tänk på alla groupies du får! Att resa är kass. KÖÖÖP!

Så ÄR det! Kanske.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:

OK. Den egentliga anledningen till att jag "tjötar" är följande:

Jag ville på olika sätt medelst tråkningar, peppning och glada tillrop/fega njurslag få dig att bli sugen/förbannad nog att köra en tävling till eftersom det ju är kul. Det vet ju du också. Jag skulle tycka det var kul om du körde mer i år.
Varför då inte köra B-racet på Sviestad? Så jäkla dyrt blir det inte då du säkert kan samåka med Palte. Däcken håller en dag till och avgiften är bara 500 sek. Du får en heldag med det roligaste du vet. Ta med damen också så fattar hon hur kul det är!
Dessutom kommer du ju förhoppningsvis få nöjet att se mig göra bort sig och det är väl betalning nog för den resan?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...