SO - Våler

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Marcus Ericsson gjorde kaffeved av sin R6 på kvalet. Vurpade i 200km/h i snabbhögern. Han klarade sig bra, men cykeln är "färdig" ser det ut som. Inte mycket som var helt, blir nog inget race för honom imorgon iaf. :(

Så var det visst... Ove Zelin (blade00) sa att Marcus var på väg hem, böjd gaffel var visst bara början...:(
Ove å andra sidan var glad för han hade kört personbästa! Gôtt!

Håll stumt idag nu!:yoparty
 
Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Nu kan ni kolla mylaps.com Rille 8a i sb o Oscar 8a sst men kolla själva:tummenupp
 

sandstream

Guest
Hade Gull problem i 125R eller är Sturla helt enkelt bussnabb på den banan?

Swedie varvad :va
 

sandstream

Guest
Det ser ut som att det hänt något, kollar man på varvtider så har ju Gull bästa tiden i racet.
Ja, man blir ju lite fundersam med tanke på hur Robban brukar dominera i sin klass. Kommer säkert en rapport från någon inom kort.
 

åttifemman

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
oslo
Hoj
r6, zx6r
Ja, man blir ju lite fundersam med tanke på hur Robban brukar dominera i sin klass. Kommer säkert en rapport från någon inom kort.

Gull ledde efter första varvet men åkte in i depån (vet inte varför)... kom ut sist och gjorde grym uppkörning och slutade på 4:e plats. Sturla och Gull var överlägsna!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Oscar daskade sig i rumpan på mållinjen, han är lite kinky ibland.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3132340 Hade Gull problem i 125R eller är Sturla helt enkelt bussnabb på den banan?

Swedie varvad :va
japp. blev varvad. dom körde äckelfort i toppen, nytt banrekord på 57.8. jag vet att jag kunde kört 1.01-tider men snabbare än det så behövs det en hel bandag där. det blev väldigt lite körning för min del. jag fick vääärldens flygresa ut på långrakan som jag kallar det. kurbsen tog slut med en grop och där träffa mitt bakdäck varpå jag fick en highside som slängde av mig av hojen så jag landa med båda fötterna på höger sida och släpandes som superman och var så ruggigt nära o ramla av i 150+ vid sidan av hojen. skulle gjort ont. till slut släppte jag hojen runt 30-40 km/h för att inte ramla tillsammans med hojen. warmup och race kändes bara som en "come back" och att få in lite varv i kroppen. körde en extremt hög 1:a iaf, på 1.02.001 :lol
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
japp. blev varvad. dom körde äckelfort i toppen, nytt banrekord på 57.8. jag vet att jag kunde kört 1.01-tider men snabbare än det så behövs det en hel bandag där. det blev väldigt lite körning för min del. jag fick vääärldens flygresa ut på långrakan som jag kallar det. kurbsen tog slut med en grop och där träffa mitt bakdäck varpå jag fick en highside som slängde av mig av hojen så jag landa med båda fötterna på höger sida och släpandes som superman och var så ruggigt nära o ramla av i 150+ vid sidan av hojen. skulle gjort ont. till slut släppte jag hojen runt 30-40 km/h för att inte ramla tillsammans med hojen. warmup och race kändes bara som en "come back" och att få in lite varv i kroppen. körde en extremt hög 1:a iaf, på 1.02.001 :lol

Efter att ha spöat 2/3 av Skåneligan så var den andra höjdpunkten att ge dig smisk med 0,7 sek på en för mig ny bana. :arsele Den tredje höjdpunkten var att se Christoffer Nilsen sladda värre än Elias in i böjarna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
*ignorerar stöddiga skåningen ovan*

någon som vet om de fotografer som var på banan har hemsidor att kika på så man kanske kan åtminstone hitta 1 bild där man kör på banan?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
*ignorerar stöddiga skåningen ovan*

någon som vet om de fotografer som var på banan har hemsidor att kika på så man kanske kan åtminstone hitta 1 bild där man kör på banan?

Jag kan bidra med en bild i dålig kvalitet. Tyvärr är det inte från när du kör och inte heller från Våler. Det är när du skruvar efter en marksyning på Knudan…:hihi
 

Bifogat

  • JC.JPG
    JC.JPG
    32.2 KB · Visningar: 71

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Några bilder från Våler

1. Skåneligan räknar med marksyning
2. Mossberg var i Norge, men på fel plats
3. Johan och Olof dubbelmackar Jompa
4. Depåns fulaste flankerar depåns vackraste
 

Bifogat

  • kryckor.jpg
    kryckor.jpg
    36.7 KB · Visningar: 56
  • moss.jpg
    moss.jpg
    29.8 KB · Visningar: 59
  • dubbel.jpg
    dubbel.jpg
    79.7 KB · Visningar: 43
  • skåne o ingrid.jpg
    skåne o ingrid.jpg
    28.8 KB · Visningar: 125

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
5. Axxexs följer teamchefens spår, fast utan golv.
6. Jag testade ett depåliv enligt Mossbergs & Jorpes modell. 20 minuter efter att jag gick i mål så rullade jag ut ur depån. SKÖNT!
7. Macke, som inte har någon bra koll på sin hoj, beundrar min puts.
 

Bifogat

  • axxexs.jpg
    axxexs.jpg
    40 KB · Visningar: 86
  • jorpmoss.jpg
    jorpmoss.jpg
    36.5 KB · Visningar: 67
  • macke.jpg
    macke.jpg
    38 KB · Visningar: 71

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Även en 3e plats är kul:tummenupp
 

Bifogat

  • Våler 2007_edited.jpg
    Våler 2007_edited.jpg
    98.8 KB · Visningar: 77
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top