Missade att de lagt ned, men det kanske visar på just problemet i sig.Sista Mars lades de ner... Så kan de bli här oxå för många går över på Facebook ....
Det vore ju faktiskt en riktig välgärningUndrar vad det skulle kosta att köpa loss SOE-databasen och bara hosta den för framtida informationssökning.
Är man ute efter korta bekräftelser eller bara vill posta en rolig bild för några likes så är den ju bra. Men djupare än 15 min in i en konversation kommer man ju aldrig.
Men korta belöningar/likes är ju vad kiddsen (alla under 40 ) vill ha.
Sista Mars lades de ner... Så kan de bli här oxå för många går över på Facebook ....
Ja Oden drog runt det sista åren utan nån större aktivitet runt 2009-12 typ var det ett aktivt forum men på slutet sista åren två inlägg i månaden typ och då dör det ju själv ?SOE har varit så gott som dött i ca ett decennium nu, så det har varit dödsdömt länge.
Missade att de lagt ned, men det kanske visar på just problemet i sig.
Man var inte där längre.
Facebook suger.
Kolla bara på gruppen Sporthoj of Sweden. Trevlig grupp i sig, men svårsökt om man vill ha en specifik information eller har ett specifikt intresse.
Det är mest korta one-liners som glöms bort inom någon timme.
Är man ute efter korta bekräftelser eller bara vill posta en rolig bild för några likes så är den ju bra. Men djupare än 15 min in i en konversation kommer man ju aldrig.
Men korta belöningar/likes är ju vad kiddsen (alla under 40 ) vill ha.
Men forumen har ju ändå lite att lära från aktiviteten. Kunde man få den aktiviteten/bekräftelsen här, men ändå behålla de "djupare" diskussionerna?
Största risken med att siter som SOE, eller för den delen Sporthoj, går ner är ju den kunskapsbanken som ligger i gamla posters försvinnande.
Satan vad många gånger man sökt på något och kommer hit i slutändan, eller till SOE.
Det var så jag stötte på forumet för ett par år sen.
Undrar vad det skulle kosta att köpa loss SOE-databasen och bara hosta den för framtida informationssökning.
SOE har varit så gott som dött i ca ett decennium nu, så det har varit dödsdömt länge.
Ja Oden drog runt det sista åren utan nån större aktivitet runt 2009-12 typ var det ett aktivt forum men på slutet sista åren två inlägg i månaden typ och då dör det ju själv ?
Synd för både körningarna back in the days och meksidorna var toppen
?Ja meksidorna var toppen saknade dom på slutet när Oden rensade bort för att det inte blev nån ordning på det i uppdateringar.Så mycke bra material som man kunde söka på å få massa bra tips.. Borta nu...
Jämför man Soe för 10 år sen så fick man kolla flera gånger per dag för att inte missa någe.. Sporthoj på den tiden va ganska lite aktivitet jämförelse, å de är inte mer idag snarare ännu mindre..
Det är nog både och ,slutar umgänget att köra så är det dit man dras för det är mer lätt att få till körningar med fler annarsVisar på hur viktigt det är att vi tar vara på det vi har på SH. Det är mycket gnällande emellanåt, men det finns så mycket gammal fin info, och ny bra hjälp att få här. Festliga diskussioner och bra nivå, tycker jag iaf.
Facebook är ett jävla skithål, glad att jag lämnade för länge sedan.
Hear, hear!Visar på hur viktigt det är att vi tar vara på det vi har på SH. Det är mycket gnällande emellanåt, men det finns så mycket gammal fin info, och ny bra hjälp att få här. Festliga diskussioner och bra nivå, tycker jag iaf.
Facebook är ett jävla skithål, glad att jag lämnade för länge sedan.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|