Solidariteten? (Tråd 3) Regn i Pakistan

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Hur står det till med solidariteten i vänsterklustret? Väldigt få bidrag öht tycker jag, och inte ens ett öre från VBK har jag noterat. Ni får allt ta och läsa på i partiprogrammet om att dela med sig. http://www.rku.nu/vad-vill-rku/principprogram Det är förvisso från ungdomssektionen men det är nog samma dravel.

(Jag brukar vara inne och läsa på lite ibland för att hålla mig uppdaterad på vad vi inom den patriarkala kapitalistiska förtryckarstrukturen har ställt till med senast)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min förslag är Läkare Utan Gränser.

Hörru, hur gåre?
Jag kan nog skrapa ihop några till, kan du? Det är väl inte bara tomt prat i era led? :confused: Jag menar, sist var det ju horribelt, cyniskt, vedervärdigt och nästan våldtäktsmannamässigt att vända Haitikatastrofen till en hobbypolitisk poäng på sporthoj. När jag nu skalade av alla politiska vinklingar och istället gjorde den uttalat opolitisk, då kommer inga pengar heller. :va
Det är väl inte så att vänstern är snål och gör allt för att slippe ge?

Solidariteten var det ja. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här händer inget, dags att wrap it up.
PM kommer med kontonummer, så får vi stänga den här historien.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hann jag?

1. Markus 300:-
2. Korvgubbe 300:-
3. Dreggel 300 :-
4. Thermal 500 :-
5. Ankan 300 :-
6. Gustav O 300:-
7. Busan 300:-
8. Teo 500:-

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Medkänslan med de stackars pakistanierna är inte överväldigande förefaller det. Har SH-folket skänkt alla sina slantar till den desperata Måna, så att hon skall kunna köpa mer reklamplats och offentligt beljuga sina politiska motståndare, eller vad är skälet till denna snålhet??

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur går insamlingen? Har Kungen Av Knogmackor och övriga lakejer skickat in några slantar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur går insamlingen? Har Kungen Av Knogmackor och övriga lakejer skickat in några slantar?

Ja ursäkta, din betalning var sist in av de som kommit men du har väl haft fullt upp att sörja Alliansens framgångar.

Så här såg deltagarlistan ut:

1. Markus 300:-
2. Korvgubbe 300:-
3. Dreggel 300 :-
4. Thermal 500 :-
5. Ankan 300 :-
6. Gustav O 300:-
7. Busan 300:-
8. Teo 500:-

Jag själv är solid och korvgubbe, Thermal, Ankan, Gustav O, Busan och Teo har betalat så jag sätter in pengarna nu.

Stort tack till alla som bidrog, 2500kr fick vi ihop. :)

korvgubbe du var lite förvånad att det "måste" gå via mig men det är inte bara mina egna höga solidariska ideal som spökar. Så här är det tror jag:

Insamlingsmomentet är effektivt. Har man någon som trycker skrammelbössan i fejset på en är det lätt att ge, där av annonserar Röda Korset m.fl ganska stort också, det är bevisligen effektivt. Någon tror tydligen att jag gör det här för att vara rolig och elak, ja det kanske jag anspelar litet på men saken är jag tycker det är trevligt att använda forumet till att skapa lite tryck på de här sakerna som jag av egen erfarenhet vet är lätt att sortera bort i medvetandet. Har man väl skrivit upp sig på en sådan där lista är det omöjligt att smita, (varför jag tror att betalningarna snart är fullständiga för övrigt).

Och korvgubbe valde Läkare Utan Gränser, bra idé. :yoparty
Jag tycker i och för sig de verkar sjukt kommu men OK. :mad:

Nedan är preliminär bekräftelse från min internetbank, det dröjer x dgr innan den är fultl specad. Om någon betalande person på listan ovan är intresserad av full kvittens mm så mailar jag det, skicka PM i så fall.
Det är inget konstigt alls, speciellt för er som inte känner eller känner till mig privat så kör på om ni undrar! :)

Ev kommande bidrag kan med fördel betalas in individuellt.

Bifogat

• paki kvittens initial.jpg
    paki kvittens initial.jpg
    75.3 KB · Visningar: 37
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS