Som hittat...

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Zee skrev:
2489148 Man kan tolka inlägg #12 som att Hockeyn är fredlig för att fotbollen inte är "het" i Stockholm. Mao finns fotbollspuckona i hufudstaden. :duckar

Hence, puckona är inte intresserade av hockey. :)

Jodåsatt..

Det är väl så att puckona är fler och mer organiserade i sthlm, och för tillfället är de inte så intresserade av hockey, eftersom det inte finns några derbyn och därmed ingen naturlig anledning att slå på varandra. HV71 eller Mora, tex, har väl ingen firma som de fina grabbarna i DIF har...:rolleyes: och slagskämpe från Ö-vik kanske inte gör sig besväret..

/I
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Itssoeasy skrev:
2489233 och för tillfället är de inte så intresserade av hockey, eftersom det inte finns några derbyn och därmed ingen naturlig anledning att slå på varandra.

:lol Me like.

Personligen tycker jag att klubbarna ska vara direkt ansvariga för vad deras fans hittar på. Poängavdrag, matcher avstängda om det spårar ur under game, osv, osv. Klubbarna borde jobba mot en nolltolerans. Staten ska inte behöva sätta in påkpoliser för att lag ÖkändaFans A spelar mot lag ÖkändaFans B.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Joe Schmoe skrev:
2489161 Nej, det är så att i Danm.. förlåt SKÅNE, när någon står och skriker okvädningsord till någon annan så fattar de inte vad han säger och därför uppstår aldrig någon irritation mellan människorna. :tungan

Vi har självransakan i Skåne. Det är bara Helsingborgsfansen som slåss - och de slåss med varandra... De har inte fattat det där att man ska hålla ihop om man håller på samma lag... :hihi

Det är nåt speshall med de där Helsingborgarna över lag...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Madhonda skrev:
Varför ska det egentligen vara en rätt att få ersättning??

Om man väljer att inte skaffa barn, då går man helt plötsligt miste om bidrag och ersättningar av olika slag. "Lönepengar" som jag skulle kunna använda till annat. Men så får man ju inte tänka. Det är ju ett välfärdssamhälle vi lever i.

Ehh, ersättningen är till för att man ska ha råd med barn, om alla slutar skaffa barn vem ska då sköta samhället när man behöver gå i pension?

är som med mc-försäkring, en del fuskar och en del inte...
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
morlock skrev:
2489140 Vilken sport är störst i sverige? Här känns det som att hockeyn är betydligt större än fotbollen. På hockeymatcher runt om i landet så går det lugnt och fredligt till, varför kan inte fotbollspuckona vara supportrar civiliserat?

Förra säsongen vet jag att det var stolskastning på minst en AIK-match, även "möten" efteråt.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vad kostade kvällens kalas?

Våldsamt upplopp efter derbyt i Solna.

Direkt efter derbyt mellan AIK och Hammarby gick runt 300 huliganer till attack mot polisen utanför Råsunda. En polis fick föras till sjukhus efter att ha träffats av en sten i ansiktet.
– Det var ett våldsamt upplopp som mer riktades mot oss än att de två grupperna ville slåss med varandra, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisen.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,894188,00.html
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
KGK skrev:
2491059 vad kostade kvällens kalas?

Våldsamt upplopp efter derbyt i Solna.

Direkt efter derbyt mellan AIK och Hammarby gick runt 300 huliganer till attack mot polisen utanför Råsunda. En polis fick föras till sjukhus efter att ha träffats av en sten i ansiktet.
– Det var ett våldsamt upplopp som mer riktades mot oss än att de två grupperna ville slåss med varandra, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisen.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,894188,00.html

Jag var på matchen och gick sen de hundra meterna hem. Trots att min utsikt är mot Råsunda så såg jag inget av det där. Mycket märkligt att det är "upplopp" och "huliganbråk" i tidningarna efter varje match men vi som bor här ser aldrig något.
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Joe Schmoe skrev:
2491206 Jag var på matchen och gick sen de hundra meterna hem. Trots att min utsikt är mot Råsunda så såg jag inget av det där. Mycket märkligt att det är "upplopp" och "huliganbråk" i tidningarna efter varje match men vi som bor här ser aldrig något.

Satte mig faktiskt på råsunda torg efter fajten för att vänta på några polare.
Och det va 50-100st 13-16åringar som gjorde 2 rusher mot polisen, hur man kan få det till våldsamt upplopp vet jag inte.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Mr_White skrev:
2491281 :va Förra säsongen i november, märkligt men då spelade gnaget inte i allsvenskan..

Då kanske jag har fel men det var väl ändå AIK-Hammarby (1-2) på Hovet 18/11 -05?
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Jessan skrev:
2491430 Då kanske jag har fel men det var väl ändå AIK-Hammarby (1-2) på Hovet 18/11 -05?

:D Ahh du pratar hockey, jag har inte varit på hockey sedan Dracula va grabb.

Då är det säkert som du säger :pannkyss
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Mr_White skrev:
2491566 :D Ahh du pratar hockey, jag har inte varit på hockey sedan Dracula va grabb.

Då är det säkert som du säger :pannkyss

Ja... det var ju

morlock skrev:
2491566Vilken sport är störst i sverige? Här känns det som att hockeyn är betydligt större än fotbollen. På hockeymatcher runt om i landet så går det lugnt och fredligt till, varför kan inte fotbollspuckona vara supportrar civiliserat?

som jag svarade på :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top