Som jag letade...

Mingves

Guest
...i flera dagar har jag undrat vad som luktar så skumt i min lägenhet. Har kollat allt jag kan komma på men utan resultat. Till och med har jag kollat om några gamla pantburkar stank men det var det inte, så idag inleddes operation "lukta gott".
Jag började i hallen för att se om man kanske av misstag råkat ställa in nån lunchlåda i något skåp men inte. Så efter att ha finkammat hela hallen gick jag på köket, kollade bakom kylen men ingen död råtta låg där. Jo det luktade faktiskt död råtta, inte speciellt sensuellt. Gick igeom hela kylen men utan något som helst resultat. Och i skaferiskåpen luktade det inte. Kunde man burit ut nån gammal soppåse som läckt utan att man märkt det, jag gjorde en störtdykning utmed golvet, det luktade faktiskt inget alls... nu började jag misströsta. Men så kom ett genombrott. Det finns ju ett litet uppsamlingskärl som ligger på kompressorn till kylen. I detta fantasiska kärl samlas kondensvatten som sedan skall dunsta av värmen, men om det kommer med lite skräp inifrån kylen så bildas en härlig bakteriesörja. MMmmmm vad mysigt, trodde nästan det var en död hund som krypit in under kylen. Men där var felet, det skumma är att jag kollade där häromdagen och såg inget vatten då...men det kanske rann till lite inatt?
Så dagens visdomsord är "luktar det rutten hund, kolla bakom kylen"

///M

Last edited:

Mingves

Guest
Du skall bara veta vilken ångest det var att inte hitta källan till odören....

Mingves

Guest
Mr Z skrev:
Fy f*n jag var med om samma sak.
Luktade som om döden var på besök i huset!!
Min kompis var här igår, mycket pinsamt att förklara att jag inte visste vad som luktade....

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag kommer att lukta bakfylla i morgon i alla fall, det är ett som är säkert. Leta efter en schügg loser på OLearys i Östeschunn och säg åt honom att gå hem så är jag dig evigt tacksam i morgon.

:fyllisar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...