SOMEN jävla racer flög dom fram

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
blom skrev:
hur gick det för mario då? det viktigaste är ju iofs inte att vinna utan att vinna STORT :D

Det gick väl sissådär. Såg bra ut på den asfaltsdel som vi såg men det går för sakta på gruset. Det syns direkt vilka som kan köra grus och vilka som inte kan...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Det gick väl sissådär. Såg bra ut på den asfaltsdel som vi såg men det går för sakta på gruset. Det syns direkt vilka som kan köra grus och vilka som inte kan...
cross åkarna..

hade varit trevligt att haka på.. men det blir ju fler gånger :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Bra bilder Erik :tummenupp

Kan man få sig en skiva kanske?? :pannkyss


TERMINATOR skrev:
attachment.php


den kan du skicka till husaberg jocke som reklambild
Bra bild det där.
Skitsvårt att hålla nere hjulet där. Fick ju slå av mitt i wheelien bara för att hinna bromsa :gnissla
Kändes som en riktigt cool bit av banan dock.

Jag kom tyvärr "bara" tolva i B-finalen. Som Erik säger går det åt helvete för långsamt på gruset. Kändes som att hade jag varit lika snabb som de fem före mig på gruset hade jag kunnat ta dem. Kanske...
Synd att ni inte såg andra gruspartiet där vi vallade typ en meter upp i en jordvall. Det var riktig motardåka det :yoparty
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Jocke, används quickshift på motard? En del växlar med gasavslag + koppling, dvs "normalt", sen var det några som duttar till på kopplingen utan att slå av på gasen och sen var det några som växlade snabbare än schumacher. Har de quickshift eller är det bara jäkligt snabba? Att varken koppla eller slå av på gasen gör man väl inte med fullt driv på hjulet...?
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
Supermoto skrev:
Bra bilder Erik :tummenupp

Kan man få sig en skiva kanske?? :pannkyss


Bra bild det där.
Skitsvårt att hålla nere hjulet där. Fick ju slå av mitt i wheelien bara för att hinna bromsa :gnissla
Kändes som en riktigt cool bit av banan dock.

Jag kom tyvärr "bara" tolva i B-finalen. Som Erik säger går det åt helvete för långsamt på gruset. Kändes som att hade jag varit lika snabb som de fem före mig på gruset hade jag kunnat ta dem. Kanske...
Synd att ni inte såg andra gruspartiet där vi vallade typ en meter upp i en jordvall. Det var riktig motardåka det :yoparty
Vad tyckte du om min utgångshastighet efter första gruspartiet :D ?
mvh nr 454 alias drängen
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Jocke, används quickshift på motard?
.
.
Aldrig hört talas om nån som kör med quickshifter, däremot vet jag att det talats om att bygga det men ingen som fullföljt. De flesta antar jag för vanliga crossväxlingar dvs slå ner till typ 50% gas samtidigt som man petar i nästa växel (så gör jag iaf...).



drängen skrev:
Vad tyckte du om min utgångshastighet efter första gruspartiet :D ?
mvh nr 454 alias drängen
"Catch me if you can" - hmmm, mitt nya livsmål blir nu just att fånga dig :D
Har inte sovit inatt pga den omblåsningen, gick ju så fort så jag var säker på att du varvade mig, hehe :tummenupp
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
Supermoto skrev:
Aldrig hört talas om nån som kör med quickshifter, däremot vet jag att det talats om att bygga det men ingen som fullföljt. De flesta antar jag för vanliga crossväxlingar dvs slå ner till typ 50% gas samtidigt som man petar i nästa växel (så gör jag iaf...).



"Catch me if you can" - hmmm, mitt nya livsmål blir nu just att fånga dig :D
Har inte sovit inatt pga den omblåsningen, gick ju så fort så jag var säker på att du varvade mig, hehe :tummenupp
Själv e ja hemma från jobbet idag e ganska sarjad efter vurpan.Men bara å bita ihop.Ska du till uråsa den 4-5/6 de va nån tävlingsträning
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
drängen skrev:
Tack. Men inte längre skrapade det rätt duktigt efter en vurpa på sommen :(
Förstår inte vad du talar om... Var jag inblandad :tungan
Hoppas :nurse tar ordentlig hand om dig :tummenupp


drängen skrev:
Själv e ja hemma från jobbet idag e ganska sarjad efter vurpan.Men bara å bita ihop.Ska du till uråsa den 4-5/6 de va nån tävlingsträning
Hoppas vara på Åland och träna då. Hade varit skoj annars.
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
Supermoto skrev:
Förstår inte vad du talar om... Var jag inblandad :tungan
Hoppas :nurse tar ordentlig hand om dig :tummenupp


Hoppas vara på Åland och träna då. Hade varit skoj annars.
Att hon gör :tuttar Jo du behöver allt träna :D
Måste skicka iväg fram å bakfjädringen å få den ombyggd till motard, den e fortfarande i enduro utförande.
Hoppas vi kan tampas fler gånger i sommar :tummenupp
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Jag har hasat ett par gånger i det. Sömmar och skinn verkar hålla bra. Det är tunnt, sitter inte mycket foam i det. Köpte mitt när Crossroad gick i konken. 1900:-... Hade kostat 9900:- och det är det inte värt.
NoicE skrev:
ja, det sitter bra, inte før kallt, inte før varmt, vad mer kan man begära :ätapiller

har ju inte kraschat det så mer vet jag ju inte :3freak
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
farmerlip skrev:
Jag har hasat ett par gånger i det. Sömmar och skinn verkar hålla bra. Det är tunnt, sitter inte mycket foam i det. Köpte mitt när Crossroad gick i konken. 1900:-... Hade kostat 9900:- och det är det inte värt.
1900:- låter väl som ett bra pris :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top