Somliga straffar gud genast... :)

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Helan halvan eller heroin
Starköl eller lådvin
Pundaren över styret hänger
Inte kvickt nog ser att det svänger
För åskådaren med ett flin kraschar han "sin" dödsmaskin
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
wow.. respekt!! :Bugar Fattar inte ett skit va de betyder dock :confused:

Det är en del av Moseböckerna som sägs vara (endast) i andra hand direkt från gud givna. Dock har de bara transportskadats av att ha (texterna är tusentals rader) vandrat i tusentals år i muntlig tradition innan någon (nu känd) skriftkunnig tecknade ner texten på 200-300-talet. (Med råge hundratalet år efter det som slutligen fick vara med i "Nya Testamentet") Någon mer än jag som känner för en runda "viskleken"? Rösta kd om du tror på "sanningen"
Vanföreställning är f ö en diagnos för tvångsvård enligt lag. :krama

Åter till tråden. Det var inte någon av de nära belägna hojarna till min och frugans vänner som kraschades. Inte för att det gjort någon skillnad som det sas... (Trött man med obligatorisk ställbar tändplatta, men old-skool byggarambitioner.. i andra änden av luren. Han önskade illdådaren en hemsk resa ner i mörkret. Han hade hört "lokalt" om det hela dessutom.)
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det är en del av Moseböckerna som sägs vara (endast) i andra hand direkt från gud givna. Dock har de bara transportskadats av att ha (texterna är tusentals rader) vandrat i tusentals år i muntlig tradition innan någon (nu känd) skriftkunnig tecknade ner texten på 200-300-talet. (Med råge hundratalet år efter det som slutligen fick vara med i "Nya Testamentet") Någon mer än jag som känner för en runda "viskleken"? Rösta kd om du tror på "sanningen"
Vanföreställning är f ö en diagnos för tvångsvård enligt lag. :krama

Åter till tråden. Det var inte någon av de nära belägna hojarna till min och frugans vänner som kraschades. Inte för att det gjort någon skillnad som det sas... (Trött man med obligatorisk ställbar tändplatta, men old-skool byggarambitioner.. i andra änden av luren. Han önskade illdådaren en hemsk resa ner i mörkret. Han hade hört "lokalt" om det hela dessutom.)

Nog för att det står mycket tokigheter i Bibeln, men Koranen var rätt svar denna gång. :mattias
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har inte heller mycket till övers för kriminellas handlingar mot offren. MEN,,,betänk att alla har vi en Mor, Far, syskon, som sitter och gråter och undrar vad/varför det gick fel för mitt barn (alla föräldrars mardröm).
Hade själv en kusin med drogproblem som blev skjuten till döds. Det jag minns av henne var att vi sprang runt som barn och lekte......Nåt gick fel sen.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Jag har inte heller mycket till övers för kriminellas handlingar mot offren. MEN,,,betänk att alla har vi en Mor, Far, syskon, som sitter och gråter och undrar vad/varför det gick fel för mitt barn (alla föräldrars mardröm).
Hade själv en kusin med drogproblem som blev skjuten till döds. Det jag minns av henne var att vi sprang runt som barn och lekte......Nåt gick fel sen.

Håller helt med!
Man kan naturligtvis aldrig frånsäga sig det egna ansvaret för sina handlingar, men ibland samverkar miljö, omständigheter och allsköns jävligheter på ett sätt som gör att människan, bräcklig som hon är spårar ur. Visst skulle jag t.ex. rent instinktivt vilja köra upp en domkraft i röven på den som snodde min hoj, men orkar jag tänka längre så handlar det ju om en tämligen tragisk figur som det inte hjälper ett dugg att besudla verktyg på.

Kan dessutom relatera till storyn om din kusin, mycket trist.

(Fast nu ÄR jag ju inte Dalai Lama, så jag går alltid omkring med en domkraft och en burk sandig vaselin i bakfickan, ifall ifall...)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har inte heller mycket till övers för kriminellas handlingar mot offren. MEN,,,betänk att alla har vi en Mor, Far, syskon, som sitter och gråter och undrar vad/varför det gick fel för mitt barn (alla föräldrars mardröm).
Hade själv en kusin med drogproblem som blev skjuten till döds. Det jag minns av henne var att vi sprang runt som barn och lekte......Nåt gick fel sen.
Tyvärr är det ju stor risk att dom är missbrukare och småkriminella också, alternativt aldrig brydde sig så att sonen, i det här fallet, sökte tillhörighet på andra, uppenbart dåliga, ställen.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top