Gör det, du kommer inte ångra dig. Så sköna vägar och så jävla fin natur att man blir religiös . Ta med dig regnsställ dock, för det kommer att regna .hållundan skrev:Vackert sgtpepper...
Norge får det bli snart...
Ouch, hardcore-touring!! . Hur många mil blev det totalt? Köpte ni snus på svenska sidan för att finansiera resan eller ville ni bara passera gränsen för skojs skull?Gix skrev:drog snabbt en vända över till Sverige efter jobbet en torsdag... startade ca kl.4 å va hemma tebax typ en 3 på natten
sgtpepper skrev:Ouch, hardcore-touring!! . Hur många mil blev det totalt? Köpte ni snus på svenska sidan för att finansiera resan eller ville ni bara passera gränsen för skojs skull?
Gix skrev:Minns inte milen, men typ 80-90 mil (800-900km) tro ja de blev...
Vi käkade å tog en del foton samt masserade röven på svenska sidan, så det dröjde nog åtm. 2-3 timmar innan start tillbaka...
Hade så jävla dålit me stålar å lastutrymme, så ja fick bara med mig en stock snus hem, å Marko snusar inte ens... (what a waist)
Gräns-grejen va helt bara på kul... allt började med att jag slutade jobbet lite tidigare en torsdag eftersom vi hade mindre svin till antalet än vanligt (överkurs), å så va de fint väder så ja fick en fix idé...
Ringde Marko som hade "krapula" (finska för baksmälla) å efter många om å men, så var han med på det...
Kan tillägga att min 98:ans Gixxer 750 ville ha mindre bränsle än hans CBR600RR -03 i genomsnitt under resans gång
Men, som sagt "hemresan" önskar jag inte ens min värsta fiende även om han knullat både min morsa å tjej
sgtpepper skrev:Hehe! Åka 80-90 mil för skojs skull, är det det som kallas Sisu? Jag är grymt imponerad att du lyckades övertala din polare att hänga med på en "liten" tur, jag vetefan om jag hade följt med om min polare föreslagit något sådant. Det skulle kräva en hel del övertalning.
Gix skrev:Man bör nog vara rätt impulsiv av sig...
Å de e de som e så jävla bra me Marko (börjar låta gayigt dehär nu, men...) , vi passar lixom vad gäller hojåka... va inte bara en gång i somras som just vi två prompt hamnade på längre färder än menat i bl.a. ösregn... alla andra åkte hem, men fan de e ju sköj å plocka växlar å nöta bakdäck i regnväder på asfalt med dyblött skinnställ...
Ahhhh, sluta plåga mej.sgtpepper skrev:Gamla Roslagsbanan samt två olika typer av norskt sommarväder:
Hihi, här kommer en bild från en kvällsfisketur för att plåga dig ännu mer, i och för sig inte Norge utan en sjö i Jämtland, men ändå . Fiska lax i Norge är något jag bara måste göra någon gång i framtiden.heggeli skrev:Ahhhh, sluta plåga mej.
Den högra bilden ger mej en överdos av sommarminnen den påminner mej om de bästa sakerna man kan göra här i livet, åka hoj och flugfiska lax i Norge
sgtpepper skrev:Fiska lax i Norge är något jag bara måste göra någon gång i framtiden.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|