Sommaren är kort...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Jag är normalt sett än mkt tålig person som tycker om att vara snäll, glad o trevlig :rolleyes:
Men IBLAND så är det väldigt svårt att vara det!!
Så här kommer en lång historia i kort version: Hösten -03 fanns det en plan på att byta hojen mot en ZX-10 Men min lokala mc affär gav mig ett mkt dåligt bud på min hoj (som jag hade köpt ny 4 mån tidigare...) Så jag tänkte styla hojen liiiiiite o ha den kvar ett år till. Så lång allt ok... Beställde delar i Oktober/November!!! I januari hade dom delarna ännu inte kommit (man borde DÅ ha lärt sig ngt...) Då jag vid ett av mina besök till den lokala mc affären spåna lite om att trimma hojen starta jag omedvetet ett litet helvete för mig själv :brinnerup På ett par timmar så bestämmde jag mig för att trimma hojen för en sisådär 25 000-30 000:- o det skulle bli klart på en månad ungefär(!) Så långt fortfarande rätt okej.... Men nu starta det en massa problem för mig, jag var ju tvungen o köra toppen dit o beställa delar hit o ta reda på vad som var bäst o så...!!! När jag äntligen hade kontroll på grejerna så kom ett nytt problem... Toppen tog lite för lång tid o bli klar (men det e lugnt ju den blir klar i mitten på Februari så det e no problems) sen när jag glad i hågen lämmna den till min lokala mc affär så fick jag reda på att MIN mek skulle på SEMESTER :confused: Vilket e lika med 2 veckors väntan (hmm, nu börjar det brinna i knutarna jag har ju en hel del själv o göra oxå med hojen) Ok, meken kommer tillbaka... O han säger: öhh, du... dom här ventiltätningarna måste du fixa nya... Så jag säger ok fixa NYA då!!! (nu är vi i början av MARS!!!!) O sen kommer nästa sak... Prylarna jag har beställt har inte kommit ÄN!!!! O nya däck behöver jag oxå... Ok nya däck tar jag dit o så lackar jag fälgarna (tar en vecka) sen e mecken borta igen :confused: :confused: Men när han kommer tillbaka lovar han att hojen e klar INNAN påsk :va 3 dagar innan påsk ringer han mig o säger: öhh, du... dom där ventiltätningarna e slut hos suzuki!!! Men dom får hem nya om 3 veckor... :skrämd Då blir jag lite :rolleyes: lätt irriterad!!!! O undrar om dom INTE beställde dom för EN månad sen??? meken säger: öhh, nää alltså... öhh, du... va det spela ingen roll om jag beställde dom då som nu du får dom iaf inte förrän om 3 VECKOR!!!!
NÄHÄ inte det va... jag ringde runt till dom flest i detta land o INGEN hade ngr... OK, i onsdags 21/4-04 kom dom iaf... i dag ringde jag o fråga om jag kunde hämte hojen!!! Vad säger meken då.... :öhh, du... jag fick dom i morse... Jag säger (nu mkt irriterad) : Men ni skulle ringa mig om dom inte kom i tid!!! Meken: jo dom kom i går men verkstads chefen gav mig dom idag... Jag: jamen va F******N bli klar NU med hojen inte NÄSTA år det kostar en jävla massa pengar o jag vill åka NU!!!! Meken: öhh, men vi har mkt nu o göra.... men vi blir nog (!) klara nästa vecka jag kan jobba över lite... HÄR BRINNER DET I MIN SKALLE!!!!! VA F******N säger du???
PÅ måndag ska den vara klar annars :mad: !!!!!

O här e jag nu... INGEN HOJ, ingen flickvän kvar (hon vill prova ngn annan.... Kul för henne!!!) Så ingen av mina kärlekar är här o piggar upp mitt liv!!!!

/// Ursäkta det långa inlägget men jag var tvungen o skriva av mig lite...

VAD SKULLE NI GÖRA I DENNA SITUATION??????? /Yoshi

Jaha måndagen kom... o gick utan ngn hoj!!! Dom BÖRJA med den i måndags....
...tisdag (idag) kom... o gick den oxå utan hoj!!!! Dom SA att dom jobba med den för fullt.... (iof sa meken att han skulle plocka ihop den på en dag :va )
I morgon har det gått EN vecka till!!!!

*SUCK* får väl den lagom tills det e dax o ställa in... /Yoshi

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har samma problem med delar till mitt projekt...
Man beställer och väntar..Väntar..Tjatar..Väntar...Snön smälter... :mad:

Min hoj är snaaart klar men det har varit lite bökigt...

Hoppas du får ihop hojen..

Taskigt med tjejen..Har testat den svängen med! :gnissla

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Jag skulle ha gjort ALLT själv isf lämna bort det som jag (tyvärr) har gjort...
Det finns så mkt mer i denna historia men jag ville inte skriva allt då jag kanske skulle orsaka en datakrasch :rolleyes:
Med min tur jag har nu så får jag väl hojen i september o får reda på att mitt ex har smittat mig med ngt obotligt.... :huvet /Yoshi

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ska man ha något gjort får man göra det själv, eller så ber man farsan göra det :hihi

Jävligt tråkigt, jag vet hur det är att vänta på grejjer, det suger verkligen :(

Gabor

Guest
vilken ......

Vilken verkstad var det som lyckades så bra...?
Du BARA måste rekomendera den till oss andra........

Matador

Born to walk against the wind
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
R6+KTM 625 SC
Jag tycker du ska börja med att läsa lite ur konsumentköpslagen. Står mycket matnyttigt där som du kan använda under sådana förhållanden. :tummenupp

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
E det ngn som kan GISSA vilken verkstad????

(dom har iof varit mkt trevliga mot mig alla år jag har handlat om dom, men jag gillar INTE den så kallade servicen jag har fått i vintern/våren. O ingen skugga på meken han e verkligen :tummenupp :tummenupp :tummenupp Felet ligger högre upp i herakin på det stället!!!!)

/Yoshi

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Super-Henkan skrev:
rätt kul att tracka dig med :D ....vi får väl se vem som slangar bäst i sommar...

Du menar väl: om man får upp en sur R1 :va på slangen Lr
en grym gixxeRR :D :D :D

Mitt tips e.... Grym gixxeRRR vinner!!!! :rofl /Yoshi

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Hallå bara en fråga varför skulle han byta ventiltätningarna på hojen, hojen är ju nästan ny????? som jag ser det så måste han ha förstört dom när han portade toppen anntar jag. och då får väll dom stå för det, jag har låtit trimma dom flesta hojar som jag har ägt och aldrig byt ventiltätningar, om dom inte var dåliga innan!!!
Jag var uppe hos Mc-Xpress nu i mars och trimmade hayabusan 2 dagar tog att riva hojen porta, plana bearbeta ventilsäterna slipa in ventilerna montera nya kammar sätta ihop allt samt köra i bänk och justera med power commander allt perfekt med mkt bra resultat 196 hk på hjulet 160 Nm vrid det e vad jag kallar för proffs dom som du lämnat in hojen till verkar vara fullständigt värdelösa.......
Hoppas för din skull att du får ettt bra resultat i bänkkörningen så du får valuta för pengarna..
Bara min åsikt iallafall

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
He he, storyn känns igen...
Min polare beställde ett sketet kylarskydd på "På 2 hjul"-mässan i vintras.
IGÅR fick han hem det :kocko

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
hayabusaking skrev:
Hallå bara en fråga varför skulle han byta ventiltätningarna på hojen, hojen är ju nästan ny????? som jag ser det så måste han ha förstört dom när han portade toppen anntar jag. och då får väll dom stå för det, jag har låtit trimma dom flesta hojar som jag har ägt och aldrig byt ventiltätningar, om dom inte var dåliga innan!!!
Jag var uppe hos Mc-Xpress nu i mars och trimmade hayabusan 2 dagar tog att riva hojen porta, plana bearbeta ventilsäterna slipa in ventilerna montera nya kammar sätta ihop allt samt köra i bänk och justera med power commander allt perfekt med mkt bra resultat 196 hk på hjulet 160 Nm vrid det e vad jag kallar för proffs dom som du lämnat in hojen till verkar vara fullständigt värdelösa.......
Hoppas för din skull att du får ettt bra resultat i bänkkörningen så du får valuta för pengarna..
Bara min åsikt iallafall

Jo killen som skulle porta fick toppen med tätningarna på o ngr gick sönder när han tog bort dom... Jag tyckte det var lika bra o byta alla (i fall om ngn av dom kvar varande var trasiga...) vill ju inte få ngt problem senare i år!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln