Sommaren åt helvete....

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
...nästan i varjefall.

Jag betalde kärringens MC kort förra sommaren & hade tänkt inhandla en R6 till henne denna sommar, för att vi skulle kunna fara ut & semestra lite gran i sommar. Men nu är det så att vi väntar barn den 15 Maj så det lär ju inte bli.
Min R1 -99 är såld nu, hade tänkt köpa en -02 sån, men nu så blev det en Volvo 855 istället :mad:
Tjejen var inte så glad heller på att jag sålde R1, hon tyckte det va roligt att övningsköra med den, så då tänkte jag att en R6 skulle vara ännu roligare att köra.

Har beslutångest när man ska köpa en MC, ska man vänta till i höst & hoppas på ett bra pris på en -02 eller ska man köpa nu innan sommaren & inte kunna köra så mkt pga. barnet :huvet

HILFE

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Köp en hoj. Du kommer att behöva ventilera dig emellanåt. Både svårt och farligt att göra det med bilen.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Nu har ju inte jag barn eller planerar för sånna på ett tag framöver, men jag har en känsla av att du ändå kommer vilja vara hemma med barnet i sommar, även om du har en hoj!

Men bara vad jag tror det. =)

GRATTIS!!! :tummenupp

/Niklas

KIRE

Guest
Samma här. Är säker på att du inte kommer tänka så mkt på hojar alls utan bara vara hemma och gosa med bebisen på all ledig tid :tummenupp :)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Är det så? Isåfall är det ju lika bra att sälja med en gång... :(

Man måste väl ha en ventil att pysa ut övertryck genom, eller?

//A.

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Man hinner med både och!
Visst det blir inte lika många mil som tidigare. Men tro mig, du kommer inte att stå ut om du inte får komma iväg lite då och då.
Lägg inte dina intressen åt sidan bara för att du ska bli farsa. För då kommer du inte kunna njuta av att vara farsa!

Blev själv farsa 21/12-2002, så jag vet.

Grattis!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan både ha barn och köra hoj. Jag fick en son i juli och körde två heldagar, en träning och ett race i augusti/september. Fast det blev ju mindre körning än året innan.

Det är kul att åka hoj men att få barn är utan konkurrens det häftigaset jag varit med om.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
TL Johan skrev:
Man hinner med både och!
Visst det blir inte lika många mil som tidigare. Men tro mig, du kommer inte att stå ut om du inte får komma iväg lite då och då.
Lägg inte dina intressen åt sidan bara för att du ska bli farsa. För då kommer du inte kunna njuta av att vara farsa!

Blev själv farsa 21/12-2002, så jag vet.

Grattis!

jag ska oxå bli farsa i sommar! 21/6 .. så.. jag ska försöka kombinera både förälderskapet och hojåka.. för ni som vet hur det var för er?

kommer jag att snöa in på ungen helt eller?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Chille skrev:
jag ska oxå bli farsa i sommar! 21/6 .. så.. jag ska försöka kombinera både förälderskapet och hojåka.. för ni som vet hur det var för er?

Det e jättehemskt.Det börjar med att man helt plötsligt får en sjuklig rädsla för att köra ihjäl sig.Sen ett tu tre så sitter du på en h-d o puttrar omkring i fransjacka med tolvans ölmage o packväskor fulla av solljummen pilsner.Nä allvarligt talat så blir det säkert en period som du får tillbringa i hemmet o hjälpa frugan.(iallafall om man vill komma till nånsin igen).Men sen är det väl inget hinder,dom flesta som har barn har ju även en hobby,så varför inte mc? mvh//jacke

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
UnderDOG skrev:
Är det så? Isåfall är det ju lika bra att sälja med en gång... :(

Man måste väl ha en ventil att pysa ut övertryck genom, eller?

//A.

Inte tänka så nu, klart man måste rå om sig själv också. Klart du ska med ut och åka med oss andra även om det kanske inte blir så ofta Visar det sig att du inte hinner så kan jag rasta hojen åt dig då och då :hej

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Chille skrev:

Grattis!
Vår lilla flicka trillade ut den 21/6 förra sommaren. Jag lyckades lägga ett antal mil med hojen iallafall den säsongen. Men visst...det finns ju ännu en sak som drar, så det kanske inte blev så mycket som det blivit i annat fall.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
NEJ NEJ NEJ köp HOJ.... Alla minna arbets kamrater har gjort lika dant, sålt jänkare, hojar, dyl pga barn nu ångrar sig ALLA :död ... Köp ny cykel det finns en schans att du klara dig och inte går i barn fällan :fyllisar

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
ktmjacke skrev:
Det e jättehemskt.Det börjar med att man helt plötsligt får en sjuklig rädsla för att köra ihjäl sig.Sen ett tu tre så sitter du på en h-d o puttrar omkring i fransjacka med tolvans ölmage o packväskor fulla av solljummen pilsner.Nä allvarligt talat så blir det säkert en period som du får tillbringa i hemmet o hjälpa frugan.(iallafall om man vill komma till nånsin igen).Men sen är det väl inget hinder,dom flesta som har barn har ju även en hobby,så varför inte mc? mvh//jacke

Hehe.. kan ju säga som så att skulle jag bli fransnisse så ger jag alla här inne på sporthoj en personlig biljett att slå mej på käften :D

jag förstår bara inte hur jag ska ha råd?.. kostar dom små liven inte multum?

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Grattis! :tummenupp
Men klart att du ska ha båge iaf.
Har en liten på snart 3 år. Det enda jag märkte e att jag blev lite lugnare
som mc-förare. körde i&fs bara offroad när han var mindre men nu blir det lite
roligare. Köpte min Sv hos Hasse på PiteMC i november & fick kanonpris.
Kan hålla me om att man kan behöva komma ifrån ibland när man har småbarn.
För övrigt så borde du ju köpa en SV1000s. Testa den som Hasse har eller testa på Winge.
Twins have more fun.

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
"Klart du ska ha båge! Barnet vill ha en lycklig far!"

Det bästa nån har sagt på länge!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chille skrev:
Hehe.. kan ju säga som så att skulle jag bli fransnisse så ger jag alla här inne på sporthoj en personlig biljett att slå mej på käften :D

Jo, de kostar MASSOR. Därför ska du se till att förse dig innan det lilla odjuret pluppar ut.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Chille skrev:

He he he,inte ens ett litet fransigt gashandtag?Ett sånt där med semestergas på. *ler*

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Det är väl blöjorna som kostar i början va?..maten får den väl av min tjejs gigantiska Meloner? :D

måste man ha dom dyraste blöjorna?.. jag menar. det är rätt stor skillinad på pampers och sen blåvitts.. tygblöja är inte ett alternativ.. :lol

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Chille skrev:
Det är väl blöjorna som kostar i början va?..maten får den väl av min tjejs gigantiska Meloner? :D

måste man ha dom dyraste blöjorna?.. jag menar. det är rätt stor skillinad på pampers och sen blåvitts.. tygblöja är inte ett alternativ.. :lol

Du behöver inte de dyraste.
Men vill du ha en glad unge så kostar det! :(

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...