Ja, nåt mål måste man ha, om den sen är diffus spelar ju ingen roll.
För cirka fem år sedan så köpte jag min första moped för långtouring. Funderade hur tusan jag skulle komma iväg på en längre tur.....jo, jag köpte den i Kungsbacka. Skickade ner packningen, flög sen ner dit.
Första dagen körde jag 6 mil till Borås(hann inte längre) På campingen där funderade jag ett tag på vad i helvete har jag gett mig in i.
Nåja, dagen efter rullade jag på och det gick så fint att jag åkte till Åland, tog småfärjorna till Finland och körde sen hem upp till Boden den vägen.
Sålde moppen och köpte nästa år en ny. Det årret skulle jag till Trollstigen och tillbaka(drygt 100 mil). Av bara farten så passerade jag Trollstigen och körde ner till Stavanger och Lysebotn. Därifrån brände jag sen raka spåret österut till Stockholm. Båt till H-fors och till Vaalimaa(ryska gränsen sydost i Finland).....innan jag körde upp till Boden. Stod ett tag efter Kemi och funderade om jag skulle passa på att åka till Nordkap också
Nordkap åkte jag sen med Zoomern nästa år.
Nåja, man borde nog kanske ta sig en rejäl runda även i Sverige? Tälta såklart. Jag har funderat på det många gånger. Vad tror du jonsereed om man gjorde ett tema av det, typ......besöka alla Biltema affärer i Sverige. Kanske man då blir lite tvungen att köra vägar som man annars inte skulle ta?