Sommarminnen..

Tryggerz

Vem är jag??
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX 1100R
Sitter här i höstmörkret och kan nästan inte komma ihåg gångna sommaren om det inte var för alla aktiviteter och hoj(av)åkningar man varit med om..

Det första som jag minns från sommaren 2003 var att jag hade inte fullgod utrustning och frös händerna av mig. Som tur var hade en av åkarna en x-tra uppsättning av handskar som gjorde resten av färden njutsam.

En annan var en singelavåkning(för mig okänd kille) då vi åkte till mot Hörnefors. Det var försommar och grus på väggrenen och killen kom för långt ut och åkte i diket. Som tur var klarade han sig men det kunde gått illa.

En tredje händelse var när jag och micke (gul kawa 600cc) åkte med klubben till konstfiket i Norrbyn. Trevligt place och skulle gärna vilja återvända. Skulle vilja veta medelhastigheten tillbaka. :tummenupp

En annan var i slutet då allas vår El Presidente skulle gå över till lede fi :rofl och prova D-man 660:s motorcykel på Alvik. Det ska sägas att han klarade det galant men nog var det ett antal åskådare som var lite oroliga :confused: hur han skulle klara det. :dummer

Tack för sommaren -03 och ser fram emot säsongen -04 (om jag har bågen kvar alltså)......... :3freak :yoparty :confused:

Ps. Hade jätteroligt på Halloweenfesten.... throw some more parties... :yoparty :fyllisar :banana

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Kan inte annat än hålla med föregående talare om alla trevliga minnen.

Det som sitter fast klarast i minnet är bandagen vi hade på Midlanda helgen efter midsommar. Första gången jag fick lägga ner knäpuckarna i asfalten.. Vilken känsla!! :Bugar
Kommer nog att se fram emot mera bankörningar nästa sommar.

Det andra stora minnet är semestertrippen ner till Göteborg, många tråkiga E4 mil ner och lite mindre roligare vägar hem. Dock med 20 mil hällregn mellan Örebro och Gävle.. Kan säga att jag var genomsur och less när jag stod inne på en mack och dropptorkade..
Men kul var det iaf.. :D

Nu har man en lång mörk vinter framför sig med lite skruvning och lackerande, så sysslolös blir man ju inte.. Nästa vår kommer jag ut igen med nya, friska tag och ger allt ännu en MC-säsong.

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
har nästan bara ett minne som jag kommer att leva på länge... min första tur på motard! då man blev helsåld. ninjan fick kicken och ersattes an en xr650r... :Bugar

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Mitt bästa minne....Jag säger bara Spanien. Vilket drömland för en R1:a och dess förare!

Och vägen mellan bergen i Frankrike och Rivieran. 8 mil 150+ kurvor utan en bil eller ett gupp. Som Mo i Rana fast varmare och bättre utsikt.

Det fanns även en väg i Spanien som var 2 mil och över 300 kurvor..... :yoparty

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Sommar minnena från 2003.

1. Mo I Rana. Sällan har jag väl haft så kul körning någon gång. Äntligen fick man sträcka ut hojen till en del av dennes potencial. jag får väl även tacka Maritn som bjöd upp till en god match. Klart bästa körningen i sommar.

2. Äntligen en licens i handen. Nu är det upp till en själv om 2004 ska bli en race säsong eller inte. Håller som bäst på att se över vad som behövs införskaffas.

3. Kemora/Virtasalmi...se upp men 2004 lär vi komma igen. Vilket härligt gäng det var som åkte iväg. Mycket körning och trevligt sällskap. En kan in't begära mycket mer.

4.......................................................................... :fyllisar

5. Alla andra bankörningar och hojturer denna underbara sommer 2003.

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Är det så tomt här inne så att det ekar?? :D

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Det var en bra hojsommar fast jag körde betydligt mindre än jag gjort somrarna innan.

Jag minns när jag tog ut hojen i våras. Det var en riktigt solig och varm vårdag. Stannade till och ringde Leffe75 (som då var uppe i fjällen) bara för att han skulle få höra motorljudet ett tag. Just då ångrade han nog sig grundligt att han var däruppe och inte ute med Rettan.

Andra höjdpunkter är förståss helgen på Kemora och Virtasalmi(motopark) som Suzukiman nämde. 4 bra bandagar och jag kände att körningen verkligen gick framåt. Kort därefter blev det dags för Mo i Rana banan. Även den en höjdare.

Sedan inträffade semester kaoset. Vi skulle åka ner på bikeweek ett gäng. Lasta hojarna i en buss och köra ner. En vecka innan avfärd blev bussen såld. :huvet
Jag såg i det läget fram emot licenskursen som skulle bli på Midlanda i början på augusti...och så blev även den inställd. I samma veva blev jag påkörd också och fick en obrukbar R1:a...750:n fick dock snabbt blinkers och blev gathoj.

Sen hoppade jag på 4dagars bankörningen på Kemora i Finland som Max och gänget ordnade. Det blev 4 superdagar på bana med varmt juliväder. Träffade massa nytt trevligt folk och igen kände jag att min körning gått framåt ett snäpp.

Sen när jag kom hem så skulle det bli licenskurs i alla fall...nu istället i slutet på augusti. Vi får väl säga att licenskursen var en intressant händelse den med...och då syftar jag inte enbart på bankörningen och teorin...ni som var med vet vad som hände :)

Annars så blev det väl några bra klubbkörningar också. Minns speciellt resan till vildsvinsfarmen utanför Ö-vik...bra körning och god mat :tummenupp

Det finns mycket annat att komma ihåg också...jag minns fester, posering på stan, kvällskörning på stan osv...och hur roligt det är att köra med Fuzzhat :D

Ser med längtan framemot nästa hojsommar :kär

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tillägg:

Våran egen, första bankörning på Midlanda. :tummenupp

Även den ett fint sommarminne!

Jäklar, vi har nog gjort en hel del i sommar ändå.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Fortsätter denna nostalgitripp...

Först och främst att hämta ut en helt ny hoj, den var så fin där den stod silverfärgad och alldeles orörd. Det var kallt, halkigt och lösgrus i mängder men vad gjorde det när vi gled bort i solnedgången tillsammans... Sedan har vi haft mycket kul ihop, nämnas kan det obligatoriska toppfartstesterna, alla turer längs Kullavägen och naturligtvis bankörningarna.

Fast första bankörningen (den med klubben) var ingen höjdare, det gick långsamt, små släpp lite överallt och däcken formligen åts upp.
Inför nästa bankörning med bike-events hade jag fått lite goda råd ang. fjädringsinställningen nu började saker och ting förbättras. Sedan har det gått riktigt skapligt, höjdpunkterna jag minns är fettsladd ut hur långhögern, jätteskrap i E4 kurvan och toppnotering på långrakan med tillhörande "klararjagverkligenavdenhärinbromsningen". :hoppa

Andra saker man minns är min motardkompis Pingis som efter en del övertalning till slut hängde med på bankörning. Bortförklaringarna till varför man inte skulle följa med var många... Pingis hade laddat rejält inför första banåkningshelgen, fast vi hade ingen nytta av vinkelslipen :lol Efter den helgen hade min motardvän fastnat i bankörningsträsket, kul! :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA