sommarprojekt

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
nu när ja inte har nån hojj måste ja ju ha nått annat och göra i sommar.
så jag for och införskaffade mig en cheva -53a idag.
ska bara slipa det sista plåtrent, dit med hydralerna jag bestält och sen lackera.
va tror ni kan det bli nått av detta?

lite dåliga bilder bara

Bifogat

• chevan 1.jpg
    chevan 1.jpg
    73.7 KB · Visningar: 101
  • chevan 2.jpg
    chevan 2.jpg
    65.6 KB · Visningar: 142
  • chevan 3.jpg
    chevan 3.jpg
    64.7 KB · Visningar: 103

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Fet instrumentering, liknar den i konceptbilen Saab Aero X.

På med ett par 5-spokade blingbling rimz i storlek 20". Fett sänkt, gangsterkepa, mattsvart lack med motivlackade rökflames, 1 lång avgaspipa som sticker ut på varje sida bak eller 2 dubbla alldeles framför förardörren. Hålborrade slitsade skivor runt om, rödlackade bromsok. Scoop på huven och en HEMI V8 från nya Chrysler 300 under locket så vart det klart!

Lycka till! :tummenupp
MVH
Bobby

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Panajo skrev:
2172647 Fet instrumentering, liknar den i konceptbilen Saab Aero X.

På med ett par 5-spokade blingbling rimz i storlek 20". Fett sänkt, gangsterkepa, mattsvart lack med motivlackade rökflames, 1 lång avgaspipa som sticker ut på varje sida bak eller 2 dubbla alldeles framför förardörren. Hålborrade slitsade skivor runt om, rödlackade bromsok. Scoop på huven och en HEMI V8 från nya Chrysler 300 under locket så vart det klart!

Lycka till! :tummenupp
MVH
Bobby

gangsterkepa finns också en sånhär huvkråka med spets som dom itne gillar på besiktningen :rolleyes:
vill taksänka den men då får ja räkna med så jävla mycket mer jobb.
då kommer den nog inte va ute på vägarna förens i vinter.
enda minuset hittills är att det sitter ju en rak 6a i den och 3 petad manuell låda.
men vi får väll se.
får lägga upp bilder under bygget.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Förstör inte bilen, hon vill inte ha massa proteser! Ge henne den skönhet hon en gång hade :tuttar

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
grömpa skrev:
2172702 göra den riktigt oldschool menar du?

Jag menar originalskick, glänsande krom och fina färger =) Farsan håller på ganska mycket hemma.

Här är hans förra bil, cadillac sedan 1941. Just nu har han 2st cadillac 1957, en utan cab och en med, han bytte cabfästet för den ena var bättre i underredet, men de blir nog asbra när det är klart.
Det var mkt jobb med denna bil, ingen rost men väldigt dåligt skick, kromet var väl bara brun plåt ;D

Bifogat

• DSCF0009.JPG
    DSCF0009.JPG
    103.8 KB · Visningar: 160

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Pr0bz skrev:
2172720 Jag menar originalskick, glänsande krom och fina färger =) Farsan håller på ganska mycket hemma.

Här är hans förra bil, cadillac sedan 1941. Just nu har han 2st cadillac 1957, en utan cab och en med, han bytte cabfästet för den ena var bättre i underredet, men de blir nog asbra när det är klart.
Det var mkt jobb med denna bil, ingen rost men väldigt dåligt skick, kromet var väl bara brun plåt ;D

okej. är han en såndär som köper och säljer dyrare? hade tänkt bli en sån o fixa ihop pengar till en charger nån gång i livet =)

okej, vars ska man skicka grejer man vill ha kromade?
det är halvtaskigt krom så ja tänkte kroma om det.

FreddaAbborre skrev:
2172734 Old school är ballt!

Lättcustom. Stor däck med vita sidor osv...

jesse james har ju en riktigt frän old school cheva 53a som han visade upp i ride with funkmaster flex.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
grömpa skrev:
2172753 okej. är han en såndär som köper och säljer dyrare? hade tänkt bli en sån o fixa ihop pengar till en charger nån gång i livet =)

Han köpte för 80, fixade den för typ 50 lacka själv o så. Typ sålde för 200k så lite tjänade han iaf.

Han har kontakt med nån hemmakromare i strängnäs, vet ej vad han heter men han vill egentligen inte kroma. typ gör det för 1/3 av standardpriset typ..

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Pr0bz skrev:
2172762 Han köpte för 80, fixade den för typ 50 lacka själv o så. Typ sålde för 200k så lite tjänade han iaf.

Han har kontakt med nån hemmakromare i strängnäs, vet ej vad han heter men han vill egentligen inte kroma. typ gör det för 1/3 av standardpriset typ..

okej. måste få tag i nån som gör det.
nu ska man bege sig mot garaget, har tagit ledigt för att börja med den idag :)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag sade också att jag bara skulle "slipa av den lite och ge den ny lack". Jag har hållt på med det i ca 5 år nu.... Och inte tror jag bilen kommer ur garaget i sommar heller... Men det beror väl kanske mer på att jag inte har tid att åka 7mil tur och retur för att meka 1-2h. Så det blir under semester och långhelger man kan åka dit och fixa lite. Men det ska bli kul när den är klar.

Jonathan

Guest
Hinkas skrev:
2173092 Jag sade också att jag bara skulle "slipa av den lite och ge den ny lack". Jag har hållt på med det i ca 5 år nu.... Och inte tror jag bilen kommer ur garaget i sommar heller... Men det beror väl kanske mer på att jag inte har tid att åka 7mil tur och retur för att meka 1-2h. Så det blir under semester och långhelger man kan åka dit och fixa lite. Men det ska bli kul när den är klar.

Vad för bil ?

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Pr0bz skrev:
2172720 Jag menar originalskick, glänsande krom och fina färger =) Farsan håller på ganska mycket hemma.

Vilket fint garage ni har :tuttar :)

//\//\

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Hinkas skrev:
2173149 En mustang Mach-1 72'a. Sitter en 351c-2v i den nu, men är riktigt sugen på att investera i en lite större från ford racing eller något ;)

får vi se nån bild? :)
nu när ja lagt upp bilder på min "skönhet"

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Mojje skrev:
2173610 Vilket fint garage ni har :tuttar :)

//\//\

:D 450kvadratmeter ;D nästan dubbel så stort som huset, Helt ioslerat med värmespis osv, bockmaskiner, klippmaskiner, fräsar, svarvar, engelska hjul, svetsar, motorlift, bläster, billift o enormt mkt verktyg. Typ allt man behöver för både trä och metallarbete. Rymmer typ 7bilar bara.

Försöker få farsan att köpa cncmaskin, men han är lite gammal :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Pr0bz skrev:
2174611 :D 450kvadratmeter ;D nästan dubbel så stort som huset, Helt ioslerat med värmespis osv, bockmaskiner, klippmaskiner, fräsar, svarvar, engelska hjul, svetsar, motorlift, bläster, billift o enormt mkt verktyg. Typ allt man behöver för både trä och metallarbete. Rymmer typ 7bilar bara.

Akta dig! Nu finns det risken att någon snor ditt garage!

:p

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Pr0bz skrev:
2174611 :D 450kvadratmeter ;D nästan dubbel så stort som huset, Helt ioslerat med värmespis osv, bockmaskiner, klippmaskiner, fräsar, svarvar, engelska hjul, svetsar, motorlift, bläster, billift o enormt mkt verktyg. Typ allt man behöver för både trä och metallarbete. Rymmer typ 7bilar bara.

oj vilket flyt. själv håller man till i en gammal lackbox. men det funkar det med :tungan

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
grömpa skrev:
2174341 får vi se nån bild? :)
nu när ja lagt upp bilder på min "skönhet"

Då ska vi se... Har mycket bilder men de flesta är när den är nerplockad.

Här kommer några till...

Bifogat

• PICT0924.JPG
    PICT0924.JPG
    78.9 KB · Visningar: 78
  • PICT0947.JPG
    PICT0947.JPG
    51.6 KB · Visningar: 69
  • PICT0947.jpg
    PICT0947.jpg
    26.2 KB · Visningar: 76
  • PICT1010.jpg