Sonova Kickspace, någon som har? Eller liknande värmefläktar?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Köpt kåk och tänkt göra vid köket som inte är så värst stort.
Att bli av med elementet vore verkligen toppen för möjligheten med lådor och snubblade över Sanova Kickspace.

http://www.sanova.se/kickspace_teknik.asp

Värmefläkt som sätts i golvsockeln på köket. Då vi har direktverkande el + luftvärmepump får det bli el-modellen. P.g.a planlösningen tror jag inte värmepumpen gör någon större nytta för just köket tyvärr.

Finns där konkurrenter till Kickspace?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om det är element liknade en stor golvsockel så har jag bara sett den norska 90-tals versionen. Det verkar vara så energiineffektiv det bara kan vara. Men om du har direktverkande el, varför inte jobba sig bort från det?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
När det gäller udda värmelösningar skulle jag kolla med britterna.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_o...=p2045573.m570.l1313&_nkw=plinth&_sacat=41986

Sjyst :). Får kolla om jag hittar spec på dem om ljudnivå. Termostat känns som stor fördel, verkar i ingå.

Om det är element liknade en stor golvsockel så har jag bara sett den norska 90-tals versionen. Det verkar vara så energiineffektiv det bara kan vara. Men om du har direktverkande el, varför inte jobba sig bort från det?

Där sitter som sagt en luft värmepump fast planlösningen är inte optimal för en sån. Här är hårda regler kring grundvatten värme. Fjärrvärme får vi nog inte inom det närmaste då samtliga hus i området har direktverkande el.

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Smällde in två vattenburna 800 när jag bytte från direktel till bergvärme. En i köket och en i badrummet, den i köket plockade jag bort när rev upp golvet och la golvvärme. Den i badrummet har jag kvar och den funkar fortfarande utmärkt efter 13 år, man får dammsuga ur elementet nån gång ibland, jag tror jag gjort det 2 gånger på 13 år.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO