Sony Ericsson Xperia X10 vs iPhone 3Gs?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
åhh,väntar på att min desire skall komma med schenker:)
men jag gör mig aldrig av med min se k810 så funkar kanon trots 3 år på nacken......:Bugar

Min K800i fungerar helt och fullt trots att jag köpte den dagen den släpptes (2006?) och åtskilliga timmar och kast i backen.
Det var en sån jag menade att Sportis skulle köpa, jag trodde han var för gammal för att lära sig såna där nya telefåner :D
Å andra sidan, jag är fan för gammal också :gråta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tror att Android går ett mycket spännande 2010 till mötes. Får man bara till att den klarar av kraftiga GPU (grafikprocessor) så kommer samsungs nya bli en riktig pärla.

HTC är företaget att välja idag, Legend är riktigt välbyggd, som en Macbook Air fast i mobilskepnad. Fint som snus!

/ Jens

Försten

Jag kan inte dö - jag har livförsäkring!
Gick med
8 Mar 2010
Hoj
CB1R Röd + Rasad Husa650FS
Ipånen ær kraftigt øverreklamerad... ganska tråkig dussin lur. Sen att det ær plenty begrænsningar i allt gør ju inte saken bættre. Byte min Iphone mot en Hero efter jag blivit allt før avis på min tjejkompis :tuttar, och har inte ångrat mig. Hero har vissa nackdelar, men ær en av det bæsta Andriod-telefonerna och jag dyrkar den :bow

Bara døda fiskar føljer strømmen - bara main stream mænniskor køper Iphone!

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Vilken HTC skulle du rekommendera, e Hero nått bra?

Utgående modell, ersättaren heter Legend.
Nyaste HTC:n ut på marknaden är Desire, som har större skärm och är mer inriktad på prestanda än design. Smakfråga vilken man använder, ligger i samma prisklass.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vilken HTC skulle du rekommendera, e Hero nått bra?

Hero är "gammal", den rekommenderar jag som begagnatköp.

Legend är byggd med aluchassi. Fantastisk känsla och mitt mellan Hero och Desire hastighetsmässigt.

Desire är snabbast. Nyast. Fränast. Men lite mindre designad.

Gillar man snabba uppdateringar och är lite nördig kan man beställa en Google Nexus One. Då är man garanterad snabba uppdateringar men Sense (HTC´s "skal" ovanpå Android, det som vinner mycket uppskattning) slipper man då.

/ Jens

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ipånen ær kraftigt øverreklamerad... ganska tråkig dussin lur. Sen att det ær plenty begrænsningar i allt gør ju inte saken bættre. Byte min Iphone mot en Hero efter jag blivit allt før avis på min tjejkompis :tuttar, och har inte ångrat mig. Hero har vissa nackdelar, men ær en av det bæsta Andriod-telefonerna och jag dyrkar den :bow

Bara døda fiskar føljer strømmen - bara main stream mænniskor køper Iphone!

Eller så köper man Iphone, R1, BMW, mm för att man vill ha bra grejer och skiter i hur man uppfattas av omgivningen. Ska man alltid vara pretentiös till det jävligaste så slutar det med att man sitter med en Motorola, en Hiyosoung (eller vad de heter) och en rysk Uaz.

I övrigt så tycker jag man ska kolla på Htc eller något annat företag som anammat det "nya" tänket helt när det gäller mobiler om man nu inte vill ha en ajfan. Det är väl oftast så att de produkter som försöker plocka mark av större, etablerade företag måste kontra med ett bra pris samt att man stoppar i fler funktioner. Sen hur stabila de är att jobba med är väl en annan sak men både Htc och Samsung verkar ju ha ett tydligt mål med sina telefoner. Något annat än vad man kan säga om SE och Nokia som står med en fot kvar i 90-talets verklighet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sålde min HTC Hero till fördel för en Desire. Hoppas den skickas imorgon.

SEs X10 ger jag mig inte in på. Känns inte som SE är på framfronten längre vad gäller utveckling och deras UI i Androidmiljön suger tycker jag. HTC har lyckats bra mycket bättre med deras Sense-UI och Multitouch.

Försten

Jag kan inte dö - jag har livförsäkring!
Gick med
8 Mar 2010
Hoj
CB1R Röd + Rasad Husa650FS
Så när alla börjar köpa Android, vad ska du då hitta på? :arsele ;)

Ohh, den ju lætt.. køper en Iphone så klart!
Nej men det jag menar ær att nær iPhonen kom så skulle alla bara ha den, det blev total hysteri øver en telefon som folk knappt visste något om eller ens hade sætt live innan man køpte den før dyra pengar. Ungefær samma fenomen som R1an, folk som varken har kørkort eller knappt sett en hoj, skulle køpa en retta bara før att det ær en hypad hoj som dom hørt talas om.
Tror att Iphone lever på sin tidigare framgång men kanske skulle behøve førnya sitt koncept och øppna upp lite, speciellt med tanke på att Andriod market væxer betydligt fortare och mycket før alla dumma begrænsningar som t.ex. finns Appel store.
Nej nu skiter jag i det hær, orkar inte skriva mera. Hoppas i alla fall att någon læser... jag ber om ursækt till alla Iphone (och ev. R1 ægare), kænsligt æmne jag vet. Sorry! :krama

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
och en rysk Uaz..

OT. Jag skulle inte tacka nej till en Uaz

SpecTeh5_Drugie2.jpg

uaz-1310.jpg

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Försten skrev:
Nej nu skiter jag i det hær, orkar inte skriva mera. Hoppas i alla fall att någon læser... jag ber om ursækt till alla Iphone (och ev. R1 ægare), kænsligt æmne jag vet. Sorry! :krama
Alla har rätt till en åsikt :krama

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Köpte en HTC Desire i lördags, sjuuuuuuuuukt nöjd. Grym skärm, snabb och följsam i menyerna, allt bara flyter, inget lagg. Klarar multitasking (med bravur).

SonyEricsson X10 har ju inte stöd för multitouch på hårdvarunivå enligt SE själva, så den föll bort. Ångrar inte att jag köpte Desire. Lite dyr utan abonnemang bara :gnissla

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Var fick du tag på den? :mad:

Var inne på telenor idag, dock i annan stad än jag besökte i lördags. De hade inte fått in den än, men ska ringa när de får in den!
Försäljaren vare jetetrevlig och sa att han skulle plocka ihop ett bra abonnemang åt mig, bla så frågade jag vad dubbla simkort kostar, på hemsidan står det att det är en startavgift på 250:- och sedan 29:- i månaden, han sa att det bara var en engångskostnad på 250.
Han frågade även vad jag är beredd att betala varje månad, sa att jag betalar 200 som det är nu, tror att detta kommer bli kanoners! :banana
När jag få tag på'n...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Sony Ericsson Xperia är utan tvekan en av dom sämsta mobilerna på marknaden idag enligt mig.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Var fick du tag på den? :mad:

Teknikmagasinet i Allum, Partille (GBG).

Arbetskamratens kompis köpte en på fredagen, då hade dom 3 kvar. Lördag morgon så ringde jag butiken och frågade, då sa dom att dom hade flera kvar. Åkte ner direkt.

Försäljaren sa att Teknikmagasinet hade köpt på sig en stor drös med Desire så kolla med dom om du har en butik nära dig :tummenupp

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Sony Ericsson Xperia är utan tvekan en av dom sämsta mobilerna på marknaden idag enligt mig.

Gamla Xperia är inget vidare. Den nya ger åtminstone ett najs första intryck. Tryckte och klämde lite på en när jag vart ner till Phonehouse och tittade på lurar. Den stora skärmen och känslan av kvalitet som telefonen utstrålade imponerade. Jag är iofs van vid min värdelösa W715 som varit sämst sedan första dagen. :(

Jag skulle ändå inte köpt nya Xperia än på ett tag. Android eller inte - Egen interface och ny modell = barnsjukdomar. Sen är lurarna från HTC grymt gedigna och sköna. ;)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Mitt företag har gjort en nedbrytning av de flesta nya smarta telefonerna, dvs vi har demonterat dem och analyserat dem.
Beträffande hårdvaran i telefonerna så ligger HTC i botten kvalitetsmässigt. Det såg ut som ett hemmabygge innanför skalet i jämförelse med övriga spelare och komponenterna imponerar inte. Så de är allt annat än gedigna kvalitetsmässigt om man går på djupet. Dock så har de ju bevisligen fått till en bra mjukvara och känsla i telefonerna trots detta.

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Hur står sig HTC desire och Legend i batteri prestanda då ?

Är det likt ijfaan där man måste ladda minst 1 gång/dag el ?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jo ladda får man göra ofta, men jag leker å andra sidan mycket med den just nu, och har igång Wifi hela tiden. Kör man bara på 3G och inte leker fullt ut så håller det längre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati