SonyEricsson K800i - releasedatum?

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
vet inte vad jag installerat egentligen men på skrivbordet ligger pc suite och file manager, beror nog på vad du vill göra men jag vill bara skicka bilder å musik fram å tebax och då duger ju file manager fint

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
robbandalal skrev:
2273947 vet inte vad jag installerat egentligen men på skrivbordet ligger pc suite och file manager, beror nog på vad du vill göra men jag vill bara skicka bilder å musik fram å tebax och då duger ju file manager fint

Ett tillägg:
jag skulle nästan tro att K800 kommer med SonyEricsson PC Suite, precis som min W810 (kanske nåt mer program också?) men en sak som gjorde att jag höll på att kasta telefonen åt helvete var en enkel men viktig detalj:
När man kopplar in sladden så får man välja mode på telefonen (Filöverföring/Telefonläge) och eftersom det står fel i SEs !#¤!%¤½ manual så valde jag Filöverföring hela tiden i början. Då går telefonen offline, inget kostigt i det och telefonens minnen dyker upp som USB-enheter i Utforskaren. Så länge är alla med eller hur? MEN! Då går det inte att synka eller skicka filer via SE File Manager eller PC Suite! Dessa kan inte få kontakt med telefonen då! För det kräver nämnligen att man kör i Telefonläge, nåt dem missat att informera.

Så efter flera dagars frustration upptäckte jag den enkla skillnaden.
Så välj läge:
Filöverföring - för att få telefonens minne som enheter, då får du använda dem som vanligt filsystem och överföring mellan dator-minnen går snabbast eller
Telefonläge - för att använda File Manager och telefonens sändardel ska fortsätta vara "påslagen", med vetskapen att det går mkt långsammare att överföra filer till telefonen.

Kanske hjälper det nån därute...
Peace!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är så jävla nöjd att jag just beställde en k800, fan vad jag hade känt mig blåst om jag hade köpt en w810 - det är ju samma plattform som t610, den är väl fyra år gammal nu?

:banana

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
robbandalal skrev:
2273760 fick min igår,beställde från komplett.se 4144:- med frakt.jävla fina kort det blir, den är precis lika bra som min vanliga digitalkamera så den kan man skicka åt helvete för den har man ju aldrig med sig ändå.enda nackdelen är det där linsskyddet som är lite stort och känns som det går sönder rätt snart.apropå 3g så är det bara är ställa in telefonen på gsm så slipper du dålig batteritid, har själv gsm ett tag till
Man kan alltså köra med sitt gamla gsm kort i k800? Vill ha den telefonen men har gsm abonnemang bundet till telia i 7 månader till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har jag hunnit ångra mig, den verkar ju as-stor den dära telefonen. :mad:
Vad är det som är så bra med den, förutom kameran?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Så mycket större än en W810 är den väl inte ? Skiljer ju bara någon cm och typ 20 gram i vikt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
KTM 620 skrev:
2278442 Så mycket större än en W810 är den väl inte ? Skiljer ju bara någon cm och typ 20 gram i vikt.

Beror ju på hur man räknar, 20% mer vikt är ju mycket. ;)
Men vad är det som är den riktiga "edgen" med den där, förutom kamran dårå.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vet igentligen inte har en k750 nu och är så jävla trött på den förbannade joystick pinnen som aldrig gör som man vill. Som sagt K800 har ju en fet kamera, annars verkar den väl inte bättre än k750 W810 etc.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
KTM 620 skrev:
2278453 Vet igentligen inte har en k750 nu och är så jävla trött på den förbannade joystick pinnen som aldrig gör som man vill. Som sagt K800 har ju en fet kamera, annars verkar den väl inte bättre än k750 W810 etc.

Då blir det ångerrätt, tack Konsumentverket. :banana

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tänte köpa sådana här till min K800, men jag gissar att de drar en massa ström ur det redan värdelösa batteriet, någon som testat?

Paradoxy

Guest
Markus skrev:
2640130 Jag tänte köpa sådana här till min K800, men jag gissar att de drar en massa ström ur det redan värdelösa batteriet, någon som testat?

Eftersom det är mobilbatteriet som försörjer dom med ström så drar dom nog en hel del.
Finns det inte något liknande fast med egna batterier? Isf borde dom ju inte dra mer ström än vad det gör att lyssna med hörlurar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Paradoxy skrev:
2640137 Eftersom det är mobilbatteriet som försörjer dom med ström så drar dom nog en hel del.
Finns det inte något liknande fast med egna batterier? Isf borde dom ju inte dra mer ström än vad det gör att lyssna med hörlurar.

Mm, jag tänkte också så och avstod därför från att köpa tills man hört något mer. Inte så värst festligt om det räcker typ 35min.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag köpte dem ändå, det blir säkert kalasflopp men jag gick på tricket att de hade fri frakt på inWarehouse så jag kunde inte låta bli. :)
Nu jävlar ska jag störa min omgivning även när jag har käften stängd. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Högtalarna låter rätt bra, för att vara dåligt ljud alltså. :brynad
Har inte testat batterilivslängden än dock...

En annan sak som kanske 3G-generationen eller andra tekniskt lärda kan svara på:
Är det möjligt att föra över filer från ett USB-minne till telefonen och vad behöver man i så fall?
Det här med 1Gb minneskort är ju fånigt, det rymmer i stort sett ingenting. Jag har ett gäng USB-minnen som ligger och skräpar dock, vore fiffigt om man kunde använda dem.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Paradoxy skrev:
2657542 En dator ;)

:rofl Det var faktiskt kul, 1-0 till dig. :tummenupp
Men vaffan, borde inte telefonen kunna hantera ett USB precis som minneskortet? Om man kör med usb-sladden och en usb-hona/hona om det finns, går inte det?

Paradoxy

Guest
Markus skrev:
2657612 :rofl Det var faktiskt kul, 1-0 till dig. :tummenupp
Men vaffan, borde inte telefonen kunna hantera ett USB precis som minneskortet? Om man kör med usb-sladden och en usb-hona/hona om det finns, går inte det?

Tror jag inte. Window XP har ju drivrutiner förinstallerade för att klara av sånt. Det tror jag inte en SE K800 har ;)

Köp ett 4 gigs minneskort så har du gott om plats =)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha