Sopbil på Bogan!

Rookie79

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Ingen
åkte bogesunds vägen nu ikväll.
till min stora förvåning så mötte jag en solbil som sopade för fullt :tummenupp

är dock lite grus kvar i vissa kurvor men betydligt mindre än i förmiddags.

Så passa på att åka nu innan boende börjar kasta ut nytt grus!:)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är det inte för att de ska lägga nytt underlag nästa vecka?

Rookie79

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Ingen
Är det inte för att de ska lägga nytt underlag nästa vecka?

jo det stämmer.
såg nu när jag åkte hem: att det står anläggningsmaskiner uppställda en bit in på vägen, fr vaxholmvägen.

ska bli spännande å se vad det blir för underlag och om det lägger om hela vägen eller bara fläckvis, "ala 2009"

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
dom skall väll lägga någon "speciell" beläggning som skall vara onice å köra fort på.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sopbilar hämtar sopor, solbilar drivs av solstrålningen. Sopmaskiner sopar däremot gator mm :D

/Språkpolisen.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Trodde det stod för Shit, it's leaking both Oil and Petrol.. :confused:

Aha, nä det är mer sporthojar aka tussilagos. Först i diket på våren, spräckt block och bensin och olja i lingonriset. :cirkusscott

Rookie79

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Ingen
Sopbilar hämtar sopor, solbilar drivs av solstrålningen. Sopmaskiner sopar däremot gator mm :D

/Språkpolisen.

men det kanske var så att de höll på att testa en ny prototype: en sol driven sopmaskin som går under smeknamnet solbil.

lr så slant jag på tangenterna, men det skulle aldrig hända mig. :tungan

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
dom skall väll lägga någon "speciell" beläggning som skall vara on-ice å köra fort på.

Hu! Och jag som undrade vad det var för galningar som snackade isdäck i den andra tråden, men nu hajjar jag! :gnissla

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Tjaa... :gnissla

En konstant ström av gasglada MCs, olyckor av alla slags, arga boende, TV program, polisinsatser, mm..

Konsekvens; Ny beläggning - all over!!!

Bifogat

• Bogesund juni 2010.jpg
    Bogesund juni 2010.jpg
    203.3 KB · Visningar: 176

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Tjaa... :gnissla

En konstant ström av gasglada MCs, olyckor av alla slags, arga boende, TV program, polisinsatser, mm..

Konsekvens; Ny beläggning - all over!!!

Eller så var det en usel väg i behov av ny beläggning. Tyvärr är det väl så man lagar mindre belastade vägar på vischan idag?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Eller så var det en usel väg i behov av ny beläggning. Tyvärr är det väl så man lagar mindre belastade vägar på vischan idag?

Åh, nej, inte alls. Jag kan se rubrikerna framför mig nu:

"TRAFIKVERKET RÄDDAR HJÄLPLÖSA BOENDE FRÅN FRAMFART AV MÖRDANDE, VÅLDTAGANDE, SMÅBARNSÄTANDE MOTORCYKLISTER GENOM REVOLUTIONERANDE UNDERLAG: KASSFALT!"

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Kan bara varna om att de boende där är helt tokiga nu. Sist jag körde där så försökte en suv prejja mig med flit när jag skulle köra om. Kastade bilen mot mitt körfält när jag började köra om. Kom från Vaxholm och tänkte köra om precis i slutet av 50 vägen förbi häst-stallet. Ingen tokomkörning, låg kanske i 65 eller nåt. Försökte få honom att stanna men han vågade väll inte stanna och snacka. Idiot!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kan bara varna om att de boende där är helt tokiga nu. Sist jag körde där så försökte en suv prejja mig med flit när jag skulle köra om. Kastade bilen mot mitt körfält när jag började köra om. Kom från Vaxholm och tänkte köra om precis i slutet av 50 vägen förbi häst-stallet. Ingen tokomkörning, låg kanske i 65 eller nåt. Försökte få honom att stanna men han vågade väll inte stanna och snacka. Idiot!

Det där borde du Polisanmäla....

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020

Vilka jävla kukarslen, jag som funderade på att slänga upp tjejen bakpå och visa henne området där. Har aldrig kört där tidigare och hon har aldrig varit där. Jag var lite tveksam till en början med tanke på hur folk sägs köra där. Men om jag ska behöva se upp för tokiga bilister också när jag ska ut och finköra med tjejen så vill jag inte riskera hennes och mitt liv...
Fan vad människor är dumma.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...