Soppa slangar/Walbro.

Gick med
22 Dec 2004
Ort
Skultuna
Hoj
Thruxton -04
Håller på med en Kines och Undrar om man måste dra en vaccum-tryck slang från vevhuset till membranförgasaren Walbro, för den kanske flödar över om man låter soppan "rinna ner" av självfall ? :va

Mvh Håkan
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
Håller på med en Kines och Undrar om man måste dra en vaccum-tryck slang från vevhuset till membranförgasaren Walbro, för den kanske flödar över om man låter soppan "rinna ner" av självfall ? :va

Mvh Håkan

Finns annars insugsplattor som passar walbor fuggarna.
Men utan den så måste du fixa ett vakuumtryck
 

Freddehoj

tvåtaktstroll
Gick med
1 Jun 2006
Ort
UpplandsVäsby
Hoj
14E+GoPed+minicrossquad+110cc pocketbike
Finns annars insugsplattor som passar walbor fuggarna.
Men utan den så måste du fixa ett vakuumtryck

Tack Håkan för att du lyfte detta...men min Walbro-kopia som jag köpte på Superbilligt har inte vaccumkanalen till insugsröret men det är borrat bara 3-4mm in i fuggen sen är det stopp...men det sitter en nippelanslutning på membransidan. Jag tror ni förstår vad jag menar...måste alltså dra en slang från denna nippel på fuggen till ett uttag som jag måste borra för vevhustrycket, för att fuggen ska suga soppa. :va
Har tydligen fått ngn föregångare UTAN pumpblåsan (flödaren) som den på denna bild:
http://www.superbilligt.se/product_...d=504&osCsid=1613b2d58ed943c361305ae7b8110747


Eller?
mvh
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Tack Håkan för att du lyfte detta...men min Walbro-kopia som jag köpte på Superbilligt har inte vaccumkanalen till insugsröret men det är borrat bara 3-4mm in i fuggen sen är det stopp...men det sitter en nippelanslutning på membransidan. Jag tror ni förstår vad jag menar...måste alltså dra en slang från denna nippel på fuggen till ett uttag som jag måste borra för vevhustrycket, för att fuggen ska suga soppa. :va
Har tydligen fått ngn föregångare UTAN pumpblåsan (flödaren) som den på denna bild:
http://www.superbilligt.se/product_...d=504&osCsid=1613b2d58ed943c361305ae7b8110747


Eller?
mvh

Har du nån bild på din?
Jag har nämligen en Walbro liggandes som ska på fyrhjulingen var det tänkt.
Har ingen pumpblåsa på min heller..
 

Rignell

Guest
Har blåsan på min :) Dock så verkar insuget som man fick med från Superbilligt.se passa bajs dåligt. Den vakumkanalen verkar inte va alls i linje med hålet i fuggen. Blir nog till att beställa en billet-variant från ADAracing eller nått.
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
Har blåsan på min :) Dock så verkar insuget som man fick med från Superbilligt.se passa bajs dåligt. Den vakumkanalen verkar inte va alls i linje med hålet i fuggen. Blir nog till att beställa en billet-variant från ADAracing eller nått.

ADA vet iaf vad de gör
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top