Soppatorsk

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Farsan lånade min ducati i några veckor och fick soppatorsk ca 2 kilometer från närmsta mack och han ville inte lämna hojen. Väl framme vid macken kom han på att han hade mobiltelefonen på sig och ringde och frågade varför jag hade gett honom hojen med tom tank. "slå på reserven så går den minst 2 mil till..." :D
Tror ni han skrek litegrann då? Det roliga av allt är att han har varit mc-lärare i största delen av sitt liv och avverkat väldigt många hojar men det slog honom aldrig att det fanns en reservkran på hojen :rofl

Personligen har jag rullat in på macken två gånger med samma bil och en av gångerna fcik jag putta den sista metern :) Ni vet väl om att den går en bra bit till om ni svänger fram och tillbaka så den får upp lite sås till, iaf om man åker en Ford sierra.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Dee_cati skrev:
Farsan lånade min ducati i några veckor och fick soppatorsk ca 2 kilometer från närmsta mack och han ville inte lämna hojen. Väl framme vid macken kom han på att han hade mobiltelefonen på sig och ringde och frågade varför jag hade gett honom hojen med tom tank. "slå på reserven så går den minst 2 mil till..." :D

Och varför i hela friden ringde han inte direkt när han fick soppatorsk? Till dig, till exempel.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Dee_cati skrev:
Tror ni han skrek litegrann då? Det roliga av allt är att han har varit mc-lärare i största delen av sitt liv och avverkat väldigt många hojar men det slog honom aldrig att det fanns en reservkran på hojen :rofl

Personligen har jag rullat in på macken två gånger med samma bil och en av gångerna fcik jag putta den sista metern :) Ni vet väl om att den går en bra bit till om ni svänger fram och tillbaka så den får upp lite sås till, iaf om man åker en Ford sierra.

Gustav1 skrev:
Och varför i hela friden ringde han inte direkt när han fick soppatorsk? Till dig, till exempel.

:rolleyes:

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Trodde jag hade fått soppatorsk mitt ute i ingenstans (kranen stod på res) men som tur var var den felmoterad efter en service så efter ett litet vrid o ett tryck på startknappen var det bara att åka igen :)....till närmaste mack :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Var i danmark för 2 veckor sedan och hade stannat till på en mack för att handla lite mackor. När jag passerar en av pumparna så glider det helt ljudlöst upp en stor jvla skåpbil av modell äldre. Min första tanke är att det var en skrotig gammal elbil... -Vafan gjordes det elbilar av den där modellen???

Gubben som kör bilen hoppar ur bilen med ett leende och säger -Det där var på håret. Första fattar jag inte vad han menar... men han hade fått soppatorsk och glidit in de sista metrarna...

Reb0

Jonathan

Guest
Har aldrig fått soppatorsk :mattias

Har dock glidit in på en mack rullandes två gånger med Alfan. :hihi

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Fick bensinstopp i förrgår faktiskt. Satans bensinpumpen orkar inte pumpa upp de sista 4-6 litrarna i bilen. Som tur var hade man två polare i bilen som fick slita ut sig o putta bilen de 600 metrarna som var kvar till pumpen.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Aldrig fått soppatorsk, det finns tankmätare/trippmätare av en anledning.. :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept