soppatråd

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det ser ut som om det tillfälligt blivit lite av bensinkrig även i Uppsalatrakten. Jet har under några veckor haft lågt pris och medan övriga legat strax under 10 spänn litern, sänkte Hydro till 9,35. Bara för någon dag sedan blev det 8,65 och Statoil 8,60. Jet har fortfarande lägst vad jag kunnat se, med 8,32 (Fyrislundsgatan). För 95 oktan. Dieseln har tyvärr inte följt efter, utan är idag dyrare med drygt 9 spänn på t.ex. OK/Q8.

Vem hittar lägst pris i stan och var ?

Dags att hamstra 98 oktan för vinterns körning tror jag... :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TomK skrev:
Det ser ut som om det tillfälligt blivit lite av bensinkrig även i Uppsalatrakten. Jet har under några veckor haft lågt pris och medan övriga legat strax under 10 spänn litern, sänkte Hydro till 9,35. Bara för någon dag sedan blev det 8,65 och Statoil 8,60. Jet har fortfarande lägst vad jag kunnat se, med 8,32 (Fyrislundsgatan). För 95 oktan. Dieseln har tyvärr inte följt efter, utan är idag dyrare med drygt 9 spänn på t.ex. OK/Q8.

Vem hittar lägst pris i stan och var ?

Dags att hamstra 98 oktan för vinterns körning tror jag... :)

För lite pengar för att det ska vara värt besväret tycker jag.

208l x 8,60kr = ca 1790kr
208l x 10,00kr = ca 2080kr

Du sparar ca 300spänn på att bängla in ett 208l fat bak i skåpbilen. Bängla ur det hemma och sen stå och handpumpa ur det vartefter du behöver soppan.

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
För lite pengar för att det ska vara värt besväret tycker jag.

Jo, inte mycket pengar, men om man ändå har vägen förbi så är det några slantar man kan lägga på en öl eller två istället :fyllisar Brukar bara köra med några jeep-dunkar och en sådan räcker kanske till en helgs åkande såhär på höstkanten.

Gabor

Guest
För trehundra spänn får du annan soppa...Gulasch soppa, eller gryta.

Ger ca 20 portioner av högkvalitativ / högoktanig , energirikt bränsle för kroppen.

Värt att slanga soppa ur 208 fat enligt min mening... :tummenupp

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tassen skrev:
För trehundra spänn får du annan soppa...Gulasch soppa, eller gryta.

Ger ca 20 portioner av högkvalitativ / högoktanig , energirikt bränsle för kroppen.

Värt att slanga soppa ur 208 fat enligt min mening... :tummenupp

Mmmm, det är inte så dumt med lite sprit till... :)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Sven Johanssons Åkeri är ofta billigast!

Jag har konto hos Sven Johanssons Åkeri mitt emot Rätt Pris på Kungsgatan, där tankade jag för 8.35 idag för 95 oktan!!! :banana
Vem som helst kan ansöka om kort där, rekommenderas! De har även ett tankställe i Alunda om jag inte minns fel.

/Thomas

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...och Jet sänkte till 8,24 igår för 95 oktan. :tomten

vilket blivit till 8,16...

Last edited:

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Och varför bry sig om vad bensin kostar? :confused: Jag kör ca 60 mil i veckan. 1 spänn hit eller dit gör 60 spänn. Boendekostnad för en vecka ca 2000:-. Matkostnad för en vecka ca 1500:-. Bilkostnad per vecka exkl bensin ca 600:-. Övrigt (nöjen, kläder, tv, telefon mm mm) 1000:- per vecka. Hojen exkl bensin ca 300:- per vecka. Sparande till semester, presenter 300:- per vecka. Summa 5700:- per vecka. 1 kronas prisändring för soppan är 1% av detta! Vem bryr sig... :rolleyes:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n'Lasse skrev:
Och varför bry sig om vad bensin kostar? :confused: Jag kör ca 60 mil i veckan. 1 spänn hit eller dit gör 60 spänn. Boendekostnad för en vecka ca 2000:-. Matkostnad för en vecka ca 1500:-. Bilkostnad per vecka exkl bensin ca 600:-. Övrigt (nöjen, kläder, tv, telefon mm mm) 1000:- per vecka. Hojen exkl bensin ca 300:- per vecka. Sparande till semester, presenter 300:- per vecka. Summa 5700:- per vecka. 1 kronas prisändring för soppan är 1% av detta! Vem bryr sig... :rolleyes:

Många bäckar små blir en stor å... 60 spänn är en lunch med tillbehör eller en stor grogg på krogen, om man nu ändå är i närheten av där det är just 1 kr billigare, varför välja det dyrare alternativet ?

Du kan få ge mig en hundring per vecka, eftersom du inte verkar bry dig alls, eller varför inte två hundringar när det ändå är så lite ? :D

Jag bränner ett par hundratusen varje år på hojar och andra saker, men det är de sista småslantarna man har kvar i plånboken som räknas när man står där i lunchkön och är hungrig ;) ...och så handlar det om principer.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vid Ica Maxi här ute i stenhagen ligger det en mack som heter 123, där har soppan legat på 8,24 i flera dagar. Helt klart den mack som håller lägst priser i genomsnitt, givetvis självbetjäning utan butik osv..

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
TomK skrev:
Du kan få ge mig en hundring per vecka, eftersom du inte verkar bry dig alls, eller varför inte två hundringar när det ändå är så lite ? :D
:) Tss... Klart jag också skulle välja den billigare macken om jag har två att välja på som ligger i min färdväg men jag tror inte att jag skulle åka till andra sidan stan även om jag skulle spara 50:- på en tank. Dels kör jag upp soppa för 10-20 spänn extra och så tar det säkert en halvtimme. :gnissla

Däremot köper jag billig apelsinjuice på COOP istf Tropicana! :banana

Även om Tropicana slår det mesta i juiceväg i Sverige... :(

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar