Sota ur en nyare DTR?

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Det är såhär att jag har en lite fråga vad gäller ursotning på min DTR
Jag hade tänkt sota ur utblåset utan att avlägsna cylindern. Ska jag akta mig för nåt då som t.ex avgasventilen om den skulle råka vara ivägen? Dum fråga jag vet, men jag har ingen aning om hur det ser ut innanför cylinderskalet, än.
Lite surt att skada en massa skit där inne.

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Äsh, ta bort cylindern så kan du byta kolvringar samtidigt :) Antar att du sotat ur avgasysstemet till att börja med?

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Avgassystemet häller jag i diesel i bara så får det stå över natten. Är inte kolvringarna jävligt dyra? Fast dom skulle man kanske byta ändå... Men vad i helvete ska jag göra med vajrarna som går till YPVS:en då? Går det att ta bort cylindern och låta dom hänga kvar?

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Eas88 skrev:
Avgassystemet häller jag i diesel i bara så får det stå över natten. Är inte kolvringarna jävligt dyra? Fast dom skulle man kanske byta ändå... Men vad i helvete ska jag göra med vajrarna som går till YPVS:en då? Går det att ta bort cylindern och låta dom hänga kvar?

Vet ej hur du gör med ypvsen. Nja jag gissar på 200kr för ringarna.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Eas88 skrev:

Det går att låta vajrarna och ypvs:en hänga kvar i cylindern

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Eas88 skrev:
Bra! Och då utan att skiten ändrar sig?

Det borde inte ändra sig, så länge du inte börjar skruva på vajrarna dvs. Men du kan ju lika gärna plocka av YPVSen när du ändå är där o pillar. Det var inte igår jag gjorde det men har för mig att jag skruvade av den från sidan och sedan kan du itu ypvsen. Ta det bara försiktigt med de två pinsen så att de inte åker ner i cylindern. För dem vill du inte behöva leta efter!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...