Sover dåligt...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag sover lika kasst jag oxå.
Man vrider å vänder hela nätterna, tittar på klockan, snart dags å jobba, går som en zombie dit.

Nu är de visserligen racehelg så då kanske man blir extra stressad men de har varit så ett tag nu.

Man känner sig stressad hela tiden, magen svullnar upp å man känner sig som en gris.

Just nu vill jag ha ett tio pack starköl, obegränsat med cigg ( även fast jag slutat), en skön soffa och inte behöva flytta arlset på hela kvällen.

Nu krånglar racebussen oxå :4skrika

Man kanske ska börja knapra sömnpiller igen
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Swedie skrev:
Jag tog faktiskt en öl igår kväll. Sen lite ehum gympa. Sen låg o glodde på TV tills jag kände mig dåsig...

Ett bra tipps är att läsa en timme innan man skall sova i stället för att glo på TV eller häcka framför datorn, flimmret från TV:n och skärm stressar kroppen :tummenupp Vet att det är tråkigt att läsa, men det funkar.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Alicia skrev:
Man känner sig stressad hela tiden, magen svullnar upp å man känner sig som en gris.

Det där var seriøst det roligaste jag läst på sh denna vecka :rofl :lol :ätapiller :jäs


även om det inte var meningen att vara roligt :3freak
 

Applo

Har jättebillig försäkring...
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Askersund
Hoj
YZF 450 -04
Tror det är den där "måste sova" grejen. Gör som jag, var vaken tills kroppen och huvet säger till dig att det är dags att somna, för det gör den när det är dags. Även om det bara blir nån timmes sömn de första nätterna så sover du garanterat längre sen vare sig du vill eller inte...
 

-Freddy-

Guest
Jag har inte tid för att stressa. Jag menar - man har ju fullt upp med att sova, jobba, göra bort vardagliga ting och sen fundera ut vad man ska göra på fritiden :va
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
NoicE skrev:
Det där var seriøst det roligaste jag läst på sh denna vecka :rofl :lol :ätapiller :jäs


även om det inte var meningen att vara roligt :3freak


Bra att man roar någon.... ;)

50 mil till Falkenberg, depån stänger vid 22
Undra om vi hinner
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Freddy82 skrev:
Jag har inte tid för att stressa. Jag menar - man har ju fullt upp med att sova, jobba, göra bort vardagliga ting och sen fundera ut vad man ska göra på fritiden :va


Har oxå fullt hela tiden, jobbar för fullt sen försöker man få en roadracingsäsong att gå ihop. Fritid var är de??

Äsch man får la sova i vinter
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jo sova det är fan inte enkelt numera, tror skiftjobbet tillslut börjar ta ut sin rätt.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Mycket av det som står är kloka råd men jag vill framför allt lyfta ett av dem:
SOMNA MED MUSIK I LURAR! Det stänger inte bara ute allt omkringljud, utan tar också den hjärnkapacitet du använder till massa onödigt. Istället för att fundera över allt du måste göra kommer du att bli harmonisk och somna sött. Tro mig, jag vet.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Swedie skrev:
Varför gör man det?

Min situation: Race i helgen. Kanske lite orolig och stressad med diverse relaterat till den här sidan (orders/tröjor m.m...), jobb (ringer från usa oftare och oftare). Massa saker går sönder och kostar mer pengar än jag vill att det ska.

Vaknade inatt kl02:05 och kände mig pigg och vagen. Somnade runt 12:45.
Ligger därmed och vrider mig och undrar varför detta händer åter igen.
Ligger o hör nu på utsidan är det n ån äkta fylledrutt som pratar med sig själv eller är efterbliven (pratade likt en sådan person).

Vaknar sedan 03, 04, 05, 06, 07 och 09 (av telefonen ringde).

What's up?

Jag hade grava sömnproblem i 3-4år. Skapade en tråd om det för ett par tre månader sen eller vad det var! Iaf. det enda tipset jag kan ge dig är att tömma hjärnan innan du går och sover försöka låta bli att vara orolig över saker. Jag trodde inte jag var den typen som var orolig och fundersam då jag är ganska laid back i vaket tillstånd men det visade sig när jag tänkte efter att det fanns en hel del att reda ut. Redde ut allting och sover nästan som ett barn nu! Klart jag kan ha dåliga nätter då och då men det händer sällan nu för tiden!

Att vakna flera gånger per natt sådär var även det vardagsmat och det är verkligen inte roligt! Om du har det nästintill varje natt så är mitt tips att gå till en läkare och få sömntabletter (t.ex. propavan) inte insomningstabletter som stilnoct. Propavan kan vara bra för att bryta det mönster man hamnar i när man är sömnlös. Iaf. vad min läkare sa åt mig och det hjälpte!

Slutsats: Sluta tänka "ååh vad jobbigt jag kan inte sova" tänk på något glatt som inte kräver mycket tankeverksamhet. Skaffa sömntabletter om det händer varje natt så du kan få ett par nätters bra sömn det kan bryta trenden! lycka till!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
När jag har haft det stressigt som satan på jobbet och sen stressat kontant när jag kommer hem så räcker det att jag lutar mig mot soffan så somnar jag. När jag har problem dock så brukar jag blanda en god grogg och glo på lite tv i sängen. Rätt som det är så är det morgon och man är pigg och utvilad!
Pröva göra allt som du inte gör en vanlig dag och se vad som händer. Trötta ut dig på andra vis, gör så många armhävningar du kalrar av innan du spyr, duscha iskallt för att kyla ned kroppen (kroppen sänker temperaturen när det är dags att sova, detta snabbar på det hela) och lägg dig ner och bara slappna av, tänk inte på NÅGONTING. Sök på ordet "avslappningsövning" och pröva denna, har alltid funkat för mig. De körde en sån på planet på väg hem från thailand, innan start dessutom. Vaknar till med ett ryck när jag känner ett tryck över bröstet och vi ska till att lyfta, och jag var inte trött innan heller.
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Bara för att jag har läst allt det här kan inte jag heller sova. Småfåglar är för övrigt djävulens påfund, kvittrar så jävla glatt när nu när klockan är halv fyra. Inga öronproppar har jag heller. Skit.....
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Stilnoct

Men bara en halv... annars blir man skum dagen efter..

Funkar kanom på mig... har samma problem i perioder.. kommer typ med två veckors intervall...

Så en halv tablett 10 min innan sängdags... o se till att vara säker på att inte behöva gå upp mitt i natten o göra nått viktigt.. typ BB eller så... Man blir lite dizzy och kan gå in i dörrar o så..
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Macho Woman skrev:
Mycket av det som står är kloka råd men jag vill framför allt lyfta ett av dem:
SOMNA MED MUSIK I LURAR! Det stänger inte bara ute allt omkringljud, utan tar också den hjärnkapacitet du använder till massa onödigt. Istället för att fundera över allt du måste göra kommer du att bli harmonisk och somna sött. Tro mig, jag vet.


:tummenupp Japp gör en eller flera cd-skivor med musik du gillar som du kan ha på när du ska somna...helst sån musik du kan slapna av till och blir harmonisk så att säga av....sen ett annat knep är att kliva upp och i 30 min göra det tråkigaste du vet....och sen gå å lägga dej igen...

Detta har hjälp mej rätt mycke då jag inte kan somna in...är för stressad och tankarna flygger runt i skallen så jag kan inte slappna av, när det har vare som värst och jag bara sover 2 timmar / dygn så får jag insomningstableter...dom är helt okej att äta en period och du sover en normal sömn och vaknar efter att vad din kropp behöver i sömn....man slipper oron....stilnoct tror jag dom heta (litet tipps)

Ett annat knep är att ta ett papper skiriv ner allt som oroar dig och försök hitta en någorlunda ordning på dom och bestäm dej för att ta tag i de dagen efter...kan också hjälpa...
:tummenupp

Hoppas det löser sig.... :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top