På mina hojar mäts slacket genom att man för undre kedjan upp och ner mittemellan dreven
måste man använda en såndär eller är de om man typ är petigare än petigast ?
Tack för alla svar och tips! Kommer iaf bli nytt drivpaket och allt till nästa sommar
påtal om drivpaket , har ni nåt att rekomendera 520 ,525 o 530 kedja säger mig ingenting , vad ska man köpa och vad är skillnaderna.
länka gärna
Nja, men det är klart håller du på och försöker så kan ju kedjan sträckas...har märkt att jag inte får upp den på slangen iaf. kan de ha nåt med en slapp kejda att göra?
Ursäkta men jag lånar tråden lite, dock inom ämnet.
På min hoj är det olika slack på övre och undre kedja (ja, det är givetvis samma kedja). Övre är väl runt 1 cm slack, undre har nog 2-3 cm minst. Är det något som uppenbart måste åtgärdas, eller är det vanligt att det är olika?
Ursäkta men jag lånar tråden lite, dock inom ämnet.
På min hoj är det olika slack på övre och undre kedja (ja, det är givetvis samma kedja). Övre är väl runt 1 cm slack, undre har nog 2-3 cm minst. Är det något som uppenbart måste åtgärdas, eller är det vanligt att det är olika?
Som bekant kan pungen anta flera tillstånd. Feberpung, allmän pung och fryspung. Alltså ett spel från - ca 100 mm ned till ca 20 mm. Och det är en hårig skillnad.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|