Spännande amerikansk MotoGP-hoj.

AA grymt roligt att läsa om nya konstruktioner! Men man får ta allt de skriver på sidan
men en nypa salt känns det som! (Det är juh faktiskt på deras websida man läser allt)
Hoppas dem får ett wildcard till Laguna seca. Blir grymt ocgh se om dem kan klara ett helt GP.
:Tummenupp

supernice, helt klart imponerande.
och, PHUU, han hade inte kläckt samma ideér som jag har påG till min...
Designen har dom helt enkelt inte prioriterat, kollade vilka lediga jobb dom har, men ingen designer sökes... hm.... flytta till unesa... nja...
Britten anda helt klart
Björn, noterade du att bakhjulsjusteringen är horisontel? .....

Bj.O.rn skrev:
Har inte speciellt höga tankar om mig själv, men jag köper inte allt..

Nu är det 3 pinaler som gör en normal stötdämpares jobb, verkar inte ekonomiskt (och nej, jag menar inte pengamässigt) utan jag menar utifrån ett materialmässigt och viktmässigt perspektiv..

Han kan ha rätt angående fallande progressivitet på dämperiet i kombination med linjär fjäderkraft som en medicin mot highsides, men det vet inte jag..

/B
...skulle gissa att han inte haft något val vad gäller fjädringen. Den långa/höga motorn verkar inte lämna något utrymme för en centralt placerad fjäder/dämp-enhet. Han har rationaliserat bort en stötdämpare iaf ! & mysig kabelhärva han tryckt in i toppkåpan :3freak
Grymt häftig bike iaf tekniskt sett, ..men jag hade nog släppt på någon annan på den exteriöra designen.

Minst varannat inlägg kritiserar designen. :va Det är ju knappast en posörhoj han har för avsikt att bygga. I ett så tidigt skede av en prototyp är nog inte det det allra väsentligaste, han har bara funderat på aerodynamik om ni orkar läsa de två långa artiklarna.

Zoidberg skrev:
...skulle gissa att han inte haft något val vad gäller fjädringen. Den långa/höga motorn verkar inte lämna något utrymme för en centralt placerad fjäder/dämp-enhet. Han har rationaliserat bort en stötdämpare iaf ! & mysig kabelhärva han tryckt in i toppkåpan :3freak
Grymt häftig bike iaf tekniskt sett, ..men jag hade nog släppt på någon annan på den exteriöra designen.

Hojen har ju en centralt monterad dämpare så plats finns, det är en Öhlinare som de helt sonika tagit bort fjädern ifrån.

Dum fråga, flyttar man inte upp en massa tyngdpunkt med en tvåvåningsmotor?
(edit, tänkte om på en punkt)
Jag tror att det är bättre att uppfinna en ny sak i taget, och prova ut allt ordentligt.

Gaffeln ser ju ut att vara en redig hybrid mellan en Springer och Canondales headschock.

Men för allt i världen lycka till, och skit för allt i världen i designen, bara den skär genom luften som ett ninjasvärd (fick med både kawa och suzuki där ;-)

Färgsättning och dekaler gör inte hojen snabbare.

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick