Spännande på Bulten i morse

Zandis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600
När solen skiner blir det hoj till och från jobbet, så oxå i morse.
Hemma är vid ena änden av Bulten och jobbet på den andra, kan ju inte bli bättre :)

Hade inte jättebråttom till jobbet så jag tog det rätt lugnt.
Gick in i en hyggligt skarp vänsterböj med lite lagom nedlägg, höll mig gott och väl i eget mitt körfält. Halvägs genom böjen och jag ska precis ge på lite gas, när jag ser den mötande bilen, oxå i mitt körfält, ni skulle sett minen:skrämd
Snacka om att pulsen tog ett jättekliv, maxpuls på nolltid. Tankarna rusade genom huvet, vad i hela friden gör han på min sida:confused:
Verkade som föraren skulle ta lite höjd för att få ett bra spår genom böjen. Bilen var närmare vägkanten än mittlinjen.
Bara till att räta upp hojen, klämma åt hejdarn, sikta ut mot vägkanten och invänta nästa drag från bilisten:confused:
Nu löste det sig bra, bilisten bröt över bilen i sitt eget körfält och vi missade varandra:)

Tog en stund innan hjärtat hittade tebax till lagom rytm igen.
Jädrans tur att jag tog det lugnt i morse.

Mvh Zandis som ska åka hoj hela helgen:)
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är när det händer sådant man känner att det är rätt skönt att fortsätta leva ett tag till,kan även få en att tänka till lite till nästa gång.

Gott att det gick bra.

Henrik
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hade en liknande upplevelse förra lördagen men då i möte med en hoj som hade "ideal"spår och även jag fick ta till plan B för att inte smaka på kottar och annat smått och gott som finns ute i buskarna ..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Bilar som genar genom kurvor gör mig skitförbannad , bara en tidsfråga innan jag vänder och sparkar sönder bilfaan som inte kan hålla sig i sin fil :huvet
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bilar som genar genom kurvor gör mig skitförbannad , bara en tidsfråga innan jag vänder och sparkar sönder bilfaan som inte kan hålla sig i sin fil :huvet

oas tillhör det vanligheterna att man faktiskt möter både hojar och bilar i ens egna körfält i kurvor på bulten och bogesund. Bara tänka på't och ta till lite extra marginaler! :tummenupp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Personligen (försöker =) håller jag mig till 3 regler när jag är ute och kör:
1.åk inte över mittlinjen om du inte ska köra om.
2.gör inte tokomkörningar.
3.håll hastigheten vid fartbegränsningar från 50 och neråt.
känns som det sorterar bort en hel del risker.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Personligen (försöker =) håller jag mig till 3 regler när jag är ute och kör:
1.åk inte över mittlinjen om du inte ska köra om.
2.gör inte tokomkörningar.
3.håll hastigheten vid fartbegränsningar från 50 och neråt.
känns som det sorterar bort en hel del risker.

:tummenupp samma här
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....tillåt mig le lite grann ! Tråkigt för dig som va med om det här imorse men om vi alla tänker till lite så är det väl ändå så att antalet ggr som man får möte av en hoj i "fel" fil händer så mycket oftare än att det är en bil på typ bogan/bulten och liknande vägar men en bil är bra mkt större så den känslan sitter i lite hårdare för man vet på något sätt vad utgången skulle kunna bli.... Blir själv lika rasande när det sker oavsett om det är bil/mc framför allt i "blinda kurvor" och även krön händer jue:rolleyes: ... Är det värt och chansa ?? Dvs från total lycka/eufori till katastrof på någon sekund :gnissla Bara en liten tanke på lördagmorgonen inför helgens åkning
 
Last edited:

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Bilar som genar genom kurvor gör mig skitförbannad , bara en tidsfråga innan jag vänder och sparkar sönder bilfaan som inte kan hålla sig i sin fil :huvet
Ja fyfan för dem! Hur kan de vilja köra snabbt på en väg som bulten?! Och framförallt, hur vågar de ens tänka tanken att skära en kurva eller två som om det var deras gudsgivna rätt?! Det är förjävligt, jag tycker du och jag borde sparka sönder alla fordon som skär kurvorna!!!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ja fyfan för dem! Hur kan de vilja köra snabbt på en väg som bulten?! Och framförallt, hur vågar de ens tänka tanken att skära en kurva eller två som om det var deras gudsgivna rätt?! Det är förjävligt, jag tycker du och jag borde sparka sönder alla fordon som skär kurvorna!!!

Ja,pippa dom hårt.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Även kul när lastbilar genar..finns en fin mc väg i Västmanland, väg 250 där mycket yrkestrafik kör oxå, många har kört vägen måånnngga gånger och kan vägen, men kan ändå bli lite spännande när man möts ganska snabbt vid "kapningar" av vägen av yrkestrafiken då man själv även om man är på sin egen planhalva har lite förhöjd styrfart.
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Men skojar ni :confused:
Ligger det alltså diverse fordon (bilar, hojar lastbilar??)
i fel fil i skymda kurvor på en såpass; vad jag har förstått,
trafikerad väg??

Hur kör ni i Tokholm egentligen? :rolleyes:

Ps, sorry glömde att det var en gammeltråd, tror nog jag
råkade länkhoppa lite...
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
som någon sa i en annan tråd

"det enda jag inte mött ännu på fel sida där är en snöskoter"
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
3 veckor sedan motte jag en husbil precis i utgangen av en kurva! va bara att styra mot kanten och nastan ner i diken, mede gick vagen.
ocksa pa bulten, hjartat tar a hoppar upp i halsen pa an!

Finns tyvarr idioter overallt!

Spec pa bulten!!!!!!!!!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tyvärr ett problem med tunga och långa fordon är att föraren tvingas ta ut svängarna på kurviga vägar för att bakändan inte skall gå ner i diket. Detta gör att dom breda långtradarna med långa släp tvingas utnyttja mycket av väggbredden.
 
Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Det som är det värsta vad gäller bilister speciellt, är att om man möter en bilist som är på fel sida mittlinjen så verkar dom inte ha några problem att väja tillbaks till sin sida.

Varför i helvete håller dom sig inte på sin sida av mittlinjen hela tiden?

Jo det är väl så att dom är lata, dumma och låtsas att dom är kvar i kollin-mcray rally(eller vad fan det heter) som dom spelade kvällen innan på sitt playstation.

För tvspelet är det mest spännande som dom upplever pga dom tror att livets största mål är uppnått den dagen dom klarade b-körkortet.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det som är det värsta vad gäller bilister speciellt, är att om man möter en bilist som är på fel sida mittlinjen så verkar dom inte ha några problem att väja tillbaks till sin sida.

Men det fins ju ingen hojåkare som skär pga att de måste heller. I nästan alla fall man ser en hojåkare skära en kurva hade han kunnat köra lika snabbt men lägga ner mera och senare istället.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
lite gas till!

Lite till!
Tur att du inte var sen till jobbet och hade extra bråttom, då hade det blivit liemannens dag. Skrivs mycket om vägen du bor vid.

Men det måste väl vara så lite varstans att det finns vissa vägar som inbjuder till extra körglädje. Plötsligt gör farten att min del utav vägbanan inte räcker till, man glömmer utav att det är allmän väg, man tycker att man kör på sin egen hemmabana, känner till alla böjar och vet att där kommer aldrig någon! Plötsligt visar sig det att jag tappat focus och verkligheten är där mitt i böjen och det ska till såkallat guds försyn att vi ska reda ut situationen annars triumferar liemannen.

Brukar ibland ta mig en tidig söndags morgontur på landsvägen för att få vara ensam och gasa på lite, men är ochså medveten om att jag inte är helt ensam. En och annan bonde är morgonpigg och ute med stora traktorn med kärra, eller så står timmerbilen runt hörnet och lastar. Ett och annat djur tar sig en morgonpromenad. Morgonpigg pensionär rastar hunden. Så det gäller till att hålla focus på topp och inte drömma sig bort till Donington eller liknande.

Ser ofta många fina bilder ifrån din väg, de glider fram, de knäskrapar och de som tar hela vägen i anspråk. Samtidigt så vet vi väl att det är många som gör något fel och landar ute i naturen, hamnar i sjukhusvården under långa perioder. Som motpol till dessa härliga bilder ifrån racerbanan "landsvägen" kanske kunde vi få ut lite bilder ifrån dessa trasiga hojar och deras sargade kroppar med kommentarer ifrån de, om hur kändes det?

Har själv aldrig varit omkull, men när jag ser bilder ifrån sjukhus med skadad där skinnet är helt borta på en massa ställen gör det ont även på mig.

Hur funkar man egentligen? Lär man sig något eller förtränger man det helt och fortsätter drömma om att landsvägen är en racerbana?

E det som att föda barn, det gör gör jävligt ont, men efter ett tag lurar en mekanism i kroppen minnena så smärtan glöms utav, så blir det flera barn?

Bara lite funderingar, om jag inte lyckas bra på banan. Inte 100% alltså! Utan känner att jag borde träna lite till, visst måste landsvägen vara det absolut sämsta stället till detta?

Backa utav lite så slipper du chocken när liemannen vill komma in i ditt liv.

En del skriver jävla olycks-korpar om oss som protesterar lite mot alla dessa olyckor och dödsannonser. Vi är trötta på dessa! Vi tycker inte det är värt detta, lätt att tappa lusten. Att köra hoj ska vara roligt inte farligt, det är jag som öppnar spjällen bestämmer tempot. Tänk till var focuserad och glömj ej du är inte ensam men välj ditt sällskap bjud inte in de mörka krafterna. Det ska ju bliva morgon i morgon ochså, med många sköna mil. Vår planet är rätt stor! Toyman
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jo det är väl så att dom är lata, dumma och låtsas att dom är kvar i kollin-mcray rally(eller vad fan det heter) som dom spelade kvällen innan på sitt playstation.

För tvspelet är det mest spännande som dom upplever pga dom tror att livets största mål är uppnått den dagen dom klarade b-körkortet.

ungefär som alla snorisar/fuckon som tror dom e Rossi på sina fräcka rEttor efter dom har spelat eller kollat MotoGP. Blåser i 200 förbi dolda utfarter o andra smarta ställen att brassa helvetet på.

Är det så mycket bättre?

Säger inte att det bilisten gjorde var så jävla smart men oftast så har man själv ganska mycket idiotiskt på samvetet.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top