Spännande på Bulten i morse

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det är väl helt enkelt bara att enas med tanken att köra gata är totalt livsfarligt. Det kommer nog alltid att finnas såna där som genar i kurvor..och lösgrus..och rådjur. Ska vi vända och smälla in nosen på rådjur som hoppar upp framför och skrämmer skiten ur oss?
Man kanske inte kan kräva att alla andra ska uppföra sig som på uppkörningen om vi inte själva gör det...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Och nu har dom lagt till ett vägarbete vid "lertäckten" för att öka spänningen.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tyvärr ett problem med tunga och långa fordon är att föraren tvingas ta ut svängarna på kurviga vägar för att bakändan inte skall gå ner i diket. Detta gör att dom breda långtradarna med långa släp tvingas utnyttja mycket av väggbredden.

då ska dom nog ta en annan väg
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Bilar som genar genom kurvor gör mig skitförbannad , bara en tidsfråga innan jag vänder och sparkar sönder bilfaan som inte kan hålla sig i sin fil :huvet

:tummenupp det är så man känner när det sitter ett djävla jon och hånflinar eller skrattar i bilen :mad: det va så skönt när man körde toyota hiace i jobbet förut då va det bara att kasta in bilen mot mittlinjen och satan va snabbt dom kom tillbaks till sin sida kan man inte håla en personbil i sin egen fil så kör man garantera för fort
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Smällde med ett rådjur för fyra fem veckor sedan i 70-80 med min båge och sen dess har det automatiskt blitt att jag tar det jävligt lungt, speciellt på kvällarna. Det gjorde ONT så INNI HELVETE o handlederna är fortfarande inte fullt läkta. Det är därför jag kör lungt nu, för jag vill inte få så ont igen pga. att man är dum på vägen. På crossbanan däremot är det ju fullt ös o om man lägger sig där o pajjar nåt så är det ändå racing som gäller..

Kontenta: Innan var det för mig inte skillnad på bana o väg. Nu är den olikheten stor som.. som.... som ett helt hus!
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Men det fins ju ingen hojåkare som skär pga att de måste heller. I nästan alla fall man ser en hojåkare skära en kurva hade han kunnat köra lika snabbt men lägga ner mera och senare istället.

Det är sant, men ibland kan det vara svårare att väja med en hoj när man gjort fel spårval.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Tyvärr ett problem med tunga och långa fordon är att föraren tvingas ta ut svängarna på kurviga vägar för att bakändan inte skall gå ner i diket. Detta gör att dom breda långtradarna med långa släp tvingas utnyttja mycket av väggbredden.

Hmm. Märkligt, du menar alltså att om jag inte genar över i mötande körfält
så kör bakändan på min lasbil ner i diket ?

Vad man kan behöva göra på riktigt kurviga vägar (ej bulten, ej bogesund,
däremot vägen ner till skanssundet! är att man får ligga extremt nära mittlinjen
och ibland gå över lite. Observera detta är i mina högerkurvor, det som mestadels
pratas om i denna tråd är att man skulle behöva skära i mina vänsterkurvor,
vilket inte stämmer, släpet kan gå ut lite grann om det är ett kärrsläp dvs.
hjul mitt under som på ett vanligt bilsläp.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hmm. Märkligt, du menar alltså att om jag inte genar över i mötande körfält
så kör bakändan på min lasbil ner i diket ?

Vad man kan behöva göra på riktigt kurviga vägar (ej bulten, ej bogesund,
däremot vägen ner till skanssundet! är att man får ligga extremt nära mittlinjen
och ibland gå över lite. Observera detta är i mina högerkurvor, det som mestadels
pratas om i denna tråd är att man skulle behöva skära i mina vänsterkurvor,
vilket inte stämmer, släpet kan gå ut lite grann om det är ett kärrsläp dvs.
hjul mitt under som på ett vanligt bilsläp.

Precis.

Det finns inte ett ställe på Bulten där du behöver skära eller korsa mittlinjen med ett inrikes ekipage (bil + släp eller trailer)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top