Spärrtid för körkortet, tips på förmildrande omständigheter!

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Vart av med körkortet 133 på 90 -väg. Praxis säger 3 månaders spärrtid på transportstyrelsen. Trots mitt yrkande på förkortad spärr-tid hjälpte det inget. Verkar få 3 månader i alla fall, trots att jag behöver det till och från jobbet och i jobbet också. Nån som vet nåt som lyckas är jag enormt tacksam. Har varit utan nu i 1 månad, faan vad det svider. Blir helnöjd med 2månader. Har inga förseelser på 25 år, så jag är ju ingen elaking.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Mitt bästa tips till dig är att skriva ett brev till länsstyrelsen i överklagan att du mår psykiskt dåligt, tappat livsglädjen, äter inget... blabla...

Må va fult att göra, men även de på länsstyrelsen har hjärta. Har flera kollegor som skrivit sådana brev vid förlust av lappen, och de har åtminstone fått en månad förmildrat. :)

Lycka till!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mitt bästa tips till dig är att skriva ett brev till länsstyrelsen i överklagan att du mår psykiskt dåligt, tappat livsglädjen, äter inget... blabla...

Må va fult att göra, men även de på länsstyrelsen har hjärta. Har flera kollegor som skrivit sådana brev vid förlust av lappen, och de har åtminstone fått en månad förmildrat. :)

Lycka till!

det är väl transportstyrelsen själva som sköter den biten numera!
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
det är väl transportstyrelsen själva som sköter den biten numera!

Mer än jag vet, det var länsstyrelsen som skötte behandlingen av mitt körkort när det rök -09 iaf.

Sak samma, ett snyftbrev är nog ändå mitt bästa råd... Vem det än är som ska ha det...
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Mer än jag vet, det var länsstyrelsen som skötte behandlingen av mitt körkort när det rök -09 iaf.

Sak samma, ett snyftbrev är nog ändå mitt bästa råd... Vem det än är som ska ha det...

Jo det är transportstyrelsen nu för tiden. Tack för tipsen så här långt!!
Nån fler som vet av nåt lismartrick??:)
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
har du nån snäll förman som kan ringa till länstyrelsen o säga att det är problem för dig att ta dig till jobbet så kan det göra verkan:tummenupp
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag fick sänkt från 4 mån till 3 månader. Det var för att jag kör eget och jobbar som hantverkare. Har lite svårt att ta verktyg och material på bussen.. Körde dock ändå under spärrtiden. Var tvungen att jobba...
 

drd

Racemaster
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2007 Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Fan mitt rök efter att ha blivit provocerad av ett gäng fula snutjävlar som var på väg hem efter en övning igår på E6 utanför falkenberg.
Jag körde om en gammal golf i 140-150 på 120 sträckan och så såg den ena av dom som satt i baksätet ut som en dåre som bråkat med mig på jobbet så jag tänkte fan heller att jag stannar om han har sina tuffa polare med sig.
Var väl som mest uppe i 180 rakt fram kanske och dom hängde på en bit sen kom jag ifatt en lastbil o en hoj på omkörning och då kom dom ikapp igen och viftade med en spade i framrutan och jag stannade så klart.
Jävla skit nu.....jag sa direkt som det var att jag trodde dom var busar men det sket dom i duktigt och va så jävla kaxiga och snodde lappen och ringde efter en uniformerad kollega i blåljusbil.
Dom hade inget sånt på sin sunkiga golf som dom körde.
Vad tror ni om mina chanser att köra bil / hoj innan nästa sommar igen ?
Jag kommer att köra ändå till o från jobb dock.
 

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Du behöver ju körkortet för att kunna köra din sjuka mor till/från sjukhuset och sådant ;)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Fan mitt rök efter att ha blivit provocerad av ett gäng fula snutjävlar som var på väg hem efter en övning igår på E6 utanför falkenberg.
Jag körde om en gammal golf i 140-150 på 120 sträckan och så såg den ena av dom som satt i baksätet ut som en dåre som bråkat med mig på jobbet så jag tänkte fan heller att jag stannar om han har sina tuffa polare med sig.
Var väl som mest uppe i 180 rakt fram kanske och dom hängde på en bit sen kom jag ifatt en lastbil o en hoj på omkörning och då kom dom ikapp igen och viftade med en spade i framrutan och jag stannade så klart.
Jävla skit nu.....jag sa direkt som det var att jag trodde dom var busar men det sket dom i duktigt och va så jävla kaxiga och snodde lappen och ringde efter en uniformerad kollega i blåljusbil.
Dom hade inget sånt på sin sunkiga golf som dom körde.
Vad tror ni om mina chanser att köra bil / hoj innan nästa sommar igen ?
Jag kommer att köra ändå till o från jobb dock.

Va fan - ta det till rätten

Säg som det som det va att du inte våga stanna för efterblivna i en rutten skitbil , säg högt i rätten "Vem skulle stanna för dom här efterblivna medans du pekar på dom:D

Finns ju pilotfall på sådana här grejer

Var la nån som blev jagad av en gubbe me hawaiskjorta,rosa flipp flopp tofflor och skit - han sa att väl nått att han trodde stans värsta bögmördar psykfall vart han i hasorna så han flydde för sitt liv i 280 o blev friad:hihi
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
I formell mening är det väl i stort sett endast behov i arbetet som kan ge en kortare spärrtid. Det räcker dock ej med att påstå detta. Det måste styrkas med utredning från arbetsgivaren. Ett väldigt bra argument är att arbetsgivaren anger att man blir uppsagd utan körkort. Det brukar kunna ge en månad rabatt.
 

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Östhammar
Hoj
En packe GSXer
Hade körkortet indraget i 11månader, utredningen tog 10. Skrev in 3gånger men det tittade dom inte på förens dom beslutade hur länge jag skulle vara av med det. Så best case i mitt fall hade varit att jag fått kortet en månade tidgare eftersom det tog dom tio att besluta sig... Byrokrati är underbart. Värt att nämna är att min firma gick i KK undertiden eftersom jag inte kunde jobba, så att man inte kan utföra sitt arbete dög inte som ursäkt för sex år sen i allafall.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top