Spåra din stulna hoj!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har suttit och funderat sedan förra året på att göra en liten lätt billig lösning så man kan spåra sin hoj via internet om den blir stulen.

Frågan är vad polis och försäkringsbolag säger/kan göra när man ringer dem och säger:
- Min hoj är stulen och den står i närheten av Agatan i Bstad.

Kommer detta att prioriteras? Ifall det inte gör det så är min lösning nästan onödig för den kan bara spåra ner till 300-500m när själv, men med proffsutrustning kan man spåra exakt.

Jag vill inte avslöja förmycket hur det fungerar för även bovarna läser på denna sida. :(

Priset för denna manicken kommer hamna runt 500kr i material och ingen direkt årskostnad. Detta är för att får man hojjen stulen mitt i sässong så kan det ta ca 2 månader innan man har en ny hoj. Därför anser jag det bättre att de kan hitta den fort och laga den/lösa in den istället.

Tankar? Intresserad?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
låter vettigt o bra..snacka med fb bör ju ligga i deras intresse att hojarna hittas fort och smidigt osså..kanske tom ett steg mot sänkt premie..
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
kan inte olika hojar förväxlas när man spårar dom? misstänker att det e nån form av sändare... tänkte mest på så att man har olika "koder" eller frekvenser.. eller hur det nu va tänkt
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Green skrev:
2300380 kan inte olika hojar förväxlas när man spårar dom? misstänker att det e nån form av sändare... tänkte mest på så att man har olika "koder" eller frekvenser.. eller hur det nu va tänkt
det kan inte förväxlas. 100% failsafe och man kan spåra den i hela världen och själv över internet i hela världen
 
Last edited:

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Mr K skrev:
2300656 det kan inte förväxlas. 100% failsafe och man kan spåra den i hela världen och själv över internet i hela världen

"100 % failsafe" finns det :hihi :hihi :hihi :hihi

Är typ samma som 100 % idiot säker :D :D :D

/R
 

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
här är en till som är intresserad! :) fast jag skulle dock vilja ha lite mer "kött på benen", i alla fall vilken typ av positioneringsystem du hade tänkt att använda dig av..
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
DJ Berndt skrev:
2301894 här är en till som är intresserad! :) fast jag skulle dock vilja ha lite mer "kött på benen", i alla fall vilken typ av positioneringsystem du hade tänkt att använda dig av..
denna infon kommer till de som jag litar på eftersom jag inte vill att bovarna ska veta hur det fungerar. det kommer isåfall att bjudas in på en visning
 

Wasp

WWCND!
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Triumph RS
XXXXXXXxXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ungefär lika pricksäkert som Mr K´s mojäng.

Men om mojängen är strömsnålare XXXXXXXXXXXXXX är det ju helt klart intressant!

EDIT: Du gissade rätt men jag skrev tydligt att jag inte vill att bovarna ska veta hur det funkar. :)

Ajdå, läste visst inte så nogrannt, men om det är snack om ett XXXX-XXX-X så är det ju helt klart intressant :tungan
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Mr K skrev:
2303004 denna infon kommer till de som jag litar på eftersom jag inte vill att bovarna ska veta hur det fungerar. det kommer isåfall att bjudas in på en visning

Får man vara med kanske :va
Blir det öl och wisky provning oxå :fyllisar
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
R1 racer skrev:
2318709 Händer det nåt mer på denna fronten :va

Låter klart intressant Mr k
eftersom jag redan har funderat på det ett år så ska du inte förvänta dig att att det händer något direkt nu. måste prata med FB och polisen oxå. Ville bara kolla intresset.
 

friflaj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Landets krona - Skåne
Hoj
Harley V-rod
Jag tar en jag med...

När du känner att det är dax att kränga XXXX så vill jag ha en och har nog ett par polare till som vill ha dom oxå. För vad skulle vara bättre än att hitta hojen och dom som tagit den...den dagen den sorgen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top