spåra loggprogram

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Finns det nåt sätt eller program som man kan använda till att se om nån har lagt in ett så kallat loggprogram i den dator ?

loggprogram är ju ett sånt som loggar allt i en fil , lösenord man skriver in , vilka sidor man har vart på, tider osv... för er som inte vet .

på nåt sätt borde man ju kunna se om en dator har ett sånt program i sig .. ??

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Öppna "Task manager" och kika under "Processes" så ser du alla processer som datorn kör. Om det finns ett sk. "loggprogram" i drift så ska det synas där. Troligen verkar det helt oskyldigt, så kolla över allt som ser misstänkt ut.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
McB skrev:
Öppna "Task manager" och kika under "Processes" så ser du alla processer som datorn kör. Om det finns ett sk. "loggprogram" i drift så ska det synas där. Troligen verkar det helt oskyldigt, så kolla över allt som ser misstänkt ut.

aha.. ja frågan är ju hur det ser ut där.. vad det står som , om det nu syns överhuvudtaget.. ?? de finns ju massor av processer...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
ambulans skrev:
aha.. ja frågan är ju hur det ser ut där.. vad det står som , om det nu syns överhuvudtaget.. ?? de finns ju massor av processer...

Precis. :huvet

Det är bara att söka efter varje processnamn som verkar suspekt, och hoppas att man hittar någon information om det. Om något verkar tveksam, prova att söka efter namnet på Google också, man brukar få fram bra info då.

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
McB skrev:
Precis. :huvet

Det är bara att söka efter varje processnamn som verkar suspekt, och hoppas att man hittar någon information om det. Om något verkar tveksam, prova att söka efter namnet på Google också, man brukar få fram bra info då.

De flesta bra loggprogram visar sig inte i processlistan så det är inget jättesäkert sätt.

Hur är situationen? Misstänker du att någon som har tillgång till datorn har installerat ett sådant eller är det någon utifrån?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
mmm skrev:
De flesta bra loggprogram visar sig inte i processlistan så det är inget jättesäkert sätt.

Hur är situationen? Misstänker du att någon som har tillgång till datorn har installerat ett sådant eller är det någon utifrån?

Nä de är inte i min dator... men en tjej som jag känner, hennes sambo är sjuk i skallen, och hon sa att han hade kunnat läsa hennes mail som hon skickade, så jag räknade ut med hjälp av vad hon sa att han måste ha installerat ett loggprogram i datorn... tänkte jag skulle hjälpa henne att bli av med skiten..
en del är så sjuk så det inte är sant :fakta

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
cRoC skrev:
Adware funkar bra också, finns nog på www.download.com

säker på att de funkar ?? tar det bort filer så det inte funkar om jag kör det på datorn ?? har 6.0 liggandes som jag skulle kunna använda..

eller är det där tds bättre ?? ifos räcker det kanske med att se att det finns ett sånt installerat, men det vore inte dumt att få bort startfilerna till det på samma gång...

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
ambulans skrev:
säker på att de funkar ?? tar det bort filer så det inte funkar om jag kör det på datorn ?? har 6.0 liggandes som jag skulle kunna använda..

eller är det där tds bättre ?? ifos räcker det kanske med att se att det finns ett sånt installerat, men det vore inte dumt att få bort startfilerna till det på samma gång...

Har själv kollat på dessa program. Adaware funkar inte, inte reagerade mitt virusprogram heller. Programmet visades inte i processlistan och jag hittade det inte manuellt i några startfiler. Det finns ganska bra sådana program, på gott och ont...
Låter väl iofs inte som något sunt förhållande men det skall jag inte lägga mej i. Har tyvärr ingen teknisk lösning på det nu men kommer jag över någon så säger jag till.

YaZ

Gelehallon
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Neppz
Programmet countzero tipsade om verkar funka..
Jag testade på ett av loggprogrammen, och det hittade det direkt..
Men det är ju inte säkert att det funkar på alla...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...