Hej,
Ritade upp en spårvalsbeskrivning för Anderstorp. Länk: https://drive.google.com/drive/folders/1IW5DX13SyZATLPY-BNT6nl3wn1o9-6Jj?usp=sharing
Spårval är gul linje med ett streck för bromspunkt.
Efter rakan, bromsa vid 200-skylten, växla ner till tvåan och sväng efter 18 curbs (ca 10 meter?). Innan Mattson-kurvan finns det en liten ö med curbs som kan användas som svängpunkt. Efter Mattsson ska man hamna bredvid gruset efter curbsen. Sedan bromsa vid 100-skylten och åk som ett V genom Grand Prix-kurvan och Opelkurvan. Vid rakan innan Hansenkurvan, bromsa vid den andra ambulansgatan och sväng där nyasfalteringen tar slut. Sedan genom Karusellen ungefär 2 meter från curbsen på insidan. Inför Startkurvan finns det streck som märker ut startpositioner, sväng vid femte strecket? Sedan bromsa under lyset, tidig apex genom Södra kurvan och exit ungefär vid mitten av vita strecket efter curbsen ut mot flygrakan. Verkar det någorlunda bra?
Kör ni annorlunda, varför?
Ritade upp en spårvalsbeskrivning för Anderstorp. Länk: https://drive.google.com/drive/folders/1IW5DX13SyZATLPY-BNT6nl3wn1o9-6Jj?usp=sharing
Spårval är gul linje med ett streck för bromspunkt.
Efter rakan, bromsa vid 200-skylten, växla ner till tvåan och sväng efter 18 curbs (ca 10 meter?). Innan Mattson-kurvan finns det en liten ö med curbs som kan användas som svängpunkt. Efter Mattsson ska man hamna bredvid gruset efter curbsen. Sedan bromsa vid 100-skylten och åk som ett V genom Grand Prix-kurvan och Opelkurvan. Vid rakan innan Hansenkurvan, bromsa vid den andra ambulansgatan och sväng där nyasfalteringen tar slut. Sedan genom Karusellen ungefär 2 meter från curbsen på insidan. Inför Startkurvan finns det streck som märker ut startpositioner, sväng vid femte strecket? Sedan bromsa under lyset, tidig apex genom Södra kurvan och exit ungefär vid mitten av vita strecket efter curbsen ut mot flygrakan. Verkar det någorlunda bra?
Kör ni annorlunda, varför?
Bifogat
Last edited: