Spökutskällning?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
En aningen konstig tråd må detta ses som! Men tänkte se om det finns någon mer här inne som pratat med sin mamma idag om gårdagens klipp i TV4 med spöket? Min kär mor ringde nyss och obönhörligt kom ämnet in på "idiotierna" som visats på tv igår! Det är nog många som fått samtal från sina äldre idag, "du håller väl inte på sådär!"... Kanske inte så underligt, men ändå...

Var tvungen att vädra mina "mamma vet bäst tankar"... Man e väl i alla fall kille, och mamma e gud! :Bugar

//Luka
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Samma här!! Bra för att man kör sporthoj så tror alla att man kör som ett Spöke! Flera på jobbet har frågat, kör du så där?? Hur snabbt har du kört Sthlm Uppsala etc etc!

JB
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Själv visade jag gr2 för min mor långt innan det där inslaget.. en annan gång när jag va och hälsade på gnällde jag på lite träningsvärk(mest på skoj) hon undrade vad jag hade gjort. Jo, sa jag "-det är ju lite jobbigt att hålla i sig i 270" ..jag har slängt ur mig fler såna kommentarer som att jag vart uppe i över 200 på slangen osv.. men hon anser att det inte hjälper nån om hon går och oroar sig, jag kommer ju fortsätta åka hoj iallafall.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Farsan har själv köpt GR-filmen för att han skulle få se vad det är för dåre.
Han har inga som helst synpunkter på min körstil eftersom han själv inte alltid följer trafikreglerna.
Morsan menar att det är helt och hållet mitt ansvar och att jag tar ansvar för mina egna handlingar.

Och så var det med det!
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Min mor antar att jag kör lite väl fort ibland och så, men i hennes värld innebär det kanske 140-150kh/h.. Hon skulle bara veta...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
DisqoBizkit skrev:
Min mor antar att jag kör lite väl fort ibland och så, men i hennes värld innebär det kanske 140-150kh/h.. Hon skulle bara veta...

hehe, nåt sånt tror morsan om mig med... :D 125an gjorde iof inte så mkt mer, men bilen går rätt bra... 9000Turbo...
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
DisqoBizkit skrev:
Min mor antar att jag kör lite väl fort ibland och så, men i hennes värld innebär det kanske 140-150kh/h.. Hon skulle bara veta...

Ungefär som päronen som satt och diskuterade vad farsans turbodiesel gjorde. Dom satt och pratade om 150-160 kmh/h, utan att tänka mig för kläckte jag ur mig "nja, mer 200-210"... Lite roliga blickar där! Ungefär som när farsan fick se regbeviset på förra hojen och utläset 150hk på det, "det är ju mer än i min bil ju!!". Sen att man hade en hoj som gjorde 290 mätarfart hjälpte ju inte! Vilken son man är egentligen! :)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Annat som dom inte förstår är tex detta: Farsan sa till mig när jag köpt min första Ninja att: "jag skulle köra försiktigt, för bromsarna är inte lika bra på motorcyklar som på bilar.."
När jag sa att det var ungefär tvärt om, och jag får vara försiktig när jag bromsar så inte bilar flyger in i mig bakifrån, för att dom tar för bra.. Då bara skakade han på huvudet och sa att så var det minsann inte.. ;-)
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
DisqoBizkit skrev:
Annat som dom inte förstår är tex detta: Farsan sa till mig när jag köpt min första Ninja att: "jag skulle köra försiktigt, för bromsarna är inte lika bra på motorcyklar som på bilar.."
När jag sa att det var ungefär tvärt om, och jag får vara försiktig när jag bromsar så inte bilar flyger in i mig bakifrån, för att dom tar för bra.. Då bara skakade han på huvudet och sa att så var det minsann inte.. ;-)

Och han har dessutom rätt.Du stannar en bil snabbare.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Farsan sa till mig att det blir jobbigt när jag dör.. chansen är ju rätt stor.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Gör man det? det måste väl vara kortare bromsträcka på en hoj?! Mindre levande kraft.. Anledningen till att jag trott så är ju att det var vad som tragglades i körskolan bland annat..
Oh, well, tror inte riktigt på dig än, men visst kan det mycket väl vara så, kom med bevis...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
thundrace skrev:
Och han har dessutom rätt.Du stannar en bil snabbare.

ne, nu måste du snurra i nattmössan...

har alltid blivit tillsagd å tänka mig för om ja bromsar kraftigt med MC, samt hålla längre avstånd te MC än te bil när man kör bil då MCn bromsar effektivare.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Fluxir skrev:
ne, nu måste du snurra i nattmössan...

har alltid blivit tillsagd å tänka mig för om ja bromsar kraftigt med MC, samt hålla längre avstånd te MC än te bil när man kör bil då MCn bromsar effektivare.
Ja precis.. så är det väl endå?
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
luka skrev:
Ungefär som päronen som satt och diskuterade vad farsans turbodiesel gjorde. Dom satt och pratade om 150-160 kmh/h, utan att tänka mig för kläckte jag ur mig "nja, mer 200-210"... Lite roliga blickar där! Ungefär som när farsan fick se regbeviset på förra hojen och utläset 150hk på det, "det är ju mer än i min bil ju!!". Sen att man hade en hoj som gjorde 290 mätarfart hjälpte ju inte! Vilken son man är egentligen! :)

hehe känner igen dte där lite.. farsans polare har en gammal lotus esprit (första turbo modellen) som han jäääämt skryter om.. oj jävlar dom har varit uppe i 230 med den, helvete vad vägen va smal då.. det du grabben, så fort kan man ju inte köra utan tak, framruta å grejjer, toppar din moppe över 200 bla bla bla.. :rolleyes:

har många gånger haft god lust att köra skiten ur den där bilen med min lilla touringhoj.. men men.. något säger mig att det är likabra att låta bli... :gnissla

har alltid varit något av en motorterrorist så päronen har väl lite hum om hur det går.. men.. aja... dom vet ju inte vad hojen går för... :p
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
sven666 skrev:
hehe känner igen dte där lite.. farsans polare har en gammal lotus esprit (första turbo modellen) som han jäääämt skryter om.. oj jävlar dom har varit uppe i 230 med den, helvete vad vägen va smal då.. det du grabben, så fort kan man ju inte köra utan tak, framruta å grejjer, toppar din moppe över 200 bla bla bla.. :rolleyes:
. :p

hum, min SAAB sen -87 går fortare... har varit uppe i 235 med den...
 

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
DisqoBizkit skrev:
Gör man det? det måste väl vara kortare bromsträcka på en hoj?! Mindre levande kraft.. Anledningen till att jag trott så är ju att det var vad som tragglades i körskolan bland annat..
Oh, well, tror inte riktigt på dig än, men visst kan det mycket väl vara så, kom med bevis...

En hoj har kortare bromssträcka än en bil (även om det inte skiljer så mycket), fast bara om du som förare kan och vågar bromsa effektivt. Om du fegar kan det mycket väl bli längre än bilen.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Wile E skrev:
En hoj har kortare bromssträcka än en bil (även om det inte skiljer så mycket), fast bara om du som förare kan och vågar bromsa effektivt. Om du fegar kan det mycket väl bli längre än bilen.
Jag visst beror det på föraren, det förstod jag! Men i teorin menade jag! och så verkar det ju vara..
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Okej, pojkar! Förklara nu för en gammal och trött man, vad det handlade om!

Inslag på TV4?! Vilket program?, när? finns inslaget på nätet?...
Hade spöket spökröst? eller prata han som kalle anka? fick man se bild på hans nacke... jag ni fattar :tomten
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
triple skrev:
Okej, pojkar! Förklara nu för en gammal och trött man, vad det handlade om!

Inslag på TV4?! Vilket program?, när? finns inslaget på nätet?...
Hade spöket spökröst? eller prata han som kalle anka? fick man se bild på hans nacke... jag ni fattar :tomten

gomorron :)

snackar om inslaget på nyheterna igår, där man fick se bilder från ghostrider samt intervju med den obligatoriska generaliserar-surgubben "jävla idioter, dom borde förbjudas" :rolleyes:

ed: tanka hem nyheterna (aktuellt eller rapport kommer inte ihåg) från igåkväll så får du se på't www.svt.se
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Ja min mor (68 bast) förklarade för mig att man borde förbjuda såna där motorcyklar som de visade på tv. Det var något speciellt med dem, det hade hon förstått.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top