Postar detta i raceforumet för jag hoppas på att det finns mer erfarenhet och kunskap om ämnet här.
Är på jakt efter en quickshifter men är inte ute efter det värsta eftersom jag inte vet hur länge till jag kommer behålla hojen.
Jag snubblade över "Shift Power" ifrån England på eBay och började läsa lite. Dem har en standard quickshifter för strax över 3k med inställbar bryttid och simpel installation (enligt deras beskrivning iaf).
Sedan har dem även en variant dem kallar "Full race unit" som förutom quickshifter även har en revlimiter till pitlane och en launch control. Denna kostar ca 1000:- till.
Jag mailade dem och frågade ifall det även gick att ställa in tryckkänsligheten till quickshiftern och fick till svar:
"The sensitivity control is not user adjustable,...the internal mapping
defines on what force to trigger engine interrupt according to the
engine output parameters."
Jag tolkar det som att den bryter vid ett visst inställt tryck alltid?
Någon som har erfarenhet eller tips och råd om denna? Är detta skräp eller värt en chansning?
Vad har jag för alternativ i samma prisklass? Jag har inte power commander eller liknande.
Hojen är en zx10r -04
Här kan man läsa mer: http://shiftpower.co.uk/index.php?page=prd_full_race
Och här är en liten video:
Är på jakt efter en quickshifter men är inte ute efter det värsta eftersom jag inte vet hur länge till jag kommer behålla hojen.
Jag snubblade över "Shift Power" ifrån England på eBay och började läsa lite. Dem har en standard quickshifter för strax över 3k med inställbar bryttid och simpel installation (enligt deras beskrivning iaf).
Sedan har dem även en variant dem kallar "Full race unit" som förutom quickshifter även har en revlimiter till pitlane och en launch control. Denna kostar ca 1000:- till.
Jag mailade dem och frågade ifall det även gick att ställa in tryckkänsligheten till quickshiftern och fick till svar:
"The sensitivity control is not user adjustable,...the internal mapping
defines on what force to trigger engine interrupt according to the
engine output parameters."
Jag tolkar det som att den bryter vid ett visst inställt tryck alltid?
Någon som har erfarenhet eller tips och råd om denna? Är detta skräp eller värt en chansning?
Vad har jag för alternativ i samma prisklass? Jag har inte power commander eller liknande.
Hojen är en zx10r -04
Här kan man läsa mer: http://shiftpower.co.uk/index.php?page=prd_full_race
Och här är en liten video: