Spamtråd M+S

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag har en teknisk fråga :mattias

Är bromsvätska i princip samma sak som hydralolja?

Alltså används det i princip samma olja/vätska i all hydralik eller skiljer det väsentligt mellan olika användningsområden?
Det finns olika sorters hydraulolja beroende på användningsområde och omgivningstemperatur osv.

Det är inte samma olja/vätska i all hydraulik då det finns system som använder vatten istället för olja.

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Jaha ännu en hård dag på jobbet. Efter att ha suttit och kollat runt på Sh en timme nu så känner jag att jag ska ta och dricka ett glas vatten.

Dagens arbetsuppgift blir nog att gå ner till verkstaden och be dom bygga ihop en slang till mig och ha den klar innan fredag morgon.

Hehe jag förstår exakt hur du känner... Jga börjar få musarm av det hårda surfandet här på SH. Dagens mest krävande uppgift blir nu att gå över till ICA och köpa lunch. :tummenupp:)

Om man ska skicka hydraulslang tillbaka till oss så se till att (välj alternativ)

alt.1 all olja är borta från slangen och den är tvättad

alt.2 att slangen är pluggad med tätslutande plugg

innan den levereras upp till mitt skrivbord

:D

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
WIIIE! Ett jobbsamtal! Detta i sin tur gjorde att jag attesterade en faktura elektroniskt. Jag är helt slut nu. Puh.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ja jävlar ,nu har man återigen 3 fungerande motorcyklar,bortsett ifrån att jag lyckats lägga locket till kylaren någonstans så jag inte hittar det.

Dessutom passade jag på att serva motorsågen,sen skall jag koppla in en diskmaskin och fälla träd, semester är fan stressigt :mad:

@velocipedstyrutrustningshandtag

Är det ok mönster på det,och vad vill du ha för det ?

:edit

Tänker skaffa mig en skylt det står"hora" på så jag kan visa upp för mina medtraffikanter när jag tycker det passar.

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Mönstret mitt på är bra, högersidan är lite mer sliten än andra. Gått på Falkenberg tror jag. Tänkte 300kr.

Hojta till om du har vägarna (grevegårdsvägen) förbi så kan du kika på det, 0733 - 67 12 45. :)

Edit:
Har du mail/msn kan du få ett gôrfint foto på däcket. :)

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja jävlar ,nu har man återigen 3 fungerande motorcyklar,bortsett ifrån att jag lyckats lägga locket till kylaren någonstans så jag inte hittar det.

Dessutom passade jag på att serva motorsågen,sen skall jag koppla in en diskmaskin och fälla träd, semester är fan stressigt :mad:

:edit

Tänker skaffa mig en skylt det står"hora" på så jag kan visa upp för mina medtraffikanter när jag tycker det passar.

Ska du koppla in diskmaskinen och fälla träd med? :confused:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hehe jag förstår exakt hur du känner... Jga börjar få musarm av det hårda surfandet här på SH. Dagens mest krävande uppgift blir nu att gå över till ICA och köpa lunch. :tummenupp:)

Och om 2 minuter kommer du få ett viktigt "jobbsamtal" från mig, du kommer att vara helt slut sen :) :D :tuttar

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
fan va alla har de slappt på jobbet då:mad:

jag får slita som ett djur hela dagarna.

förkyld har man gått å bilvit oxå så nu är allt femton gånger jobbigare än vanligt.

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
fan va alla har de slappt på jobbet då:mad:

jag får slita som ett djur hela dagarna.

förkyld har man gått å bilvit oxå så nu är allt femton gånger jobbigare än vanligt.

E inte du sån däringa sommarslav??
Det e ju alla sånna som göra att vi andra har det luuuuuuuuuuuuuugnt på knegfabriken...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Idag är det mycket att göra :rolleyes:
Hela 3 samtal har jag fått... :skrämd

Till mitt jobb ringde det en chey som sa att hon vill beställa 20 st "internbrev". Det va jobbigt. Och nu ska jag gå ut i solen med en kall dricka till min kompis som är säsongsanställd av "parken" och ligger och plockar ogräs i rabatten utanför och prata om hur skönt det är med att ha AC på kontoret samt i bilen jag kör.

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Idag går det du sjukt långsamt. Jag har ätit en banan, druckit två muggar kaffe, besvarat ett mail som mognat under veckan samt vattnat mina blommor. Klockan är bara tio. :öken

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag går det du sjukt långsamt. Jag har ätit en banan, druckit två muggar kaffe, besvarat ett mail som mognat under veckan samt vattnat mina blommor. Klockan är bara tio. :öken

Du kan ju alltid bada. Osså kan du ha en sån där serveringsvagn med whiskey på vid polkanten och besvara dina samtal i en jättestor mobiltelefon.

:dallas

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping