Spamtråd M+S

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag har inte ens börjat än :gnissla

Jag skulle meka nu under julledigheten när jag var ledig och hade hela dagarna på mig :gnissla

Min plan som var att pilla lite hoj under julledigheten har också gått helt åt helvete. Men det är väl snart sommarsemester och så kanske man får tid.:gnissla

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Haha, naa sånt kan jag inte. Bara enklare mek. :)
Men har sett att de finns en mek-skola i bild & film-forumet... Kolla om de kan göra en film-guide om hur man justerar ventiler och synkar förgasare :tungan

Jag kan kontrollera ventilspel, kan väl det mesta om jag får en Haynesbok och några kalla starka, men just ventilspel är väl kanske inget jag gör "just for fun":gnissla :)
Och som Blomman nämnde nån gång "öl och skruvmejslar går ihop" eller var det "inte ihop":va

Last edited:

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Jag kan kontrollera ventilspel, kan väl det mesta om jag får en Haynesbok och några kalla starka, men just ventilspel är väl kanske inget jag gör "just for fun":gnissla :)
Och som Blomman nämnde nån gång "öl och skruvmejslar går ihop" eller var det "inte ihop":va

Jo kontrollera ventilspel ær inget større problem men som de kænns så måste de justeras å har inget lager med brickor direkt.:) Tacka vet jag lastbilar med skruvjustering.:tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
ja vart tog dagarna vägen egentligen :gråta
själv har jag "förlängt" ledigheten med ett par dagar med redig förkylning... :gnissla

Nu har jag fan vart kass i en vecka, och igår kände jag mig lite bättre, men idag mår jag lika skit igen, hur är det möjligt? jag åt till och med en grönsak igår :confused:
Idag blir det nog till läkaren för att se om det är nån medusin som behövs, youch :zpy:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Nu har jag dessutom hittat Nero, och det funkar inte heller, måste säga att det är nog ännu sämmre faktiskt. Den tar ju inga av formaten alls :va

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Tacka vet jag lastbilar med skruvjustering.:tummenupp

Du får skaffa en VFR istället, så kan du skruvjustera ventilspelet någon gång vart femte år :)

När ska samma teknik med hydrauliska ventiltryckare införas som används inom bilindustrin idag, och som funntis på saabarnas 16V-motorer sedan 80-talet införas på mc egentligen?
Behöver ju aldrig justeras, det enda som kan vara är ju att det smattrar lite innan oljan fått temperatur och fyllt på tryckarna.

Eller vad säger hydraulik-gurun Jojoman?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Du får skaffa en VFR istället, så kan du skruvjustera ventilspelet någon gång vart femte år :)

När ska samma teknik med hydrauliska ventiltryckare införas som används inom bilindustrin idag, och som funntis på saabarnas 16V-motorer sedan 80-talet införas på mc egentligen?
Behöver ju aldrig justeras, det enda som kan vara är ju att det smattrar lite innan oljan fått temperatur och fyllt på tryckarna.

Eller vad säger hydraulik-gurun Jojoman?

Tror inte dom varvade en stackars SAAB över 6000rpm....vad händer om man lägger till 10000rpm till? :va

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Jag tror det finns på några lite äldre hojmodeller, men dessa var om jag minns rätt inte av den sportiga sorten. Gissningsvis finns det en bra andledning att inte ha sådant på en prestandamotor.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Jag tror det finns på några lite äldre hojmodeller, men dessa var om jag minns rätt inte av den sportiga sorten. Gissningsvis finns det en bra andledning att inte ha sådant på en prestandamotor.

VAd ær de før "luft" dom anvænder till pneumatiska ventillyftare i moto gp? :va

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nu har jag dessutom hittat Nero, och det funkar inte heller, måste säga att det är nog ännu sämmre faktiskt. Den tar ju inga av formaten alls :va
Ska du bränna? Mitt nero bränner allt iaf.. Se till att du fixar en version som har alla roliga plugins..

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
jag har vart på sachsenring :tummenupp

125:eek:rnas kurvhastighet var helt horribel :näsblod

Motogp hojarna lät gött men de var mycket större och otypligare märkte man.

Ja dom stog på bra dom små me ja...:)

Har Farfar kvar R1an som var till salu tro??:va

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Tror inte dom varvade en stackars SAAB över 6000rpm....vad händer om man lägger till 10000rpm till? :va

Jo, jag antog att det var just så att det kan bli problem med varvtalen på en sporthoj.
Men va skönt det skulle vara!

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jobb-dag imorgon. Man kan undra om det blir hetsigt eller det blir en lugn start. Jag hade uppskattat en lugn start.

Vart fan har all ledighet tagit vägen?:confused:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...