Spamtråd M+S

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Duktig Mark :tummenupp
Nu får du genast i läxa att kolla upp hur många newtonmeter den starkaste hästen utveckar! ...om det går att få fram det på en häst?

Jag är lite tveksam att det går att få fram på vanligt sätt, eftersom det inte vad jag vet finns något på en häst som roterar runt sin egen axel.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag blir så trött, Vad va det jag sa på fikan igår! Dem skulle bara slösa min tid :mad:

Först missa jag bussen, som tydligen inte går samma tider hela morgonen längre :gnissla
Sen ringer jag till hon jag ska ha möte med, ja då säger telefonsvararen att hon inte är tillbaks förrsen den 23e Februari :va
Så kommer jag till växeln, och dem säger att hon visst sitter där, så dem kopplar in mig iallafall och jag får prata med damen ifråga.

Hon säger att jag varken kan få A-kassa, eller nån form av starta egetbidrag. A-kassan pga. att jag vart i Norge ett halvår, så de pengarna jag hederligt skattat tidigare i mitt liv, ja dem är till ingen nytta :mad:
Från Norge kan jag inte få nånting för att jag varit där i ett halvår pga att jag är tillbaks i Sverige :3freak

Och Startaegetbidrag ges inte ut till frisörer, pga det finns jobb. och när man påpekar för dem att det inte finns jobb, utan att det finns stolar att hyra vilket leder till att man måste vara egenföretagare osv. Så tycker dem att, ja men det finns ingen arbetsmarknad för fler frisörer. :va Snacka om att säga emot sig själv.

Jag blir galen.

Ne, ska man göra nånting så får man ju fan göra det själv uppenbarligen. :(

föv, om jag skulle skita i att jobba, och gå hemma och söka jobb, så kan jag inte ens få socialbidrag pga att jag inte kan söka frisörjobben som är hyrstolar = egenföretagare :huvet:

va tvungen att skriva av mig lite! Nu känns det bättre:)

Jaja, vi får la hoppas att jag reder mig och att det iallafall blir lite hojåka första året :)

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Dom du pratade med, Blomman, är väl anställda av staten. Statsanställda är väl inte kända för att vara så villiga på att jobba?

Blöde, was es ist außerhalb schneit. Sie sitzen nicht bei der Arbeit, aber minimoto laufen und Bier trinken statt.

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Go' midda menar du väl ändå? :)

Varför säger man gomiddag egentligen? ...Visst, det e nära mid-dag nu.. mitten på dan alltså.. men varför fan heter det middag när man äter på kvällen? Det kan man fundera på.. sånt man har tid att fundera på när man inte har nåt annat o göra på jobbet.. Min andra meningslösa fundering för idag :) Ska man införa att man ska säga Golunch istället? Eller att man döper om middagen till kvällsmat.. eller att äta eftermiddag... hmmm... kanske bara e jag som har för lite att göra..

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Och Startaegetbidrag ges inte ut till frisörer, pga det finns jobb. och när man påpekar för dem att det inte finns jobb, utan att det finns stolar att hyra vilket leder till att man måste vara egenföretagare osv. Så tycker dem att, ja men det finns ingen arbetsmarknad för fler frisörer. :va Snacka om att säga emot sig själv.

Måste du ha starta eget bidrag för att hyra en stol på en salong?

Att bara starta en liten låda är inte så svårt. Tar några minuter på nätet bara. Sen borde du snabbt vara igång med din verksamhet om du får en stol på en gång.

Starta eget bidraget är såklart jättrebra att få, men absolut inte ett krav för att lyckas.

Hur mkt kostar det att köpa alla saxar, fönar osv?

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Varför säger man gomiddag egentligen? ...Visst, det e nära mid-dag nu.. mitten på dan alltså.. men varför fan heter det middag när man äter på kvällen? Det kan man fundera på.. sånt man har tid att fundera på när man inte har nåt annat o göra på jobbet.. Min andra meningslösa fundering för idag :) Ska man införa att man ska säga Golunch istället? Eller att man döper om middagen till kvällsmat.. eller att äta eftermiddag... hmmm... kanske bara e jag som har för lite att göra..

Och varför säger man att man "känner igen" någon? Betyder det att man har känt personen i fråga och sen glömt av den och sen lär känna den igen?

Trevlig helg och god lunch

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Måste du ha starta eget bidrag för att hyra en stol på en salong?

Att bara starta en liten låda är inte så svårt. Tar några minuter på nätet bara. Sen borde du snabbt vara igång med din verksamhet om du får en stol på en gång.

Starta eget bidraget är såklart jättrebra att få, men absolut inte ett krav för att lyckas.

Hur mkt kostar det att köpa alla saxar, fönar osv?
Om vi ska va rimliga, så är det inte jätte dyrt att starta eget, men just principen att jag inte får det pga frisöryrket är ju förjävligt.

Oavsett,

Saxar ca 10000
överiga tillbehör ca 5-6000
Färger mm. 5-8000 kr ungefär.

Sen kommer ju momsen ifo tillbaks, men just nu är det det som ska betalas. + att jag måste betala stolshyran och min egen hyra. och med en lön på 19 000 från norge, så kan du ju göra matten själv.

Starta eget bidraget är ju som stöd tills man kommit igång med företaget och det börjat rulla på. Jag vill slippa oron att inte klara mig om jag står utan kunder ett par dagar.

Jag vet att det inte är omöjligt att lyckas ändå, men det blir betydligt svårare om jag inte har råd med mat de närmsta 2-3 månaderna :(

Men å andra sidan, jag ska ju ändå gå ner i vikt :rolleyes: :)

Dom du pratade med, Blomman, är väl anställda av staten. Statsanställda är väl inte kända för att vara så villiga på att jobba?

Blöde, was es ist außerhalb schneit. Sie sitzen nicht bei der Arbeit, aber minimoto laufen und Bier trinken statt.
Jodå dem är anställda av staten... som sagt....

Idag ska jag ligga i sängen och se på film, och inte spendera en krona. Gött!

BTW, jag har läst Higsider nu, fyfan vad bra :banana Riktigt bra jobbat Rash!!!! Jag är supernöjd, och har beställt en prenumeration till salongen :tummenupp:

Last edited:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Om vi ska va rimliga, så är det inte jätte dyrt att starta eget, men just principen att jag inte får det pga frisöryrket är ju förjävligt.

Oavsett,

Saxar ca 10000
överiga tillbehör ca 5-6000
Färger mm. 5-8000 kr ungefär.

Sen kommer ju momsen ifo tillbaks, men just nu är det det som ska betalas. + att jag måste betala stolshyran och min egen hyra. och med en lön på 19 000 från norge, så kan du ju göra matten själv.

Starta eget bidraget är ju som stöd tills man kommit igång med företaget och det börjat rulla på. Jag vill slippa oron att inte klara mig om jag står utan kunder ett par dagar.

Jag vet att det inte är omöjligt att lyckas ändå, men det blir betydligt svårare om jag inte har råd med mat de närmsta 2-3 månaderna :(

Men å andra sidan, jag ska ju ändå gå ner i vikt :rolleyes: :)

Jodå dem är anställda av staten... som sagt....

Idag ska jag ligga i sängen och se på film, och inte spendera en krona. Gött!

BTW, jag har läst Higsider nu, fyfan vad bra :banana Riktigt bra jobbat Rash!!!! Jag är supernöjd, och har beställt en prenumeration till salongen :tummenupp:

Hur många saxar går det åt på en vecka?:confused:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad

Saxat ur wikipedia......

Lunch är en måltid som äts mitt på dagen.

Lunch kallades ursprungligen för middag, eftersom den intogs vid middag, mitt på dagen. Middag kom dock att skifta betydelse till att syfta på dagens största mål. Det engelska ordet lunch lånades in på 1800-talet, när middag allt oftare åts på kvällstid.

Ordet lunch är en kortform av luncheon, som kommer av lunch, ’stort stycke bröd’.

.....det sista får mig att tänka på tyskarnas brotzeit som brukar vara nån gång på förmiddagen...:)

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Varför kallas en kvarting för en kvarting?

Skickade den frågan till 118100 igår, till svar fick jag:

Kvarting är ett volymmått som kommer från de gamla måttet kvarter. En kvarter var ett fjärdedels stop som motsvarar 1,3l. En kvarting är alltså en fjärdedel av 1,3l och inte 1l. Därav blir det 350ml i en kvarting. :)

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Varför kallas en kvarting för en kvarting?

Skickade den frågan till 118100 igår, till svar fick jag:

Kvarting är ett volymmått som kommer från de gamla måttet kvarter. En kvarter var ett fjärdedels stop som motsvarar 1,3l. En kvarting är alltså en fjärdedel av 1,3l och inte 1l. Därav blir det 350ml i en kvarting. :)

Det kallas kvarting för att innan var måtten på bolaget 33cl och 75cl, dessa har dock ändrats till 35 resp. 70cl.

Så, 33x4=132cl = 1.32 liter

Men, jag skulle tro att uttrycket är myntat av dem främsta i samhället, A-laget och att i deras universum så är 1/3 det samma som en kvarts, dvs. 33cl = 1/3 liter.

Så det så :glömdet

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Nu slinker snart första ölen ner.:öl

Maintenant, je suis impatient de bière, et bientôt, je l'ai bu un

Last edited:
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska