På den här
länken som leder till en artikel i GP om demonstrationen på Heden kan man klicka sig vidare på en annan länk och då komma in i en diskussionstråd om artikeln där olika varelser vädrar sina åsikter om motordrivna fordon och då i synnerhet motorcyklar då det var just detta som artikeln handlade om. Jag har spenderat en liten del av mitt förhoppningsvis långa liv åt att läsa lite bland de över 200 kommentarerna och insett att vi vållar samhället lidande som jag inte ens reflekterat över.
- Vi alla har skadligt högljudda fordon som får alla barn i stadskärnan att utveckla tinnitus.
- Alla "bikers" är tjocka och bör därför tvingas till motion av någon form, som att promenera det extra avståndet från parkeringen till dit vi ska.
- Vi är notoriska brottslingar som kostar polisen ofantliga summor pengar. Alla vet nämligen att kriminalitet är motorcyklistens största intresse
- En motorcykel är i princip lika stor som en liten bil (VW Polo) och bör därför betraktas likvärdigt
- Ingen motorcykel har katalysator och alla spyr ut hälsovådliga mängder avgaser. De är inte att betrakta som miljövänliga alternativ i trafiken
- Tar upp tre till fem platser i cykelställen så cyklisterna blir arja och inte får plats. De (cyklisterna) är även utsatta för livsfara då de eventuellt kan trigga eventuella mc-larm och därmed ådra sig hörselskador.
- Vi förstör stadsbilden då vi dels kör som galningar i 200km/h i centrum, spyr ut sällan skådade mängder med avgaser, låter så mycket att folk med öron inte vill åka till staden, barn får permanenta hörselskador och dessutom är vi väldigt fula i våra skinnkläder. (Fula människor äger alltså inte rätten att visa sig på stadens gator )
- En mc har ingen nyttofunktion utan är endast en dyr leksak för rika människor. Därav borde de förbjudas från stadstrafik och endast tillåtas på landet.
- Det är bara lantisar och bönder som kör hoj, därför kan de hålla sig därute
- Man bör även höja skatt och försäkringpremie ordentligt så folk inte har råd att köra hoj, då skulle samhället spara enorma summor pengar varje år.
- Vill man parkera gratis kan man redan göra det utanför staden och sedan åka kollektivt in, då vi bara förstör sommarstaden Göteborg med våran existens.
Jag överväger att omedelbums sälja min farliga bäst och tjöpa dubbelt månadskort till den bra, väl fungerande och genomtänkta kollektivtrafiken som alla förespråkar. En spårvagn har btw en medelhastighet på 9km/h genom staden. Jag kan gå i 11 om jag vill. Gratis.