Fan, det är ju alldeles lagom med en(två)dagarsfestivaler.
:gammal
Första spontanåsikterna;
- Lamb of God
- Meshuggah
- Mastodon
- Kläder av filt Överkryssad glassgubbe.
- The Hives
- The Cult
- Machine Head
- Primal Scream
- Metallica
Trist att Anthrax ställde in. Trallskräpet från Död i april såg jag inte. Inte heller Internationell oljudskonspiration. Annars var det fint, Metallica vinner så jääääääävla mycket bara för att de heter Metallica. Okej, setlistan var fin, intressant och bra, men deras oengagemang och extrema otajthet gör att det hela blir tråkigt (hallå felspelningen på "One"????). Att James inte ens kan möda sig med att säga Hultsfred eller iallafall Sweden istället för "Come on Sonisphere" gör att deras ovilja ett leverera lyser igenom allt för starkt.
Skoskav från Roskildestövlar hör väl till.
Nu blire pizza.
Tycker nog Metallica var värda fyra yoparty allafall. Även om Kirk söp bort sig under One bjöd de ju till rätt mycket. Hur ofta hör man Last Caress, Hit the lights och Dyers Eve live? Den stora besvikelsen var Lamb of God. Ljudet var fruktansvärt, allt man hörde var baskagge och elbas..
Barnslig som man kanske är så tycker jag cradle är rätt balla
Tydligen skulle Mastodon och Mashine Head varit bland det bästa på festivalen men då låg vi och lyssnade på smatter mot tältduken
Men jag håller med. Två dagar/nätter var precis vad man pallade med. Idag har man svept pizza, tagit årets goaste dusch och legat raklång på soffan :tjugoåttaår