Spamtråd M+S

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
I´m thinking kolvringar oxså.

Bosse får be någon köra bakom och peta ner ett par pinnar och se om det ryker när han gasar på.

Rök vid kallstart brukar på klassiskt Ford Tanus manér betyda ventiltätningar.
Ja alltså, det här är det fina. Man behöver ingen bakom, utan man ser (eller kanske snarare inte ser) i speglarna när det ryker. Sist la jag en tjock rökridå i halva Delsjöbacken. Som versta Jäjmsbåndtricket. Dock så ryker det inget vid kallstart.

Kan man inte bara hälla sådan där läcktätning till kylaren i oljan så läker det av sig självt?

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Ducatis
Här står polisen i Göteborg:

Måndag den 11 juli
Beteendeövervakning på Rv 40 med anledning av vägarbete. Kontroll av den tunga trafiken på Rv 27.

Tisdag den 12 juli
Kontroll av den tunga trafiken på de större lederna i Göteborg.

Onsdag den 13 juli
Kontroll av den yrkesmässiga trafiken på E 6 i Göteborg. Nykterhetskontroller i Mölndal och de västra stadsdelarna. Beteendeövervakning på Rv 40 med anledning av vägarbete.

Torsdag den 14 juli
Hastighetskontroll på Ellesbovägen.

Fredag den 15 juli
Nykterhetskontroller i centrala Göteborg. Beteendeövervakning på Rv 40 med anledning av vägarbete.

Lördag-söndag 16-17 juli
Övervakning på de större lederna i och runt Göteborg. Övervakningen genomförs med både civila och polismålade fordon.

Under veckan förekommer övervakning med mobilt ATK.
Saxat från: http://www.gp.se/motor/1.522815-har-star-polisen

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Idag var det äntligen dax för den första semesterdagen :banana
Hade verkligen sett fram mot den och blev lite besviken på mig själv när det första jag kom att tänka på när jag vaknade var att jag nog borde jobbmaila lite... Har lyckats att hålla mig borta men sitter i stället här med dåligt samvete...

Istället har jag klippt gräset, bäddat, sätt in papper i pärmar, grejat i källaren, kollat över e-fakturemöjgheter på internetbanken, betalat in lite extra på lånet, skrivit en lista på bra-att-köpa-grejer, känner mig allmänt grinig och lättirriterad...

Det kommer nog ta några dagar att varva ner :gnissla

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Idag var det äntligen dax för den första semesterdagen :banana
Hade verkligen sett fram mot den och blev lite besviken på mig själv när det första jag kom att tänka på när jag vaknade var att jag nog borde jobbmaila lite... Har lyckats att hålla mig borta men sitter i stället här med dåligt samvete...

Istället har jag klippt gräset, bäddat, sätt in papper i pärmar, grejat i källaren, kollat över e-fakturemöjgheter på internetbanken, betalat in lite extra på lånet, skrivit en lista på bra-att-köpa-grejer, känner mig allmänt grinig och lättirriterad...

Det kommer nog ta några dagar att varva ner :gnissla

Hakuna matata?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM