Spamtråd snökaoz edition

Status
Ej öppen för fler svar.

SixtenBlixten

maka på dig
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
Honda CBR600RR -03
Abstinens.. varför skulle våra förfäder bosätta sig i ett kallt land. Hur fasen tänkte dom?! :huvet

Last edited:

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Idag var det sol o torra vägar så det blev året första wheeelies! Hhihihihihihihiiii :D Men kallt som fan var det :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Senaste Top Gear :rofl

Dom bygger om en skördetröska med en snöplog längst fram, tar skiten till Norge och ska ploga en bana på isen. Vem tror dom kör igenom? :lol

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
tips på en bra hojbil ?

de jag har kikat på är skoda pick up, MB vito och Chrysler Grand Voyager,dock känns voyager lite liten ?

som sagt, tips mottages gärna !

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
gött, nytt jobb !
Gött! Külan?

frän som fan. men en halv mille...... :gnissla
Jag förstår att det blir dürt. :gnissla

:kassako

Nu blir jag gymt nyfiken, var jobbar du om du får hålla på med den? Consat, HRM?

Jobbar som underleverantör till PV på ett företag som heter Valeo (rätt stort i världen, inte så stort i Schweden). Är ansvarig projektledare för integrationen och komponentutvecklingen av AC-system och hanteringen av batterikylan.

Så, i den fläshiga videon är den svarta låddan i mitten/botten av bilen min största huvudvärk (+ ytterligare 3miljoner grejer) just nu.

:banana

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Gött! Külan?

Jag förstår att det blir dürt. :gnissla

:kassako

Jobbar som underleverantör till PV på ett företag som heter Valeo (rätt stort i världen, inte så stort i Schweden). Är ansvarig projektledare för integrationen och komponentutvecklingen av AC-system och hanteringen av batterikylan.

Så, i den fläshiga videon är den svarta låddan i mitten/botten av bilen min största huvudvärk (+ ytterligare 3miljoner grejer) just nu.

:banana
Tackar för svaret! Jag förstod att du pillade med den bilen, men inte vad, intressant! :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
vilken olja skall man ha till hojen ?

5 40, 10 40 eller 10 50 ?

sporthoj och en del bana men även lite gata ?
HK3 ;) automotivesidan och ett väldigt tätt och nära samarbete med ducati :tummenupp:yoparty

Jag kör med 15-50 men tror 10-40 går lika bra. :)

Grattis till nya jobbet :tummenupp

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
tack.

men vilken olja är bäst/dyrast ?

Vilken hoj? att öppna manualen är väl det enklaste ;)

Men högre viskositeter är bättre i högre temperaturer och lägre är bättre i lägre temperaturer.

Luftkylda motorer brukar glla 15w50 eller 20w50 medans vattenkylda oftast går bäst på 10w40.

Du kan köra en vattenkyld på 15w50 också under sommaren, men enda du "tjänar" är något ökat slitage vid kallstart

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Vilken hoj? att öppna manualen är väl det enklaste ;)

Men högre viskositeter är bättre i högre temperaturer och lägre är bättre i lägre temperaturer.

Luftkylda motorer brukar glla 15w50 eller 20w50 medans vattenkylda oftast går bäst på 10w40.

Du kan köra en vattenkyld på 15w50 också under sommaren, men enda du "tjänar" är något ökat slitage vid kallstart

tänkte mer allmänt. har ingen hoj just nu men kan ev. få loss en del olja till ett schysst pris.
hade tänkt nöta lite bana + gata.. så en SH från -03 och uppåt är det som gäller..

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
tänkte mer allmänt. har ingen hoj just nu men kan ev. få loss en del olja till ett schysst pris.
hade tänkt nöta lite bana + gata.. så en SH från -03 och uppåt är det som gäller..

Köp Sbk racing 15w50 på svensons livs i alvhem, finns en tråd om det här i göteborgsforumet... Billigt och de tappar upp på dunk i den volymen du vill ha!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras