Spamtråd snökaoz edition

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjitt, min nya HTC Desire käkar ju X10mini till frukost. Frågan är bara hur man får till det svenska tangentbordet på ett smutt sätt?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjitt, min nya HTC Desire käkar ju X10mini till frukost. Frågan är bara hur man får till det svenska tangentbordet på ett smutt sätt?

:tummenupp
Jag kör nån Scandinavian Keyboard-app på min Nexus. Funkar fint, men det finns säkert fler features än vad jag använder.

Grattis i efterskott btw! :cpparty

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R

Finns ju en uppsjö av tangentbord men här är några jag har testat:

Swiftkey kom med en uppdatering för någon dag sedan där de lanserade svensk layout. Ska tydligen vara populär för att den ger bra förslag på orden (lär sig hur du skriver).

Tangentbordet från gingerbread ska tydligen kunna installeras också, men jag har inte kollat riktigt hur man gör det (om det kräver root etc), men bilder finns här.

Jag föredrar smart keyboard pro. Ordlistan är i början ganska bristfällig, men när du har använt det ett tag och du fått in de orden som inte finns med tycker jag inte den är så dålig. Gott om olika inställningar, vilket jag saknade när jag provade swiftkey. Har både qwerty och T9, samt inställningar för att kunna byta mellan dessa genom slide gestures, t ex svep från höger till vänster över tangentbordet så byts layout. Gött om man snabbt vill byta till t9.
Stödjer skins så när du tröttnat på utseendet är det bara byta till något som finns med i appen eller så gör du ett eget.

SlideIT ska väl vara som Swipe. Vilken som är bäst vet jag inte, aldrig provat swipe med svenska ord. Lite ovant i början, men man kommer in i tekniken (dra mellan knapparna istället för trycka på varje) efter några sms. Går sjukt mycket fortare att skriva sms med än vanliga tangentbord. Laggar lite för mycket på min telefon men bör nog fungera fint på desire.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Jag kör scandinavian keyboard, funkar bra.
Finns på market
chart

Orkar hålla på med swype och annat tjafs...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Finns ju en uppsjö av tangentbord men här är några jag har testat:

Swiftkey kom med en uppdatering för någon dag sedan där de lanserade svensk layout. Ska tydligen vara populär för att den ger bra förslag på orden (lär sig hur du skriver).

Tangentbordet från gingerbread ska tydligen kunna installeras också, men jag har inte kollat riktigt hur man gör det (om det kräver root etc), men bilder finns här.

Jag föredrar smart keyboard pro. Ordlistan är i början ganska bristfällig, men när du har använt det ett tag och du fått in de orden som inte finns med tycker jag inte den är så dålig. Gott om olika inställningar, vilket jag saknade när jag provade swiftkey. Har både qwerty och T9, samt inställningar för att kunna byta mellan dessa genom slide gestures, t ex svep från höger till vänster över tangentbordet så byts layout. Gött om man snabbt vill byta till t9.
Stödjer skins så när du tröttnat på utseendet är det bara byta till något som finns med i appen eller så gör du ett eget.

SlideIT ska väl vara som Swipe. Vilken som är bäst vet jag inte, aldrig provat swipe med svenska ord. Lite ovant i början, men man kommer in i tekniken (dra mellan knapparna istället för trycka på varje) efter några sms. Går sjukt mycket fortare att skriva sms med än vanliga tangentbord. Laggar lite för mycket på min telefon men bör nog fungera fint på desire.
Grymt! Tack för utförligt svar! :tummenupp

Jag kör scandinavian keyboard, funkar bra.
Finns på market
chart

Orkar hålla på med swype och annat tjafs...
Ska tjecka.

Taekk! :tummenupp

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Det var inte så bra att ha igång en lampa i bilen tydligen. Så nu har batteriet troligen pajjat. Vart kan man hitta bra bilbatteri till hyfsat pris? :)

Finns de någon chans att urladdat batteri klarar sig i -9?

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Det var inte så bra att ha igång en lampa i bilen tydligen. Så nu har batteriet troligen pajjat. Vart kan man hitta bra bilbatteri till hyfsat pris? :)

Låt det ladda i 3-4 dagar i sträck så kan det ordna sig tills du orkar köpa ett nytt

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM

Jag har batterier till bra pris, pm:a. bilmodell, annars är det biltema som gäller.

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Det finns väl även nån som håller på med utbytesbatterier på andra sidan älven. Kommer inte ihåg va dom heter just nu...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke