Spamtråd VÅRkänslor Edition!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fiffan, jag är lewrad! De sa att Maglevtåget skulle brassa satan i 450 km/h!!!1 Dom tjörde bara i trehunnra. :mad:

Nu är det Pudong lufthamn som gäller, sen med nån sunkig gammal 777a ska det åkas en jävla omväg till Charles Galla i Paris. Sjukt onödigt eftersom vi nästan bor i Ryssland, men men.

Jävligt dåligt utbud på flygplatsen när det gäller whisky. Stod och valde mellan en Laphroaig 10yo för 203 RMB och en Bowmore 40yo i trälåda för 67300 RMB. Efter mycket övervägande blev det en Laphroaig och två limpor Marlboro till chefen.

:dagensblog

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vafan :mad:

Har det jäkla skitföretaget SJ skippat sista minuten-biljetter nu? Har inte funnits några dom senaste gångerna jag åkt :mad:

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Fiffan, jag är lewrad! De sa att Maglevtåget skulle brassa satan i 450 km/h!!!1 Dom tjörde bara i trehunnra. :mad:

Nu är det Pudong lufthamn som gäller, sen med nån sunkig gammal 777a ska det åkas en jävla omväg till Charles Galla i Paris. Sjukt onödigt eftersom vi nästan bor i Ryssland, men men.

Jävligt dåligt utbud på flygplatsen när det gäller whisky. Stod och valde mellan en Laphroaig 10yo för 203 RMB och en Bowmore 40yo i trälåda för 67300 RMB. Efter mycket övervägande blev det en Laphroaig och två limpor Marlboro till chefen.

:dagensblog

Ja åkte Maglev i 417 på displayen i tåget :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja åkte Maglev i 417 på displayen i tåget :banana
Fiffan. Jag ska ha pengarna tillbaka nästa gång!

Jag drog visserligen förbi Ulan Bator och Novosbibirisk i ~900km/h, så det var väl okej ändå. :rolleyes:

Helvet så trött man kan vara. :3freak
Och Charles Galla är lika trökigt som det låter.

Är det btw någon som har koll på hur i helvete införelsereglerna funkar från icke EU-land, duty free och vidareåkning inom EU?
Det verkar sanslöst efterblivet iallafall. Fick checka in min whiskyjävel bara för att det tydligen inte gäller när man flyger till EU, och sen vidare inom EU. Jävla påhitt. Blev iaf till slut ett riktigt Berranbagage a'la laptop i plastpåse. Och bara för det var jag tvungen att köpa en till flaska whisky på denna flygplatsen. I ren protest. :mad:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Är det btw någon som har koll på hur i helvete införelsereglerna funkar från icke EU-land, duty free och vidareåkning inom EU?
Det verkar sanslöst efterblivet iallafall. Fick checka in min whiskyjävel bara för att det tydligen inte gäller när man flyger till EU, och sen vidare inom EU. Jävla påhitt. Blev iaf till slut ett riktigt Berranbagage a'la laptop i plastpåse. Och bara för det var jag tvungen att köpa en till flaska whisky på denna flygplatsen. I ren protest. :mad:

Du får ta in 1 liter sprit från icke EU-land om den ligger i incheckat bagage. När du är i Frankrike och ska vidare till Sverige utan att lämna EU så gäller vanliga EU regler. Dvs tjacka sprit tills du storknar.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
då har man tryckt i sig tre feta kotletter på årets första grillning!
tack tjejens päron för grillen!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hela dagen har jag varit som ett barn på julafton. Har planerat hur jag ska göra ett bra klipp genom att köpa en ny ktm 690 smr för ett kalaspris. Bygga om den lite i fronten och kirra frächa kåpor. Kunna ta med tanten ut på nån weekendhojträff med tält o hela köret. Vara redigt stolt över den orange:a ramen osv.

Så provade jag en SM nu ikväll och det var inte alls som jag hade tänkt mig. Så, nu är jag mer sugen på att behålla min 660. Känns märkligt :va

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Hela dagen har jag varit som ett barn på julafton. Har planerat hur jag ska göra ett bra klipp genom att köpa en ny ktm 690 smr för ett kalaspris. Bygga om den lite i fronten och kirra frächa kåpor. Kunna ta med tanten ut på nån weekendhojträff med tält o hela köret. Vara redigt stolt över den orange:a ramen osv.

Så provade jag en SM nu ikväll och det var inte alls som jag hade tänkt mig. Så, nu är jag mer sugen på att behålla min 660. Känns märkligt :va

Men en rapp 690 enduro skulle inte sitta helt fel va? ;)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
har du tid att äta ;) fick du ordning på läckaget ?

läckaget fixade jag löjligt snabbt. jag räknade med 1,5-2 timmar, tog 40 minuter...

det var en packning jag struntade i att byta när jag hade ur motorn, nu läckte den så jag ersatte den med siliconpackning på tub :tummenupp

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
läckaget fixade jag löjligt snabbt. jag räknade med 1,5-2 timmar, tog 40 minuter...

det var en packning jag struntade i att byta när jag hade ur motorn, nu läckte den så jag ersatte den med siliconpackning på tub :tummenupp

gött...!

hur gick det med bakhjulet idag då :tuttar:tuttar blev det bra ?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Sover Spamtråden eller har ni fullt upp med att hålla händerna på styret?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
gött...!

hur gick det med bakhjulet idag då :tuttar:tuttar blev det bra ?

jag fick många bra tips och fick en liten känsla för det. men det återstår mycket träning (läs sjukt mycket mer träning :hihi).

Sover Spamtråden eller har ni fullt upp med att hålla händerna på styret?

när våren kommer somnar spamtråden, fast körtråden vaknar till liv igen.

summa = lika stor aktivitet :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy