Spamtråd VÅRkänslor Edition!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Det har varit en riktigt bra dag det här.
När jag kom till jobbet i morse fungerade fortfarande inte de programmen jag jobbar med mest; Catia och Teamcenter. De råkade försvinna under helgen och verkar vara svåra att få tillbaka igen :tummenupp

Sen ringde tanten Margareta från skatteverket. Första gången i hela mitt liv gör jag något med deklarationen och inte bara ringer in den där koden och då ska de kolla mig! Varför kan de inte ta de som lurat till sig pengar i flera år i stället. Nu lurar jag dem ju inte men ändå :gnissla

Men men, bara några dagar kvar till helg :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nä nu får det bli en liten wirre.

Det är ju tisdag trots allt :banana

:tummenupp

Fiffan, det skulle man tagit. Istället blev det svavelfyllning av batteri och sista vaxlagret på aset. Nu närmar sig nojan med stormsteg att allt inte sitter ihop rätt, att gaffelbenen fuktas oroväckande efter komprimering (oljan för fuktningen av boxarna som åker med ner?), om skiten över huvud taget kommer att starta, samt om kopplingskåpehelvetet sitter rätt.

:gnissla

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
gött... hufvudstaden över dagen i morgon.. tebjudning på drottningholm, du j*vlar skall madde få smaka ;) synd bara att hon drog till newwwwwyork..

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Har försökt på BMW-forum men det verkar inte vara lika eminent som SH.
Någon som VET om det är riskfritt att demontera (och återmontera) impulsgivaren till kamaxeln på en 316i (E36, M43) för att kolla/byte o-ringen?
IMAG0024.jpg

Lite orolig för att bröstkåpan måste demonteras för denna operation, och det vill jag inte göra...

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Någon som VET om det är riskfritt att demontera (och återmontera) impulsgivaren till kamaxeln på en 316i (E36, M43) för att kolla/byte o-ringen?
Lite orolig för att bröstkåpan måste demonteras för denna operation, och det vill jag inte göra...

Jag VET inte...men jag har aldrig träffat på en givare som suttit fast på insidan! Släpper du insex-skruven så kan du få vålda lite för att få givaren att släppa. Har du riktig otur har det fastnat ordentligt, vilket gör att du måste demontera den i bitar...och då kan ev delar hamna bakom kåpan!!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
IMAG0024.jpg

inte för att jag har erfarenhet utav just BMW, men jag har aldrig stött på en givare som sitter fast på insidan. det är bara att lossa skruven och plocka bort givaren.

(jobbar på bilverkstad)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
"veckan är kommen, helgen försvunnen, alla plockar fram den glada munnen"?

Blir det nån Mackmyra på måndag eller?
Imorse lyssnade jag på "Ta mig på grejen baby" 3 gånger i rad på spårvagnen för att lätta upp humöret. Det funkade ända till det att jag kom till jobbet. :)

Njae, blir nog ingen Mackmyra. Är inte superförtjust i deras buteljeringar än så länge, dessutom är skåpet fullt som fanken.

:supa

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Imorse lyssnade jag på "Ta mig på grejen baby" 3 gånger i rad på spårvagnen för att lätta upp humöret. Det funkade ända till det att jag kom till jobbet. :)

Njae, blir nog ingen Mackmyra. Är inte superförtjust i deras buteljeringar än så länge, dessutom är skåpet fullt som fanken.

:supa

Det är en favorit har man förstått :)
Brukar liva upp sega jobbdagar med "Björnen och Ejdern" inspelad på John L's för några år sen. Lika rolig varje gång..

Skåpen fulla här också, men har fyra andra varianter Mackmyra ståendes så det är väl bara att dega upp 640 spänn för ännu en dammsamlare. Fast denna fick visst 4/5 i GP eller vad det var.

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Har smakat en Mackmyra en gång. ( Min morfar är uppväxt där så jag måste ju prova )

Sjukt stark (50-60 %) och smakade raketbränsle.
Skulle jag köra hojen på det skulle jag troligtvis få ett par tusen hästar.

Inte den godaste Whisky´n enligt mig. Men jag har bara smakat en sort.
Hur många finns det?.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...