gött, snart måndag igen !! det betyder att det är fredag idag![]()
Ja och snart är det midsommar sen blir det bara mörkare och mörkare för varje dag
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
gött, snart måndag igen !! det betyder att det är fredag idag![]()
I rättshandlingarna uppges att det var tät trafik i båda riktningarna på vägen där den unga motorcykelföraren var i kön med sin röda lätta motorcykel. Han körde i mitten av körfältet, och i samma hastighet som kön, omkring 60 kilometer i timmen.
Den åtalade kvinnan berättade för domstolen att hon inte såg motorcykeln eftersom den var så smal, och att en stolpe skymde sikten vid korsningen. Således frikändes hon av de två nämndemännen.
Det här låter ju vettigt..![]()
Vad är det som är så fel med den domen då?![]()
Vad är det som är så fel med den domen då?![]()
VÅRkänslor? Tja.. jag har suttit i 45 minuters telefonkö till yamahacenter i gbgs verkstad.
Våren är här, skönt.. men väntetiden är ju löjlig, minst sagt.
Tiv
Läst hela artikeln?
Om du gjort det så är jag lite nyfiken på din motivering till att denna dom är rätt..![]()
1.Berätta för mig varför hon ska dömas för något överhuvudtaget.
2.Aftonbladet sprider bara NMCU´s förlöjligande av en dom enbart för att det är en motorcykel inblandad, och där anledningen är att en förare olyckligtvis inte sett en motorcykel närma sig. En OLYCKA har skett.
3.Är det fel att nämndemännen friar med tanke på att det är ett mindre fordon som är fullt möjligt att missa? Även om artikeln vill påvisa att hon blev friad trots att en motorcykel är fullt synbar och inte går att missa.
4.Detta känns bara som ett PR-jippo för NMCU... "Vi bryr oss om motorcyklisterna!". En organisation som driver ett mål mot en privatperson...
1.Berätta för mig varför hon ska dömas för något överhuvudtaget.
2.Aftonbladet sprider bara NMCU´s förlöjligande av en dom enbart för att det är en motorcykel inblandad, och där anledningen är att en förare olyckligtvis inte sett en motorcykel närma sig. En OLYCKA har skett.
3.Är det fel att nämndemännen friar med tanke på att det är ett mindre fordon som är fullt möjligt att missa? Även om artikeln vill påvisa att hon blev friad trots att en motorcykel är fullt synbar och inte går att missa.
4.Detta känns bara som ett PR-jippo för NMCU... "Vi bryr oss om motorcyklisterna!". En organisation som driver ett mål mot en privatperson...
Om de känns bättre att läsa artikeln på annat ställe än AB så finns den här, det är en motorjournalist som skrivit AB-artikeln.
1.
För att hon brustit i uppmärksamheten när hon har väjningsplikt. Hon brast i detta, bröt mot väjningsplikt och orsakade en olycka.
2.
Okey, så alla skall frikännas om det är en "OLYCKA" i trafiken från och med nu? Och det med motiveringen jag såg inte fordonet ?
Ja, en olycka har skett pga hon brast i uppmärksamheten vid väjningsplikten, hon får (eller borde få) ta konsekvensen för det.
3.
Så det är fritt fram att köra på MC, mopeder, cyklister med hänvisning till att det är mindre än en bil?
Som någon skrev i MC-relatert, är det okey att köra över barn som går över ett övergångsställe nu då? Med motiveringen att barnet är ju faktiskt mindre än en vuxen (trots företrädesrätt på övergångsstället).
För att svara på din fråga. Ja, det är fel att fria i detta fall.
4.
Tycker jag är utmärkt att dom gör, det skall inte vara fritt fram att köra på fordon som är mindre än en bil eller annat givet standarmått på fordon. Man har inte bara rättigheter i trafiken. Man har skyldighet att framföra sitt fordon på ett säkert sätt.
Du får ett minus på ditt inlägg![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy