Spamtråden Regn Edition

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Du har en bit kvar innan den är färdig:D Men nu kan du vara i garaget varje kväll utan att nån lipar:yoparty Klar innan jul?

Men hörru! Var är BYGGTRÅDEN?:7peta

Det är ett evighetsprojekt, räknar med att det tar några år :hihi

Byggtråden kommer snart, vill ha något att visa upp först bara :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har en Onkyo sr607, är jäkligt nöjd med den :tummenupp
Men som sagt tv-bänk som sväljer stora stärkare växer inte på träd. Det är nog för att möbler oftast köps av kvinnor och förstärkare av män så där finns en intressekonflikt :mattias

http://www.bildochljud.se/hd-receivrarna-som-hojer-ribban.4637109-126712.html#artid4637111

Edit: smutt med hdmi ingång på fronten om man vill koppla in läpptoppen t.ex.

edit 2: varför quotar du dig själv Johansson :confused:
Fiffan, meck detta. Inte med räsivern, utan mer med bänken som sagt ja...

Hur har du kopplat? Allt in i räsivern och en kablung till TV eller? Var handlade du räsivern? Köpte ju mina H/K-grejer på HBB och det var ju finfin service där. Tråkigt dock att grejerna rasar ett år efter garantitidens slut. Har väl visserligen inget med återförsäljaren att göra, men ändå...

Btw, snart måndag. :gråta

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fiffan, meck detta. Inte med räsivern, utan mer med bänken som sagt ja...

Hur har du kopplat? Allt in i räsivern och en kablung till TV eller? Var handlade du räsivern? Köpte ju mina H/K-grejer på HBB och det var ju finfin service där. Tråkigt dock att grejerna rasar ett år efter garantitidens slut. Har väl visserligen inget med återförsäljaren att göra, men ändå...

Btw, snart måndag. :gråta

Ja allt går genom receivern, en kabel ut från den till teven. Köpte min på Netonnet. De var billiga och har en fysisk butik om det skulle krångla så man slipper skicka iväg och krångla.

Vad har hänt då? Startar ej? Kanske nätagget som är paj? Inte värt att lämna in tro?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ja allt går genom receivern, en kabel ut från den till teven. Köpte min på Netonnet. De var billiga och har en fysisk butik om det skulle krångla så man slipper skicka iväg och krångla.

Vad har hänt då? Startar ej? Kanske nätagget som är paj? Inte värt att lämna in tro?
Njae, det kanske är värt att lämna in iofs. Eller iaf försöka sig på att laga själv.

Den startar inte rätt när man trycker igång den. Står bara Power On. Sen får man stänga av den, och starta igen. Då startar den ibland. Och när den väl startar är det MAX-volym, så man får fanimej se till att inte ha satt på box eller TV först, får då ryker talarna, eller öronen.

Kan ju vara nåt "minnesbatteri" som lagt ner bara.

Funderar på Netonnet också, men de verkade inte ha några silfvriga hemma. :gnissla

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Nu har man bokat thailand resa 3 mars , finns det någon som har lite tips på olika boende i phuket? (inte i patong)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
vinter e najs, då kan man ha långkalsonger sexy edition :)

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Thundercat -98
Fakk, verkar som att H/K-stärkarjäveln lagt ner, redan efter 4 år. :mad:

Jag har en trött gammal Sony LCD med en HDMI. Har PS3 och box med HDMI.
Klarar jag mig att lira allt på HDMI om jag hittar en ny stärkare med minst 3 HMDI-ingångar?

Alltså dra in allt i stärkaren och dra ut en HDMI till TVn. Det borde väl räcka?

Någon som kan rekommendera en bra stärkare? Jag vill ha snygga grejer. Drar ju mig lite från att köpa H/K igen dock...

Ädit: Onkyo TX-SR608 verkar vara rätt ok. Oder was?
Ädit2: Så var det TV-bänkajäveln som inte lirar med en vanlig storlek på stärkaren. :mad:

jag höll på att säga marantz 5003, men verkar ha slutat med den nu. finns en ny Marantz NR1501 som är slimmad. vet inte om den är lika bra, men marantz överlag är good shit!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jag har silvrig spräj hemma, tjöp svart lådda så fixar jag färjen.:tummenupp
:jäs :timell

jag höll på att säga marantz 5003, men verkar ha slutat med den nu. finns en ny Marantz NR1501 som är slimmad. vet inte om den är lika bra, men marantz överlag är good shit!
Fick fler tips om Marantz, det verkar alltså värt att kolla upp då.

Tackar för infon!

Lill-skitdag, idag också. :mad:

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Du med?
Jobbar vi på samma arbetsplats?:va
Vetefan. Rör och slang, skit och pangkaka, hver gang. Skulle jag säga.

Ädit: Idag har jag pratat med recktia arrbetare på en mekanisk verkstad. Det var trevligt.

samma här..

men det var gött att skjuta på problemen tills imorn och halleluja för flextid, idag flexa jag 2h :tummenupp
Fiffan, jag skulle behöva ta ut ett gäng timmar ur min tidbank. Frågan är när... :va

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Vetefan. Rör och slang, skit och pangkaka, hver gang. Skulle jag säga.

Ädit: Idag har jag pratat med recktia arrbetare på en mekanisk verkstad. Det var trevligt.

Fiffan, jag skulle behöva ta ut ett gäng timmar ur min tidbank. Frågan är när... :va

Vilken verkstad var det ?

Jag springer på en hel del rektiga gubbar varje dag.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Funderar på att ansöka om ledighet över jul och nyår.
Jag har varit snäll och inte skällt på nån chef detta halvåret så jag borde få semester.:)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...