Spamtråden Regn Edition

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
någon som vill byta en motard mot min repade retta?

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag hatar Nordeas jävla internetbank, likt ett klockverk går det ned vid varje månadsskifte :mad:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vänta med att lägga in räkningarna tills början av månaden istället. Fodringsägarna vänjer sig efter ett tag på att du alltid är sen.:tummenupp
Öjj!

Gjorde en jevla fyllevurpa förra veckan å landa på armbågen. Gör lite småont fortfarande, känns som ngt är löst :gnissla :näsblod.

Vet du var man ska gå? Finns det ngn vårdcentral eller liknande här omkring eller det är akkutten DirekCt?

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Öjj!

Gjorde en jevla fyllevurpa förra veckan å landa på armbågen. Gör lite småont fortfarande, känns som ngt är löst :gnissla :näsblod.

Vet du var man ska gå? Finns det ngn vårdcentral eller liknande här omkring eller det är akkutten DirekCt?

Bor du i jojomannens hood så finns det en vårdcentral på eketrägatan. Skål!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
ledig igår för att härja med brf igår, resultatet idag är att jag har tappat kollen på vad det är för veckodag,..

blir det bättre av att man skall på pubquiz dag?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ledig igår för att härja med brf igår, resultatet idag är att jag har tappat kollen på vad det är för veckodag,..

blir det bättre av att man skall på pubquiz dag?
It's a maddafakkin' tisdag. :mad:

Förövrigt, hur mycket kan ett hjul/nav skallra, eller vara löst om hjullagret är totalsopslut. (Vi snackar automobil här).

Hissade upp Saa(b)tan igår och kunde lattja ~10mm med hela hjulet/navet/skivan in och ut... Har haft ett finfint gnissle/brum under någon vecka, och nytt hjullager är beställt, men det hade varit roligt att veta hur kass det kan vara.

För, det borde väl inte vara så troligt att själva navmutern gängat upp sig? (hade ingen 32" hylsa igår i backfickan, och tyckte inte att mutterjäveln var lös, men man vet ju aldrig...).

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Förövrigt, hur mycket kan ett hjul/nav skallra, eller vara löst om hjullagret är totalsopslut. (Vi snackar automobil här).

Hissade upp Saa(b)tan igår och kunde lattja ~10mm med hela hjulet/navet/skivan in och ut... Har haft ett finfint gnissle/brum under någon vecka, och nytt hjullager är beställt, men det hade varit roligt att veta hur kass det kan vara.

För, det borde väl inte vara så troligt att själva navmutern gängat upp sig? (hade ingen 32" hylsa igår i backfickan, och tyckte inte att mutterjäveln var lös, men man vet ju aldrig...).

32" (tum) är rätt stort, typ som en teve. I övrigt har jag inget att tillägga :hihi

Edit: jo jag lägger till att jag har nog en sådan hylsa i garaget, en 32:a alltså.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
32" (tum) är rätt stort, typ som en teve. I övrigt har jag inget att tillägga :hihi

Edit: jo jag lägger till att jag har nog en sådan hylsa i garaget, en 32:a alltså.
Det var därför jag inte hade den i bakfickan. :mad:

Jao, jag har också en 32mm hylsa i guraschet, men stod med bilajäveln på jobbet igår, och där finns inte så möe matnyttigt.

Orka cykla.

Ädit: hatta bilar. :4skrika

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark

Kunde du rubba det så mycket??? Fasen är det inte en styrled, klart det brummar/gnisslar väl inte. Mer klonk klonk:)
Men lager brukar väl inte rasa så kraftigt. Va vet jag:huvet

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Hoj
2011 Street triple R
Ingen som vill spontanbyta hoj mot min VTR1000F 2005a? Kanske nån geggmoppe över vintern lr nått annat skoj... :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kunde du rubba det så mycket??? Fasen är det inte en styrled, klart det brummar/gnisslar väl inte. Mer klonk klonk:)
Men lager brukar väl inte rasa så kraftigt. Va vet jag:huvet
Jag kunde dra åt navmuttern typ 3 varv. :rolleyes:

Verkar som att inte allt för mycket gått sönder... Pepparpeppar.

Klonkklonkbekymmer hade jag på en gammal fukctrukc-sturmcaravelle, då var det drivknutknas. Big time.

Får försöka efterdra skiten lite mer när jag har en bättre (djupare) 32 tums tv-hylsa.

:banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...