Spanien Träningsläger Supermoto

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Snart är det 2009 och vad kan vara en bättre, roligare uppladdning än att åka till Spanien. Köra på flera olika internationella banor med tränare som gör allt för att du och din hoja ska bli snabbare.

Lägret går av stapeln v11-v12, 9 mars - 20 mars.

Tränare
Matthew Winstanley, 5a S1 VM 2008
Ola Eifrem, 1a S1 SM 2008
Stefan Ljungberg, 4a S2 SM

Det kommer finnas allt från nybörjare till VM förare på plats och du får köra i den grupp som passar dig bäst för att få ut så mycket som möjligt av lägret.

Under den här tiden brukar det vara ca 23 grader varmt och solsken så bästa förhållanden för att du ska kunna njuta också.

Vi håller till i närheten av Alecante och de flesta bor i en liten by, Banos de Fortuna. Där det brukar vara populärt att bada i polen efter varma dagar på banan.

Behöver du hjälp med att fixa boende så är det inga problem, det är billigt att bo där så här års. Ola Andersson fixar den kontakten.

Möjlighet att få hojen nerkörd och flyga ner med Ryan Air kommer också att finnas. Då tar du dig bara till banan där din hoj står i lastbilen, rullar ut din hoj för att gasa lite och ställer in den när du är klar för dagen.

Ev kommer det änven att finnas möjlighet att ta supermotolicens där nera.
Är inte helt 100% klar ännu.

Låter det här intressant så PMa eller maila mig så skickar jag fullständig info.
stefanljungberg (a) hotmail . com
Du kan även ringa 070 6181459

Mvh
Stefan

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Så här var upplägget tänkt i år, det borde bli snarlikt nästa år. Nästa år är det inte Ola Andersson som är ytterst ansvarig, men Stefan kommer nog snart med aktuell info.

--------------------------------------------------------------------------------

2008.03.03.--2008.03.14. genomför vi vårat supermoto-läger i Spanien för sjätte gången .

- vi kommer att vara på fyra olika banor
- fyra tränare,Ola Eifrém,Johan Ejdehage,Christian Nilsson,Matt Winstanley
- mycket teknikträning och mycket friåkning för de mer erfarna förarna
- nio dagar på bana
- under fem dagar kommer vi att hyra två banor samma dag
- mat till förare under träningsdagar
- internationell tävling i Fortuna 2008.03.09.
- bra boende i Banos de Fortuna , 1000-1500:-/person för hela lägertiden
- lägerkostnad 700Euro

--------------------------------------------------------------------------------

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
ja e skitsugen. mer info tack.
Hej!

Kul att du är sugen átt hänga med. Gör det du kommer inte att ångra dig.
Många som varit med hänger med år efter år!

Skicka mig din mailadress så skickar jag alla info är en hel del.

Stefan#55

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
Supermoto-08
Tjena Ulven här...
Har Olas gamla stånka i garaget och är supersugen på att börja åka...så det skulle vara superkul att sticka ned och träna på varmare breddgrader...
Träffade några riktigt underbara människor nere i Bulgarien på lag-VM och måste säga att varmare välkommande har man inte fått på länge.
Jag vill gärna komma i kontakt med Ola eller någon annan som skall med ned till lägret...
Tack på förhand/Roger Eriksson
Tel.0708-660165

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Vilka fyra banor blir det ??

Jag har ev möjlighet att köra ner ett antal hojar till regionen då jag ska åt samma håll den perioden.

Anton Jönsson 0704-645466

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Brukar ni köra ett sånt här läger varje år?
Fan att man inte har nån supermoto hoj än...

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Satan va ball! Se om man kan ta ledigt då..

Behöver man tex naja hojen? Hade varit bra med spec på va som krävs (inte så erfaren)
Försäkringar? Kan man köra med en oförsäkrad racehoj? Antar att man kör på egen risk o ansvar... eller?

Tacksam för svar!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Får väl köra ett snabbsvar, 7:e året i rad.
Hojen ska väl vara najad och racepreppad. Oreggad racehoj kör väl de flesta med. Men maila Stoffy så får ni all info...
Men ja, egen risk men sjukvård är inga problem där nere.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Tjena Ulven här...
Har Olas gamla stånka i garaget och är supersugen på att börja åka...så det skulle vara superkul att sticka ned och träna på varmare breddgrader...
Träffade några riktigt underbara människor nere i Bulgarien på lag-VM och måste säga att varmare välkommande har man inte fått på länge.
Jag vill gärna komma i kontakt med Ola eller någon annan som skall med ned till lägret...
Tack på förhand/Roger Eriksson
Tel.0708-660165
Hej!
Jag ringer dig imorgon får jag inte tag på dig så kan du alltid ringa mig om lägret.

Mvh Stefan Ljungberg 070-6181459

Vilka fyra banor blir det ??

Jag har ev möjlighet att köra ner ett antal hojar till regionen då jag ska åt samma håll den perioden.

Anton Jönsson 0704-645466

Hej det kommer att bli Fortuna banan ligger precis där vi bor med en häftig grusdel yttervallar och innerspår, Finestrat där Spaniens supermoto VM kördes tidigare som nu är helt nyasfalterad, Villena en mycket teknisk bana som kan dras i tre olika sträckningar även denna bana är helt nyasfalterad. Förhoppningsvis även på den nya road-racingbanan som ersätter Fuente Alamo sista banan måste vara anpassad för supermoto annars löser vi det på annat sätt.

Samtliga banor håller mycket hög kvalite.

Jag har redan en kille som kan ta ner hojar och köra dessa till samtlig banor samtliga dagar för 3500kr men det är mycket möjlig att det finns fler som behöver hjälp att få ner hojar.

Satan va ball! Se om man kan ta ledigt då..

Behöver man tex naja hojen? Hade varit bra med spec på va som krävs (inte så erfaren)
Försäkringar? Kan man köra med en oförsäkrad racehoj? Antar att man kör på egen risk o ansvar... eller?

Tacksam för svar!
Hej! Ja Niklas var lite snabbare än mig att svara och gjorde det bra.
Men najning är inte så viktigt det viktiga är att du har uppsamlingskärl så ingen vätska kommer ut på banna vid ev omkullkörning.
Se till att du har ett bevis på din hemförsäkring eller annan reseförsäkring som styrker att du har rätt till vård där nere. Det finns jättefina sjukhus med svensktalande personal.

Barkbusters är oxå nödvändigt.

Last edited:

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Hej! Ja Niklas var lite snabbare än mig att svara och gjorde det bra.
Men najning är inte så viktigt det viktiga är att du har uppsamlingskärl så ingen vätska kommer ut på banna vid ev omkullkörning.
Se till att du har ett bevis på din hemförsäkring eller annan reseförsäkring som styrker att du har rätt till vård där nere. Det finns jättefina sjukhus med svensktalande personal.

Barkbusters är oxå nödvändigt.[/QUOTE]

Låter kalas! tack! :)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Stoffy;3911742 Hur många anmälda är det nu?[/QUOTE skrev:
Börjar du bli sugen ;) Bättre du stannar hemma och vilar dig i from så du inte blir så snabb i år :)

Ca 15 engelsmen och 12 svenskar/norrmen. Men ganska så många som precis som du, svenskar som funderar :tummenupp men är riktigt sugna.

Ja så finns det andra som Lennarsson som kämpar mot klockan för att blir frisk i nyckelbenent. Men som Johan säger så är det ju inte så jobbigt att kör Supermoto så du kan nog räkan med en till.

Förra året var det 4st från england som körde VM och som det ser ut så blir det inte färre i år. Till och med så Ola E fick sätta sig i skolobänken, med sig fick han några Aha-upplevelser hur man kan åka ännu fortare.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Någon som behöver transport ner av sina hojjar och utrustning? PMa mig isåf så kanske jag kan hjälpa dig.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja styr upp en deltagarlista nu ;)

Sjaelv sitter man redan haer i Spanien och myser... Igar var vi ute och koerde MX po Shanes 300SXF (det aer skapligt stor skillnad po 250 och 300!) och det finns en hel del fraesiga banor haer. Om ett par dagar kommer hojarna hit och do aer det dags att aka till Finestrat som inte aer longt haerifron, och prova glida lite ;D! Banan har ny belaeggning sen nagra dagar tillbaka!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati